Quote (Mischa @ Tue, Jan 16 2007, 05:17pm)
Oke, ik zal de echte verklaring geven.
Dieren hebben maar twee gedachtes: voortplanten en overleven.
Om te overleven moeten ze iedere dag drinkwater hebben, voedsel vinden en soms mineralen uit de grond halen, dmv aan rotsblokken likken waar vaak zout aan zit. Dieren hebben simpelweg geen tijd om zich te vervelen omdat ze te druk zijn met overleven. En als het paarseizoen aangebroken is is dat het enige wat aan hun hoofd is, dan hebben ze het te druk met strijden met andere mannetjes om territorium om zo het beste vrouwtje te krijgen en dus nakomelingen te krijgen.
Mensen hebben zich zo ontwikkeld dat ze niet meer zo hoeven te werken om te overleven dmv ruilhandel en het kweken van dieren en planten. Hierdoor hebben zij meer tijd over en hebben ze dus nutteloze dingen zoals de computer gemaakt. Ik wou dat ik de tijd duizenden jaren terug kon draaien en een eigen grot had waar ik met mijn vrouw woonde en iedere dag herten dood ging schieten om te overleven.
Maarja, dat is het dus.
Ik had het hier over dieren in het wild; dieren in dierentuinen / testlaboratoriums kunnen zich wel gaan vervelen, kijk maar naar beren die hun eigen poten aanvreten of ijsberen die de hele tijd met hun hoofd op en neer gaan omdat ze echt niets meer te doen hebben. Als je die ijsberen zou doorfokken zouden uiteindelijk intelligente wezens zoals de mens (wetenschappelijk gezien, uit het oogpunt van de mens gezien zijn er maar weinigen intelligent, gelukkig behoor ik wel tot die orde) ontstaan en de wereld overnemen en zichzelf gaan vermengen met robotische techiniek waar de zogeheten cyborgs uit ontstaan.