Quote (Hellskin @ Thu, 23 Nov 2006, 22:10)
mocht hier in nederland het zelfde gebeuren als in belgie dan leven we niet langer in een democratie...
in dat geval zou het volk (voor of tegen wilders) flink los moeten gaan en van zich moeten laten horen.
Dat het cordon sanitaire "ondemocratisch" zou zijn, of "discriminerend", is een door het Vlaams Belang verzonnen mythe. Hier is een deeltje van wat ik op een ander forum postte, het verklaart dit min of meer.
'1. Een democratie wordt geleid door een meerderheid aan volksvertegenwoordigers. Dat is het geval. Ons land wordt geleid door de meerderheid van de kiezers. Dat is bij mijn weten meer dan de 1.000.000 die jij aanhaalt.
2. Die 1.000.000 kiezers worden dus niet "mondood" gemaakt, ze vormen gewoon een minderheid en hebben dus het recht oppositie te voeren, om zo te trachten de meerderheid te behalen.'
Nogmaals, jammer dat mijn VB-topic gesloten werd. Ik weet nog steeds niet waarom.
Quote (Hellskin @ Thu, 23 Nov 2006, 22:10)
ohjah ik beschouw de paus ook als een terrorist ookal worden de terroristiche daden door zijn volgelingen op een iets subtielere manier uitgevoerd...
Ik denk dat jij toe bent aan een defenitie van het begrip "terrorist".
http://nl.wikipedia.org/wiki/TerroristQuote (Richburg)
America pleegt geen terroristische of laffe aanslagen. America doet waar heel de wereld het jaren over had.
Ja er zijn fouten gemaakt, maar als ze niets hadden gedaan was t nu nog steeds een zooitje en zat ook heel de wereld op hun dak terwijl er aanslag na aanslag werd gepleegt.
Als je het over de oorlog in Irak hebt, vind ik je mening maar triest. Ik zal een topic maken over Irak als ik tijd heb, ik ben er toch ook momenteel een boek over aan het lezen, dus ik heb argumenten zat.
Over de verkiezingen: Ik zag net op het nieuws de uitslagen. Ik zag ook een deal van de persconferentie van CDA, wat me echt verbaasde was toen de partijvoorzitter (?) de bijbel erbij nam. Wat de neuk was dat. Trouwens, mijn vader vond die "populaire jongen" van de SP (ik weet niet precies wie) wat communistische trekjes hebben. Klopt dat?