d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Voor Mensen Met Een Brommer ;d
Prev12345612Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 641.00
Apr 27 2007 04:25pm
Quote (Doggy-Style @ Fri, Apr 27 2007, 12:18pm)
Quote (Xepo @ Fri, 27 Apr 2007, 12:13)
Waarom zou je je brommer opvoeren?
Dat hoort erbij, tenzij je een meisje bent

hoesow ken een meisje die rijd op een jonge na van onze school het hardst..
Member
Gold: 350.00
Apr 28 2007 01:48am
Quote (cranium-sf @ Fri, Apr 27 2007, 03:49pm)
Quote (Duncan99 @ Fri, Apr 27 2007, 03:46pm)
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Apr 27 2007, 11:23am)
Quote (Xepo @ Fri, Apr 27 2007, 11:13am)

dan gaat hij sneller en ben je sneller op de plek waar je moet zijn

en waar ik woon ben je hem dan ook snel kwijt

niet als je de plekken ontwijkt waar veel politie rijd smile.gif
ik rijd nu al 1 jaar 2 maand 120 km/h topsnelheid en nog niet tegen gehouden
je kan het mssn geluk noemen maar ik noem het liever voorbereid zijn smile.gif

en waarom opvoeren ?
al een 45 km/h gereden? dit is TRAAAAG

Bij mij staan ze elke ochtend op alle wegen richting mijn school te campen met rollerbank

Quote (Sirchefhimself @ Fri, Apr 27 2007, 03:55pm)
Quote (Duncan99 @ Fri, Apr 27 2007, 03:46pm)
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Apr 27 2007, 11:23am)
Quote (Xepo @ Fri, Apr 27 2007, 11:13am)

dan gaat hij sneller en ben je sneller op de plek waar je moet zijn

en waar ik woon ben je hem dan ook snel kwijt

niet als je snel genoeg bent.. dan haal je de politie ook wel in..

grappenmaker.. hun motor haalt jou egt wel in
Member
Gold: 0.00
Apr 28 2007 03:08am
booster next gen

haalt zen 95
Member
Gold: 14,931.00
Apr 28 2007 03:51am
Quote (Snielsje @ Fri, 27 Apr 2007, 17:33)

Jurk. , een vriend van me heeft ook een zundapp rijd jouwe gewoon de toegestaande snelheid?
want ik wil wel weten als die harder loopt wat je derop heb zitten.

mijn brommertje is nog 100% origineel. daarom voer ik hem niet op. het enige gevaar wat je hebt met opvoeren is dat je je motortje kapot draait. da wil ik nie risceren, want ik ben een liefhebber. ik rei met da ding voor de lol, nie om hem zo hard mogelijk te late rijden. naja, hij rijdt nogsteeds 65 tongue.gif want tis een origineel duitse met een dikke duitse pijp, dus da gaat sowieso wel lkkr wink.gif
Member
Gold: 201,508.60
Apr 28 2007 05:04am
Quote (JurK. @ Sat, Apr 28 2007, 09:51am)

Jurk. , een vriend van me heeft ook een zundapp rijd jouwe gewoon de toegestaande snelheid?

mijn brommertje is nog 100% origineel. daarom voer ik hem niet op. het enige gevaar wat je hebt met opvoeren is dat je je motortje kapot draait. da wil ik nie risceren, want ik ben een liefhebber. ik rei met da ding voor de lol, nie om hem zo hard mogelijk te late rijden. naja, hij rijdt nogsteeds 65 tongue.gif want tis een origineel duitse met een dikke duitse pijp, dus da gaat sowieso wel lkkr wink.gif

het is slechter voor je motortje om begrenst te rijden dan zonder begrenzingen
de motors zijn gemaakt voor ong 70-80 te rijden en die worden tegen gehouden door die begrenzingen
dus slecht voor de motor
Member
Gold: 14,931.00
Apr 28 2007 05:12am
Quote (cranium-sf @ Sat, 28 Apr 2007, 12:04)

de motors zijn gemaakt voor ong 70-80 te rijden en die worden tegen gehouden door die begrenzingen
dus slecht voor de motor

nee, want tis in de fabriek al begrensd voor het niet harder mogen rijden. en denk je dat ie nu nog zou rijden als t slecht was? de motor is nog nooit gereviseerd..
Member
Gold: 201,508.60
Apr 28 2007 09:43am
Quote (JurK. @ Sat, Apr 28 2007, 11:12am)
Quote (cranium-sf @ Sat, 28 Apr 2007, 12:04)

dus slecht voor de motor

nee, want tis in de fabriek al begrensd voor het niet harder mogen rijden. en denk je dat ie nu nog zou rijden als t slecht was? de motor is nog nooit gereviseerd..

een brommer gaat langer mee als de begrenzingen eruit zijn want die werken je morot tegen waardoor hij niet rapper kan draaien
tegenover onbegrenst is er niks dat de motor tegen werkt due verlijt hij trager

face it zi is het eenmaal
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Apr 28 2007 11:50am
Quote (Doggy-Style @ Fri, Apr 27 2007, 06:45pm)
Quote (Xepo @ Fri, 27 Apr 2007, 19:28)
Ah, het kan lang niet altijd. Waarom ik tegen opvoeren ben? Jongetjes die ~60 of harder rijden (vaak nog zonder helm ook, want dat is niet cool) binnen de bebouwde kom zijn levensgevaarlijk, niet alleen voor anderen maar ook voor zichzelf. Daarnaast vind ik het weggegooid geld en idioot dat je je brommer daarvoor riskeert.
Daar ben ik het met je eens, maar dan heb je het over het gedrag van die jongens. Niet over de brommers zelf. Er zijn genoeg jongens die WEL ermee kunnen omgaan. Ik rij wat dat betreft een stuk veiliger, halfgas = ook goed voor mijn portomonnee. Ook heb ik een handige jongen hier in de buurt wonen, dus kwa onderhoud heb ik weinig kosten.

Ook ben ik het met je eens over zonder helm rijden, dat is gewoon dom. Behalve als je iemand achterop hebt en als het echt niet anders kan. Dan moet je gewoon voorzichtig doen (maar dat hoor je altijd wel te doen als iemand achterop zit, je remweg is langer en de bochten zijn anders blalbala).

Maar ik vind het zeker geen geldverspilling. Het is voor mij toch een soort van hobby.
Ja, natuurlijk heb ik het over degene die rijdt, een brommer doet dat niet vanzelf. Opvoeren gaat hand in hand met een bepaalde mentaliteit, wie opvoert rijd hard (want ja, waarom doe je het anders?). Hard rijden binnen de bebouwde kom is absurd, als jij toch denkt dat jij het wel veilig kan dan kom je nog wel eens keihard achter de waarheid. Mijn auto kan ook 120, maar ik ga ook niet harder dan 50 in een stad/dorp. Ik heb het trouwens gewoon over brommers waarmee je je van A naar B begeeft, niet over sport-brommers of dergelijke.

Quote (cranium-sf @ Sat, Apr 28 2007, 03:43pm)
een brommer gaat langer mee als de begrenzingen eruit zijn want die werken je morot tegen waardoor hij niet rapper kan draaien
tegenover onbegrenst is er niks dat de motor tegen werkt due verlijt hij trager

face it  zi is het eenmaal
Oh? wat voor begrenzer heb jij dan? Voor zover ik weet doet een normale begrenzer niets anders dan de brandstof toevoer beperken bij een bepaald toerental. Zonder heb je meer kans om je motor te verneuken dan met.
Member
Gold: 0.48
Apr 28 2007 06:19pm
Quote (Xepo @ Sat, 28 Apr 2007, 18:50)
Quote (Doggy-Style @ Fri, Apr 27 2007, 06:45pm)
Quote (Xepo @ Fri, 27 Apr 2007, 19:28)
Ah, het kan lang niet altijd. Waarom ik tegen opvoeren ben? Jongetjes die ~60 of harder rijden (vaak nog zonder helm ook, want dat is niet cool) binnen de bebouwde kom zijn levensgevaarlijk, niet alleen voor anderen maar ook voor zichzelf. Daarnaast vind ik het weggegooid geld en idioot dat je je brommer daarvoor riskeert.
Daar ben ik het met je eens, maar dan heb je het over het gedrag van die jongens. Niet over de brommers zelf. Er zijn genoeg jongens die WEL ermee kunnen omgaan. Ik rij wat dat betreft een stuk veiliger, halfgas = ook goed voor mijn portomonnee. Ook heb ik een handige jongen hier in de buurt wonen, dus kwa onderhoud heb ik weinig kosten.

Ook ben ik het met je eens over zonder helm rijden, dat is gewoon dom. Behalve als je iemand achterop hebt en als het echt niet anders kan. Dan moet je gewoon voorzichtig doen (maar dat hoor je altijd wel te doen als iemand achterop zit, je remweg is langer en de bochten zijn anders blalbala).

Maar ik vind het zeker geen geldverspilling. Het is voor mij toch een soort van hobby.
Ja, natuurlijk heb ik het over degene die rijdt, een brommer doet dat niet vanzelf. Opvoeren gaat hand in hand met een bepaalde mentaliteit, wie opvoert rijd hard (want ja, waarom doe je het anders?).
Haha, LANG niet altijd. Want:
- Er zijn er een hoop die een brommer kopen die al redelijk hard loopt terwijl het wat hun betreft niet hoeft.
- Sommige laten hun brommer gewoon wat harder lopen omdat ze lange (rechte) wegen moeten rijden iedere dag. In de bebouwde kom kunnen ze dan nog wel veilig rijden.
- Halfgas is beter voor je scooter.
- Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen.

En de bestuurders van de standaard scooters gewoon 50 rijden in de bebouwde kom. Is 20 km te hard!!

Quote (xepo)
Oh? wat voor begrenzer heb jij dan? Voor zover ik weet doet een normale begrenzer niets anders dan de brandstof toevoer beperken bij een bepaald toerental. Zonder heb je meer kans om je motor te verneuken dan met.
Een standaard scooter bevat:
- Vario begrenzing: zorgt ervoor dat de V snaar niet tot het hoogste punt kan komen, maar wordt tegengehouden. (vergelijkbaar met de laatste 2 versnellingen blokkeren van een auto). Daardoor gaat die veel hoger in de touren rijden. = Meer slijtage
- Uitlaatbegrenzer: Zorgt ervoor dat de cilinder de uitlaatgassen slechter kwijt kan. Sommige begrenzers zorgen er juist voor dat die uitlaatgassen weer terug in de cilinder komen. = Slecht voor je cilinder
- Caberateurbegrenzer: Weet niet precies hoe die werkt. Heb 'm zelf namelijk niet. Maar het zal denk ik niet met de benzinetoevoer te maken hebben, want daar heb je een sproeier voor.
- Luchtfilter begrenzer: Zorgt ervoor dat de caberateur minder lucht binnen krijgt. Dus minder vermogen. Heeft niet zoveel gevolgen volgens mij.

Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Apr 29 2007 09:37am
Quote (Doggy-Style @ Sun, Apr 29 2007, 12:19am)
Haha, LANG niet altijd. Want:
- Er zijn er een hoop die een brommer kopen die al redelijk hard loopt terwijl het wat hun betreft niet hoeft.
Dus? die mensen zouden een brommer dan toch ook nooit opvoeren?

- Sommige laten hun brommer gewoon wat harder lopen omdat ze lange (rechte) wegen moeten rijden iedere dag. In de bebouwde kom kunnen ze dan nog wel veilig rijden.
Ja, ik heb het altijd over de bebouwde kom gehad. Het platteland is een ander verhaal. Hoewel ik het voor de bestuurder zelf nog steeds onverantwoord vind.

- Halfgas is beter voor je scooter.
Dat is waar.

- Er zijn nog wel meer voorbeelden te noemen.
Als jij het zegt...

En de bestuurders van de standaard scooters gewoon 50 rijden in de bebouwde kom. Is 20 km te hard!!
Ja, dat is te hard ja.

Een standaard scooter bevat:
- Vario begrenzing: zorgt ervoor dat de V snaar niet tot het hoogste punt kan komen, maar wordt tegengehouden. (vergelijkbaar met de laatste 2 versnellingen blokkeren van een auto). Daardoor gaat die veel hoger in de touren rijden. = Meer slijtage
- Uitlaatbegrenzer: Zorgt ervoor dat de cilinder de uitlaatgassen slechter kwijt kan. Sommige begrenzers zorgen er juist voor dat die uitlaatgassen weer terug in de cilinder komen. = Slecht voor je cilinder
- Caberateurbegrenzer: Weet niet precies hoe die werkt. Heb 'm zelf namelijk niet. Maar het zal denk ik niet met de benzinetoevoer te maken hebben, want daar heb je een sproeier voor.
- Luchtfilter begrenzer: Zorgt ervoor dat de caberateur minder lucht binnen krijgt. Dus minder vermogen. Heeft niet zoveel gevolgen volgens mij.
Ok, ik heb verder niet zoveel verstand van motoren, maar een maat van me is monteur en vertelde me dat de tegenwoordige begrenzingen alleen maar beter zijn voor je motor aangezien je de motor niet kunt overbelasten. Al zie ik zelf trouwens niet wat het probleem kan zijn van een uitlaat begrenzing.

Anyway, nu lijkt het erop dat je 'hoofd argument' voor het opvoeren van je brommer het behoud van je brommer is? En je bent het ook met me eens dat hard rijden binnen de bebouwde kom absurd is?

This post was edited by Xepo on Apr 29 2007 09:37am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345612Next
Add Reply New Topic New Poll