d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Begeleidend Wonen. > hoe zit dat nou precies?
Prev12345610Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.31
Feb 26 2007 04:49am
De meeste mensen hebben zowiezo toch al een haat/liefde relatie met het ouderlijke huis, dan zijn er weer de mensen die het wederom tot het uiterste willen drijven.
Ofwel zijn ze rebels ofwel kunnen we beginnen spreken van het oedipuscomplex.
Member
Gold: 13.37
Warn: 90%
Feb 26 2007 04:54am
oedipuscomplex is ziek...tongue.gif

edit:

Pyf hoe heb je dat voor elkaar gekregen ? :>

This post was edited by DutchHooligan on Feb 26 2007 04:54am
Member
Gold: 1,724.80
Feb 26 2007 05:19am
Quote (DutchHooligan @ Mon, 26 Feb 2007, 12:54)

edit:

ehm lang verhaal, maar om het kort samen te vatten:

ik kom uit een gezin met 5 kinderen (1 met pdd-nos en ahdh (dat ben ik) 1 met pdd-nos, 1 met klassiek autisme, 1 met adhd, en 1 met niets) mijn moeder heeft ons allemaal zo ongeveer alleen op moeten voeden omdat mijn pa ook min of meer autistisch is en was dus al zwaar belast. toen ging mijn pa er na een moeilijke periode vandoor omdat hij ruzie had met mijn ma (en agressief werd tegen ons, de kinderen) en is 1,5 jaar weggebleven. toen ging het slecht met de moeder van mijn ma (kanker, geen mogelijkheid op genezing) en kwam mijn pa weer thuiswonen om mijn ma te helpen. en dat ging behoorlijk mis met mij, want ik kon niet meer met of mijn vader of mijn moeder ruziemaken, want ze maakten teams en deden aan tppk (XD) ze vielen me aan op alles wat fout ging en toen heb ik een keer ruzie gehad met mijn ouders en hebben ze de politie gebeld omdat ik ze sloeg in mijn boosheid. daarna hebben ze gezegt dat ik het huis maar uit moest omdat mijn moeder het niet meer trok omdat ze overspannen was geworden door alles wat ze aan haar hoofd had. het lag dus niet aan mij, maar ik was wel een grote bron van ergernis en stress (mede doordat ik in de tijd dat mijn pa weg was niets meer aan school deed en 15 uur per dag diablo speelde). ik ben dus eigenlijk het huis niet uitgezet, maar ben vriendelijk verzocht het pand te verlaten en (tijdelijk) ergens anders te gaan wonen.

dat was de korte versie, de lange telt ongeveer 500 pagina's wink.gif
Member
Gold: 3,300.00
Feb 26 2007 05:41am
Quote (PYF_Secret @ Mon, Feb 26 2007, 12:19pm)

edit:

ik kom uit een gezin met 5 kinderen (1 met pdd-nos en ahdh (dat ben ik) 1 met pdd-nos, 1 met klassiek autisme, 1 met adhd, en 1 met niets) mijn moeder heeft ons allemaal zo ongeveer alleen op moeten voeden omdat mijn pa ook min of meer autistisch is en was dus al zwaar belast. toen ging mijn pa er na een moeilijke periode vandoor omdat hij ruzie had met mijn ma (en agressief werd tegen ons, de kinderen) en is 1,5 jaar weggebleven. toen ging het slecht met de moeder van mijn ma (kanker, geen mogelijkheid op genezing) en kwam mijn pa weer thuiswonen om mijn ma te helpen. en dat ging behoorlijk mis met mij, want ik kon niet meer met of mijn vader of mijn moeder ruziemaken, want ze maakten teams en deden aan tppk (XD) ze vielen me aan op alles wat fout ging en toen heb ik een keer ruzie gehad met mijn ouders en hebben ze de politie gebeld omdat ik ze sloeg in mijn boosheid. daarna hebben ze gezegt dat ik het huis maar uit moest omdat mijn moeder het niet meer trok omdat ze overspannen was geworden door alles wat ze aan haar hoofd had. het lag dus niet aan mij, maar ik was wel een grote bron van ergernis en stress (mede doordat ik in de tijd dat mijn pa weg was niets meer aan school deed en 15 uur per dag diablo speelde). ik ben dus eigenlijk het huis niet uitgezet, maar ben vriendelijk verzocht het pand te verlaten en (tijdelijk) ergens anders te gaan wonen.

lucht op hè?

Member
Gold: 100.00
Feb 26 2007 05:50am
daarom zeg ik, in jou geval zal het mogelijk wat rust brengen ( en uiteraard weer nieuwe zorgen)

maar zoals ik het 500 pagina's tellende raport nog voor me kan halen ben jij de dupe geworden van de problemen rondom je ouders.
en het help natuurlijk enorm als je daar ooknog bij gaat afgeven tegen de hele situatie...

maar ze zeggen weleens:
anything happens for a reason. t is een mooie gedachte

de weg van de minste weerstand is voor mietjes. je leven/ontwikkeling/persoonlijkheid word niet alleen gevormd door de leuke dingen die je in het leven mee maakt
juist de slechte momenten en de manier waarop je die telijf gaat vormt je...
Member
Gold: 224.00
Feb 26 2007 06:00am
Quote (Hellskin @ Mon, Feb 26 2007, 11:50am)
de weg van de minste weerstand is voor mietjes.

Wat is volgens jou de weg van de minste weerstand?
Member
Gold: 1,724.80
Feb 26 2007 06:00am
Quote (M[o]nkey[115] @ Mon, 26 Feb 2007, 13:41)
Quote (PYF_Secret @ Mon, Feb 26 2007, 12:19pm)

edit:

lucht op hè?

je moest eens weten aan hoeveel hulpverleners ik hetzelfde verhaal verteld heb wink.gif

ik ben al aardig doorgelucht :-)

@ dennis: tsja, ik ben idd aardig misvormt door al dat gedoe tongue.gif
je blijft jezelf je hele leven door ontwikkelen, en bij mij gaat het nu wat sneller door alle ellende

@ dutchhooligan: wat zijn bij jou de redenen of hou je dat liever prive?

This post was edited by PYF_Secret on Feb 26 2007 06:03am
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Feb 26 2007 06:02am
Ik zou het 'voor Slimmeriken' noemen.

This post was edited by Xepo on Feb 26 2007 06:03am
Member
Gold: 100.00
Feb 26 2007 06:03am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Feb 26 2007, 12:00pm)
Quote (Hellskin @ Mon, Feb 26 2007, 11:50am)

Wat is volgens jou de weg van de minste weerstand?

dat kan ik zo niet in een paar zinnen uitleggen, ik doe een poging:

alles aangewaaid krijgen
weglopen voor je problemen
andere de schuld geven voor jou problemen
parasiteren (als in gebruik maken van mensen/instanties)

in het algemeen weet je pas wat je hebt als je ook de andere kant van de medaille kent.
je weet niet wat overwinnen is als je je hele leven alles wint... je weet pas wat overwinnen is wanneer je weet wat verliezen is

Quote (Xepo @ Mon, Feb 26 2007, 12:02pm)
Ik zou het 'voor Slimmerikken' noemen.

in de catogorie liever lui dan moe???

slim...

This post was edited by Hellskin on Feb 26 2007 06:07am
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Feb 26 2007 06:04am
Quote (Hellskin @ Mon, Feb 26 2007, 12:03pm)
Quote (Xepo @ Mon, Feb 26 2007, 12:02pm)
Ik zou het 'voor Slimmerikken' noemen.

in de catogorie liever lui dan moe???

slim...
Nee.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345610Next
Closed New Topic New Poll