d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waarom Zijn Sommige Scholen Gewoon Gestoord? > Vertel het me
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 30 2007 11:23am
Ik heb een broertje die precies hetzelfde doormaakt. Er is jammer genoeg niet veel meer aan te doen dan je best, want het systeem verander je niet.
Member
Gold: 12.00
Mar 30 2007 11:38am
Quote (Xepo @ Fri, Mar 30 2007, 05:23pm)
Ik heb een broertje die precies hetzelfde doormaakt. Er is jammer genoeg niet veel meer aan te doen dan je best, want het systeem verander je niet.

en dat is het grote probleem..
Member
Gold: 116.00
Mar 30 2007 11:39am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, 30 Mar 2007, 17:33)
Quote (¢?NNI @ Fri, Mar 30 2007, 02:30pm)
Waarom reageer je niet op mijn kritiek?

sorry ik las er overheen. maar ja, zo denk ik er over. Hoe ik aan die cijfers kom is ook maar een schatting. maar hoe je apotheker schrijf (volgens mij schrijf ik het nu al verkeerd) of dokter dat maakt me echt niks uit. als ik schrijf: jantje gaat naar sochol om zjin woodrjes te lreen maar hji weet ahpoteerk neit. zelfs dan weet je wat er staat ^^ dus tja. Ik vind het allemaal te ingewikkeld. Je moet bezig zijn met andere dingen. Je talenten, je moet sociaal bezig zijn (want sommige van die pubers kunnen gewoon echt niet sociaal bezig zijn enzo. naja dat vind ik

Mag ik vragen wat je uiteindelijke doel is qua werk?
Member
Mar 30 2007 12:00pm
Quote (sK_Kabouter @ Fri, Mar 30 2007, 05:39pm)

sorry ik las er overheen. maar ja, zo denk ik er over. Hoe ik aan die cijfers kom is ook maar een schatting. maar hoe je apotheker schrijf (volgens mij schrijf ik het nu al verkeerd) of dokter dat maakt me echt niks uit. als ik schrijf: jantje gaat naar sochol om zjin woodrjes te lreen maar hji weet ahpoteerk neit. zelfs dan weet je wat er staat ^^ dus tja. Ik vind het allemaal te ingewikkeld. Je moet bezig zijn met andere dingen. Je talenten, je moet sociaal bezig zijn (want sommige van die pubers kunnen gewoon echt niet sociaal bezig zijn enzo. naja dat vind ik

ik ben een muzikant, en blijf dat ook doen..
Member
Gold: 774.55
Mar 30 2007 01:04pm
Quote (sK_Kabouter @ Fri, Mar 30 2007, 05:39pm)

Geld verdienen en hogerop komen denk ik.
En beter in het vak worden.
Member
Mar 30 2007 02:22pm
voor mij echt niet. ik wil gewoon gelukkig worden, want niemand kan me wat maken.. wel als je macht hebt. dat is het probleem
Member
Gold: 0.00
Mar 30 2007 02:29pm
Quote (Sirchefhimself @ Fri, 30 Mar 2007, 16:33)

Hm. Kijk, ik ben het met je eens dat er verschillende zaken niet werken in het schoolsysteem. Maar ik ben het grotendeels NIET eens met je kritiek. Als je je post gaat beginnen met "Ik word fucking gek van scholen", "50% van de tijd leer je niks, kritiek over "het bestaan van vakken als Latijn/Grieks" en "70% van de tijd op school is nutteloos", dan zit je toch fout. Je eerste post lijkt meer op een opeenstapeling van persoonlijke frustraties dan beredeneerde kritiek.

Nu mijn visie:

Misschien is dit standpunt enigzins verwant met wat je hierboven vermeldde. Ik ben namelijk voor een systeem te vinden waarin meer maatschappij-gerichte onderwerpen aan bod komen. Ik denk aan "leren filosoferen", "moraal", een vak waarbij "assertief gedrag" wordt aangeleerd.. Dit zijn zaken die veel kinderen niet meekrijgen bij de opvoeding en toch heel belangrijk zijn voor het goed functioneren in de maatschappij.

In elke richting heb je wel enkele vakken waarvan je denkt "dit heeft geen nut". Maar uiteindelijk heeft elk vak wel z'n waarde. Ik heb mij ook jaren afgevraagd waarom ik in een toerisme-opleiding kennis over algebra nodig had. Maar beoefenen van het "algebra" is bijvoorbeeld goed voor het ontwikkelen van je hersenen.

Quote (Sirchefhimself)
als ik schrijf: jantje gaat naar sochol om zjin woodrjes te lreen maar hji weet ahpoteerk neit. zelfs dan weet je wat er staat ^^ dus tja.

Op een internet forum of msn misschien niet, maar in een sollicitatiebrief zal je met die spelling niet ver geraken. (Dyslectische mensen geraken immers vaak moeilijker aan werk)
Member
Gold: 350.00
Mar 30 2007 03:32pm
Ik leer gewoon helemaal niks op school waar ik wat aan zal hebben in de toekomst :S
Member
Gold: 5,901.42
Mar 30 2007 03:57pm
canni heeft gelijk, als je geen kennis hebt, gaan mensen je minder respecteren.
Mss dat dat jouw niet boeit, of je durft het niet toe te geven omdat je dan een discussie verliest, maar dat is wel belangirjk.
zeker nu, als je ooit ergens carriere wilt maken of geld wil verdienen
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Mar 30 2007 05:12pm
ik heb net besefd waarom we naar school gaan....

LOTTO WEEKEND MILJONAIRS!!

haha ben ik straks programeur dan heb ik er wat aan dat die jezus vent aan het kruis heeft gehangen of dat napoleon ergens oorlogen heeft gevoerd.. of frans praten..

volges mij komt het systeem nog uit de tijd dat ALLE kinderen vervelend waren en het dus als soort van straf gedaan werd, nu al onze ouders het zelf ook hebben gehad denken ze ja waarom hun dan niet? zoals wij dadelijk ook denken na onze schooltijd. Ik heb het ook gedaan dan doet me zoon het ook maar.
zo zal dit nog wel een paar honderd jaartjes doorgaan. jammergenoeg.

kheb nog over mijn chip idee nagedacht.. door mijn chip zuoden de mensen te wijnig socializen en zouden al de mensen uit afrika ook zo werk kunnen krijgen en zo zouden we dus teveel banen krijgen waardoor iedereen arm word.. stel je voor dat al die aids kinderen hier in nederland een baan willen ;o die zouden gelijk 3/4de deel van al de banen kunnen doen dan...

This post was edited by edujackass on Mar 30 2007 05:15pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll