d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Rookverbod
Prev12345615Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Feb 9 2007 05:26pm
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 11:17pm)
Quote (JurK. @ Fri, 9 Feb 2007, 19:08)
Quote (Tha_Axid @ Fri, 9 Feb 2007, 19:07)
Quote (Godsterrorforce @ Fri, 9 Feb 2007, 18:36)
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 05:21pm)
Quote (JurK. @ Fri, 9 Feb 2007, 13:45)
grote onzin. roken hoort bij de horeca. ik rook zelf niet, maar ik stoor mezelf er ook niet aan.

mensen gaan uit omdat ze zich willen ontspannen en willen relaxen. mensen die zwaar verslaafd zijn, 'moeten' op hn tijd een peuk hebbe. als je die peuk nie krijgt, omdat het verboden is, dan kan je je ook niet relaxen is eigenlijk het doel van uitgaan verloren..

roken hoort niet bij de horeca, je kunt ook relaxen zonder roken.
En als je verslaafd bent, pech dan ga je maar dood had je maar niet moeten beginnen.
verslaafden aan heroine moeten dat ok af en toe, maar dat laten ze ook niet toe.

heroine en roken is wel een erg groot verschil, en omdat jij een hekel heb aan roken denk je maar dat elke roker moet sterven?

rare gedachtes.....

ja, ze kiezen ervoor om te roken, dan weet je dat je eerder dood kan gaan.
tja eige schuld

jij kiest er voor later auto te gaan rijden? auto's zijn het meest onveilig voertuig. tis je eige keuze, je weet dat het risico groter is, dus moet je dood? :S

Ik zeg niet dat iedereen die rookt, meteen kapot geschoten moet worden. Maar als je rookt moet je niet klagen als je daardoor dood gaat.

dat is waar, maar ik heb nog nooit geklaagt.
Member
Gold: 100.00
Feb 9 2007 06:36pm
naar mijn mening hadden ze dit al veel eerder moeten doen (toch zeker zo'n 25 jaar geleden wink.gif dan had ik er nooit last van gehad...)

maar ff serrieus... ik ben absoluut voorstander van een rook verbod biggrin.gif

anti-rook 4 life wink.gif
Member
Feb 9 2007 08:04pm
Quote (Godsterrorforce @ Sat, 10 Feb 2007, 00:03)
Quote (¢?NNI @ Fri, Feb 9 2007, 06:50pm)
Axid heeft gelijk.

Autorijden is slechts schadelijk voor je gezondheid wanneer je verongelukt. Roken is sowieso schadelijk. Het is voor niets goed, en rokers sterven gemiddeld 10 jaar jonger. Net zoals je de keuze maakt om te roken, maak je ook de keuze om heroļne te gebruiken. Wanneer je voor een verslaving kiest, moet je er maar tegen kunnen dat er momenten zullen zijn wanneer je deze zal missen. PECH.

ik heb echt een hekel dat jij altijd ergens wat op weet.... tongue.gif

maar dan nog, auto rijden is ook schadelijk, moet wel :\ je zit zowieso op de weg, dus uitlaat gassen zijn ook niet goed..
en zowieso de mens is altijd slecht bezig, met maakt niet uit wat....
zoals jou pc, dat is ook slecht.... energie, etc etc

dus waarom niet roken ?..smile.gif

1. Het inademen van uitlaatgassen is inderdaad schadelijk, maar lang niet zo schadelijk als het inhaleren van een sigaret.
2. Autorijden gaat gepaard met iets nuttig, een handig vervoermiddel. Roken niet.
3. Dat de mens "altijd slecht bezig is", vind ik veralgemenend.
4. Bleh. Dus omdat ik energie verbruik en uitlaatgassen inadem, zal ik ook maar roken? Beetje vreemde redenering. Een niet-roker leeft gemiddeld 10 jaar langer. Afgezien van de uitlaatgassen en het energieverbruik.

Eigenlijk vaag dat ik zelf rook. tongue.gif
Member
Gold: 5,901.42
Feb 10 2007 03:18am
Quote (Godsterrorforce @ Sat, 10 Feb 2007, 00:26)
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 11:17pm)
Quote (JurK. @ Fri, 9 Feb 2007, 19:08)
Quote (Tha_Axid @ Fri, 9 Feb 2007, 19:07)
Quote (Godsterrorforce @ Fri, 9 Feb 2007, 18:36)
Quote (Tha_Axid @ Fri, Feb 9 2007, 05:21pm)
Quote (JurK. @ Fri, 9 Feb 2007, 13:45)
grote onzin. roken hoort bij de horeca. ik rook zelf niet, maar ik stoor mezelf er ook niet aan.

mensen gaan uit omdat ze zich willen ontspannen en willen relaxen. mensen die zwaar verslaafd zijn, 'moeten' op hn tijd een peuk hebbe. als je die peuk nie krijgt, omdat het verboden is, dan kan je je ook niet relaxen is eigenlijk het doel van uitgaan verloren..

roken hoort niet bij de horeca, je kunt ook relaxen zonder roken.
En als je verslaafd bent, pech dan ga je maar dood had je maar niet moeten beginnen.
verslaafden aan heroine moeten dat ok af en toe, maar dat laten ze ook niet toe.

heroine en roken is wel een erg groot verschil, en omdat jij een hekel heb aan roken denk je maar dat elke roker moet sterven?

rare gedachtes.....

ja, ze kiezen ervoor om te roken, dan weet je dat je eerder dood kan gaan.
tja eige schuld

jij kiest er voor later auto te gaan rijden? auto's zijn het meest onveilig voertuig. tis je eige keuze, je weet dat het risico groter is, dus moet je dood? :S

Ik zeg niet dat iedereen die rookt, meteen kapot geschoten moet worden. Maar als je rookt moet je niet klagen als je daardoor dood gaat.

dat is waar, maar ik heb nog nooit geklaagt.

jij bent toch ook niet dood, of wel?
Member
Gold: 14,931.00
Feb 10 2007 05:52am
Quote (¢?NNI @ Fri, 9 Feb 2007, 19:50)
Axid heeft gelijk.

Autorijden is slechts schadelijk voor je gezondheid wanneer je verongelukt. Roken is sowieso schadelijk. Het is voor niets goed, en rokers sterven gemiddeld 10 jaar jonger. Net zoals je de keuze maakt om te roken, maak je ook de keuze om heroļne te gebruiken. Wanneer je voor een verslaving kiest, moet je er maar tegen kunnen dat er momenten zullen zijn wanneer je deze zal missen. PECH.

roken is ook geen garantie voor vroeg sterven, net zoals autorijden geen garantie is om te verongelukken. je vergroot alleen de kansen.
Banned
Warn: 60%
Feb 10 2007 07:12am
Quote (¢?NNI @ Sat, Feb 10 2007, 02:04am)
Quote (Godsterrorforce @ Sat, 10 Feb 2007, 00:03)
Quote (¢?NNI @ Fri, Feb 9 2007, 06:50pm)
Axid heeft gelijk.

ik heb echt een hekel dat jij altijd ergens wat op weet.... tongue.gif

maar dan nog, auto rijden is ook schadelijk, moet wel :\ je zit zowieso op de weg, dus uitlaat gassen zijn ook niet goed..
en zowieso de mens is altijd slecht bezig, met maakt niet uit wat....
zoals jou pc, dat is ook slecht.... energie, etc etc

dus waarom niet roken ?..smile.gif

1. Het inademen van uitlaatgassen is inderdaad schadelijk, maar lang niet zo schadelijk als het inhaleren van een sigaret.
2. Autorijden gaat gepaard met iets nuttig, een handig vervoermiddel. Roken niet.
3. Dat de mens "altijd slecht bezig is", vind ik veralgemenend.
4. Bleh. Dus omdat ik energie verbruik en uitlaatgassen inadem, zal ik ook maar roken? Beetje vreemde redenering. Een niet-roker leeft gemiddeld 10 jaar langer. Afgezien van de uitlaatgassen en het energieverbruik.

Eigenlijk vaag dat ik zelf rook. tongue.gif

Ja, waarom eigenlijk? Jij had ooit het eerste rokers-topic gemaakt hier, nietwaar? ^^
Member
Feb 10 2007 07:22am
Quote (JurK. @ Sat, 10 Feb 2007, 12:52)
roken is ook geen garantie voor vroeg sterven, net zoals autorijden geen garantie is om te verongelukken. je vergroot alleen de kansen.

Nee; maar de kans dat je verongelukt met de wagen is kleiner dan de kans dat je vroeger sterft door roken. En nogmaals, autorijden heeft een nuttigheidsfactor waar roken niet aan kan tippen.

Quote (LP)
Ja, waarom eigenlijk? Jij had ooit het eerste rokers-topic gemaakt hier, nietwaar? ^^

Goh; waarom rookt iemand? Ik wou het eens proberen, en ben sinds dan niet meer gestopt? Het moet zoiets geweest zijn. Een sterk motief is er nooit. En ja, dat was ik.
Banned
Feb 10 2007 08:30am
Quote (¢?NNI @ Sat, Feb 10 2007, 01:22pm)
Quote (JurK. @ Sat, 10 Feb 2007, 12:52)

Nee; maar de kans dat je verongelukt met de wagen is kleiner dan de kans dat je vroeger sterft door roken. En nogmaals, autorijden heeft een nuttigheidsfactor waar roken niet aan kan tippen.

Quote (LP)

Goh; waarom rookt iemand? Ik wou het eens proberen, en ben sinds dan niet meer gestopt? Het moet zoiets geweest zijn. Een sterk motief is er nooit. En ja, dat was ik.

Denk eens aan de $$ die je kan besparen, aan de dalende irritatie van mensen rondom je, en natuurlijk het belangrijkste, je gezondheid. Als je ouder word en kinderen krijgt, zou je willen hebben dat die ook gaan roken, of opgroeien in een omgeving waar gerookt word?

Serieus, ik ga niet om met mensen die roken. Op het werk heb ik niet veel keus, maar daarnaast mijd ik mensen die roken. Een vriend van mij heeft als openingszin "Rook je?".
Member
Feb 10 2007 08:48am
Dat weet ik allemaal, en toch doe ik het. Vind het trouwens ook wat verregaand dat je niet omgaat met rokers. Het is een zeer ongezonde gewoonte, maar rokers zijn geen melaatsen.
Banned
Feb 10 2007 09:05am
Quote (¢?NNI @ Sat, Feb 10 2007, 02:48pm)
Dat weet ik allemaal, en toch doe ik het. Vind het trouwens ook wat verregaand dat je niet omgaat met rokers. Het is een zeer ongezonde gewoonte, maar rokers zijn geen melaatsen.

Ik weet het, ik heb gewoon een gruwelijke afkeer tegen de geur, dat is alles. Ik heb, als de zeldzame situatie zich eens voordeed, meisjes laten vallen puur alleen omdat ze rookten.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345615Next
Add Reply New Topic New Poll