Quote (RestrainedLove @ Sun, 15 Apr 2007, 23:09)
In het begin van de Jura periode, was de opwarming van de aarde beduidend sneller dan nu het geval is, geef je de industralisatie daar ook de schuld van?
Ik zeg niet dat de industralisatie geen effect heeft, ik zeg dat ik van mening ben dat het effect kleiner is dan bijvoorbeeld jij denkt

Nja, ik wil mij over het inhoudelijke niet teveel uitspreken, want ik ben geen wetenschapper. Het gaat er meer om welke kennis je gelooft. En ik ben ervan overtuigd dat die 0,01% onzin is.
Quote (Wikipedia)
Wetenschappelijke visies
Een verzameling onderzoeken over de opwarming van de Aarde wordt samengevat in het rapport van de Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) en wordt door toonaangevende wetenschappelijke instituten onderschreven. Zij concluderen dat "het grootste deel van de opwarming van de laatste 50 jaren kan toegeschreven worden aan menselijke activiteit". Echter, verscheidene toonaangevende wetenschappers zijn, mede door hun kritiek op een verkeerd gebruik van cijfers door het IPCC, een andere mening toegedaan. Zie in de links-sectie voor een verwijzing naar een samenvatting van de controverse rondom de opwarming van de Aarde.
Zoals ik dus zei, kwestie van wat je gelooft.
Quote (Xepo @ Mon, 16 Apr 2007, 13:05)
Quote (Kanni)
een deel van de opwarming van de aarde is een natuurlijk fenomeen. Maar de mens heeft het op negatieve wijze beïnvloedt (heel duidelijk te zien vanaf de industriële revolutie).
Hoezo is dat heel duidelijk te zien vanaf de industriële revolutie?
Is zo gebleken uit onderzoek.
Sirchefhimself: bedankt voor deze zeer boeiende bijdrage.
This post was edited by ¢?NNI on Apr 16 2007 06:30am