d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > De Verrotting Van De Nederlandse Politiek
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 116.00
Mar 3 2007 11:02am
Tijd dat we hier even een andere draai aan geven.

Ik had laatst een discussie met iemand die beweerde dat de politiek interessanter gemaakt moet worden voor jongeren. Ik ben er van overtuigd dat je dit niet kan opdringen met zielige EO-jongerendag achtige initiatieven en dat bijvoorbeeld de Partij voor de Jongeren een lachtertje is. Wij, jongeren, raken vanzelf geïnteresseerd in het welzijn van ons laat. Val ons er eerder niet mee lastig.

comments?

This post was edited by sK_Kabouter on Mar 3 2007 11:02am
Member
Gold: 5,901.42
Mar 3 2007 11:59am
Quote (sK_Kabouter @ Sat, 3 Mar 2007, 18:02)

Ik had laatst een discussie met iemand die beweerde dat de politiek interessanter gemaakt moet worden voor jongeren. Ik ben er van overtuigd dat je dit niet kan opdringen met zielige EO-jongerendag achtige initiatieven en dat bijvoorbeeld de Partij voor de Jongeren een lachtertje is. Wij, jongeren, raken vanzelf geïnteresseerd in het welzijn van ons laat. Val ons er eerder niet mee lastig.

comments?

heb je gelijk in, maar tegen de tijd dat ze gaan stemmen moeten ze er egt wat van af weten. Ik heb af en toe het gevoel dat sommige mensen de gevolgen niet begrijpen die veroorzaakt worden door hun stem.
Member
Gold: 3,300.00
Mar 3 2007 12:41pm
1 stem is niet relevant, maar de gedachte achter die stem!
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2007 06:15pm
jongeren hebben de macht om daadwerkelijk invloed uit te oefenen in de nederlandse politiek als je nagaat dat iedereen boven de 18 jaar het recht heeft om te stemmen.
dus het is wel degelijk belangerijk dat ook jongere geintereseerd zijn in de politiek.

het gaat trouwens niet alleen over onze oude dag en vanalles daaromheen. dus het is onzin dat je pas op latere leeftijd geintereseerd zou moet worden in de politiek
Member
Gold: 116.00
Mar 4 2007 07:53am
Quote (Hellskin @ Sun, 4 Mar 2007, 02:15)
jongeren hebben de macht om daadwerkelijk invloed uit te oefenen in de nederlandse politiek als je nagaat dat iedereen boven de 18 jaar het recht heeft om te stemmen.
dus het is wel degelijk belangerijk dat ook jongere geintereseerd zijn in de politiek.

het gaat trouwens niet alleen over onze oude dag en vanalles daaromheen. dus het is onzin dat je pas op latere leeftijd geintereseerd zou moet worden in de politiek

Dat zeg ik niet. Ik zei dat de meeste jongeren zich niet voor de politiek interesseren en hiervoor op de verkeerde manier warm gemaakt worden. Het 'moeten' interesseren staat mij een beetje tegen. Het is dan misschien wel onze toekomst maar dat betekend nog niet dat je onmiddelijk wanneer je zo'n stembiljet in je handen geduwd krijgt je moet gaan verdiepen in de politiek puur en alleen om dat het je toekomst is.
Member
Gold: 0.00
Mar 4 2007 08:30am
Quote (sK_Kabouter @ Sat, 3 Mar 2007, 18:02)

comments?

Ga ik mee akkoord, politiek = besturen. Geen populaire televisieshow die haar doelgroep wil verbreden. Maar, ik vind wel dat jongeren beter moeten worden geïnformeerd over politiek. Wat geschiedenis over het ontstaan van de verscheidene politieke partijen, en hun traditionele standpunten. Dat kan via school gebeuren.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 4 2007 08:59am
Dat gebeurt nu ook al. Via 'Maatschappij-leer'. Ik heb echter nog nooit iemand horen zeggen dat ze het vak boeiend vinden/vonden.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll