Quote (JurK. @ Thu, 22 Mar 2007, 17:52)
jij gaat mij vertelle hoe ik da tuig moet noemen?
Nee, maar "tuig" vind ik persoonlijk al een hele verbetering tegenover "rel-Marokkaan".
ja ik noem het tuig en toch bennik niet racistisch. Ik noem ze zo, omdat de mensen die bij ons keer op keer overlast veroorzaken zijn van marokkaanse afkomst zijn. en joh, stop met je ogen te sluiten, want je weet dat ze op meerdere plekken problemen veroorzaken. als je het daar niet mee eens bent kan kunnen we net zo goed kappe met deze conversatie, want dan ben je simpelweg naief.
Waarom insinueer je toch telkens dat ik het niet eens ben met het feit dat heel wat allochtone jongeren voor problemen zorgen? Natuurlijk ben ik het er mee eens, hoewel het in sommige situaties heel begrijpelijk is.
bovendien intereseert het me nix wat jij van dat woord vindt. ik vind ze puur irritant en tot zoverre bennik nog geen enkele marokkaan tegengekomen die anders is. wel turken, daar hoor je me niet over.
Wat me wel verbaast is dat jij telkens de tijd vind om elke kleurling die je "lastigvalt" om zijn nationaliteit te vragen. Zie jij het verschil tussen iemand van Marokkaanse of Algerijnse afkomst? Aangenomen, de kans is groter dat het iemand van Marokkaanse afkomst is, maar in principe ben je nooit zeker tenzij je het vraagt.
ik zeg niet dat het probleem van een extreme groepering opgelost moet worden door een andere extreme groepering. maar het is wel zo dat onze overheid door geweldadige acties beinvloed wordt. marrokaanse jongeren provoceren en daar is de ambtenarij gevoelig voor en dus krijgen ze, indirect, meer klaargespeeld. met een rechtse geweldadige groepering blijft de situatie min of meer hetzelfde.
Waar de neuk heb jij het over? 'Marokkaanse jongeren provoceren en daar is de ambtenarij gevoelig voor en dus krijgen ze, indirect, meer klaargespeeld.' Hahah, wat een grap. Geef mij maar eens wat voorbeelden waarin Marokkaanse jongeren "provoceren" en als gevolg "meer klaargespeeld krijgen". Ik ben benieuwd.
Kijk, door extreem-rechts krijgen minder rationale allochtonen een totaal verkeerd beeld van autochtonen. Het is simpelweg haat zaaien tussen allochtonen en autochtonen. Olie op het vuur. Nu jij.