Quote (Doggy-Style @ Sun, Apr 29 2007, 12:19am)
Haha, LANG niet altijd. Want:
- Er zijn er een hoop die een brommer kopen die al redelijk hard loopt terwijl het wat hun betreft niet hoeft.
Dus? die mensen zouden een brommer dan toch ook nooit opvoeren?
- Sommige laten hun brommer gewoon wat harder lopen omdat ze lange (rechte) wegen moeten rijden iedere dag. In de bebouwde kom kunnen ze dan nog wel veilig rijden.
Ja, ik heb het altijd over de bebouwde kom gehad. Het platteland is een ander verhaal. Hoewel ik het voor de bestuurder zelf nog steeds onverantwoord vind.
- Halfgas is beter voor je scooter.
Dat is waar.
- Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen.
Als jij het zegt...
En de bestuurders van de standaard scooters gewoon 50 rijden in de bebouwde kom. Is 20 km te hard!!
Ja, dat is te hard ja.
Een standaard scooter bevat:
- Vario begrenzing: zorgt ervoor dat de V snaar niet tot het hoogste punt kan komen, maar wordt tegengehouden. (vergelijkbaar met de laatste 2 versnellingen blokkeren van een auto). Daardoor gaat die veel hoger in de touren rijden. = Meer slijtage
- Uitlaatbegrenzer: Zorgt ervoor dat de cilinder de uitlaatgassen slechter kwijt kan. Sommige begrenzers zorgen er juist voor dat die uitlaatgassen weer terug in de cilinder komen. = Slecht voor je cilinder
- Caberateurbegrenzer: Weet niet precies hoe die werkt. Heb 'm zelf namelijk niet. Maar het zal denk ik niet met de benzinetoevoer te maken hebben, want daar heb je een sproeier voor.
- Luchtfilter begrenzer: Zorgt ervoor dat de caberateur minder lucht binnen krijgt. Dus minder vermogen. Heeft niet zoveel gevolgen volgens mij.
Ok, ik heb verder niet zoveel verstand van motoren, maar een maat van me is monteur en vertelde me dat de tegenwoordige begrenzingen alleen maar beter zijn voor je motor aangezien je de motor niet kunt overbelasten. Al zie ik zelf trouwens niet wat het probleem kan zijn van een uitlaat begrenzing.
Anyway, nu lijkt het erop dat je 'hoofd argument' voor het opvoeren van je brommer het behoud van je brommer is? En je bent het ook met me eens dat hard rijden binnen de bebouwde kom absurd is?
This post was edited by Xepo on Apr 29 2007 09:37am