Quote (Ov2rkill @ Wed, 8 Nov 2006, 21:14)
Quote (RestrainedLove @ Wed, Nov 8 2006, 08:57pm)
Ov2rkill vind de doodstraf gepast voor alle massamoordenaars, wat ik ervan begrepen heb. Saddam is niet de enige in de wereld, maar wel de op-één-na bekendste van dit moment.
Danny, of ik vind dat inderdaad, en wat heeft het feit dat Saddam niet de enigste massamoordenaar te maken met het feit dat ik vind dat ze de doodstraf verdienen?
On-topic plz!
Als wij alle massamoordenaars die er zijn zouden executeren, dan zijn we zelf massamoordenaars. Volgens die redenering zouden we dus zelf de doodstraf verdienen. Dat bedoel ik dus met hypocriet

Quote (Ov2rkill @ Wed, 8 Nov 2006, 21:14)
Quote (RestrainedLove @ Wed, Nov 8 2006, 08:57pm)
Anyways het maakt mij niet uit. Pedofielen, verkrachters, moordenaars of wat dan ook. Ik ben principieel tegen de doodstraf. Er zijn genoeg alternatieven om die mensen te laten boeten voor hun vreselijke misdaden.
Zoals? Martelen? Arbeid leveren voor de maatschappij?
Ik ben zowel tegen de doodstraf als tegen lijfstraffen. Arbeid leveren voor de maatschappij is inderdaad enorm nuttig, maar misschien moeilijk te realiseren met iemand als Saddam though. Hoe dan ook, levenslange opsluiting is een ergere straf dan de doodstraf.
Quote (CursedWater)
Ja, maar duizenden euro's per dag om een gedetineerde het naar zijn zin te maken en voldoende beveiliging te geven is ook wat overdreven, niet?
De kosten voor executies schijnen ook vrij hoog te liggen, tenminste in westerse landen. Ik weet niet hoeveel de galg per uur kost om te huren in Irak..
In landen zoals de VS duurt het wel even voordat je aan de beurt bent om te worden gedood, dus qua kosten zal het denk ik wel meevallen.
Hoe dan ook.. ook al zou het duizenden euros per dag kosten, het is voor mij een kleine prijs om mijn mensheid te bewaren en mij niet te verlagen naar het niveau van mensen zoals Saddam.
Ik denk dat veel mensen denken.. Saddam heeft zoveel mensenlevens op zijn geweten, hij verdiend het om te sterven! Oog om oog tand om tand!!
Je speelt hem juist in de kaart, hij zal worden geexecuteerd als een martelaar, en zijn volgelingen zullen van zich laten horen.
Zo denk ik er tenminste over