haha mijn oeroude theorie is bevestigd.. ik dacht vanaf groep 4 toen we de bijbel moesten lezen al dat het zo was maar durfde het nooit te vertellen omdat ik bang was voor de christiesche hardcore gelovers
het verhaal dat mozes een struik zag branden door bliksem en toen god zag
dat was een wietplant
ik weet het 100000% zeker, als dit verhaal niet verzonnen is teminste..
[1] Mozes hoedde de kudde van zijn schoonvader Jetro, de priester van Midjan. Eens dreef hij de kudde tot ver in de woestijn en kwam hij bij de berg van God, de Horeb. [2] Toen verscheen hem de engel van de HEER, in een vuur dat opvlamde uit een doornstruik. Mozes keek toe en zag dat de doornstruik in lichterlaaie stond en toch niet verbrandde. [3] Hij dacht: 'Ik ga eropaf om dat vreemde verschijnsel te onderzoeken. Hoe komt het dat die doornstruik niet verbrandt?' [4] De HEER zag hem naderbij komen om te kijken. En vanuit de doornstruik riep God hem toe: 'Mozes, Mozes.' Hij antwoordde: 'Hier ben ik.' [5] Toen sprak de HEER: 'Kom niet dichterbij en doe uw sandalen uit, want de plaats waar u staat is heilige grond.' [6] En Hij vervolgde: 'Ik ben de God van uw vaderen, de God van Abraham, de God van Isaak en de God van Jakob.' Mozes bedekte zijn gezicht, want hij durfde niet naar God op te zien.
doornstruik klonk zeker mooier he? mongole bijbel..
@ skulvar haha dat probeerd mischa inderdaad.. hij rookt niet voor niks 18 joints per dag nog ff en hij heeft een fikse longkenker te pakken en dan zit hij er vlak naast!
als je in de hemel geloofd teminste
This post was edited by edujackass on Jun 10 2007 07:04am