d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Iemand Hier Nog Goede Ideeën Voor Een Bijbaan?
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 180.00
Aug 6 2010 09:01am
Quote (Falkerakatim @ 6 Aug 2010 13:30)
slimmer maar 2 keer blijve zitten .. dan ben je dus gewoon te lui ? of wat moet je daaruit afleiden

precies wat je zegt

Quote (Kanni @ 6 Aug 2010 14:24)
Het is knap dat je ambitieus bent en dat je vertrouwen hebt in je intelligentie, maar wees bescheiden en wees niet zo kieskeurig. Als je 'leuk' als norm neemt, dan kan je heel lang zoeken naar werk. Werk geeft je een inkomen, het moet helemaal niet leuk zijn. Ik kan je zelfs aanraden om als studentenjob iets te doen dat je helemaal niet leuk vindt. Aan de band staan in een fabriek, of een klachtenbalie in een winkel. Dat motiveert je om te studeren, en je leert omgaan met zaken die je niet graag doet.

maar als het iets is wat ik totaal niet trek dan kan ik dat nooit blijven doen want het gaat me ook niet om het geld.
vandaar dat ik echt iets moet hebben waar ik me niet echt aan erger, het hoeft ook niet leuk te zijn, als ik me er maar niet aan erger.

Member
Gold: 100.00
Aug 6 2010 09:54am
Quote (Nzyme @ 5 Aug 2010 03:28)
werk al 3 jaar in de beveiliging leuke baan goed contact met mensen aggresief gedrag minimaal maar soms wel lachen :>
6maanden opleiding met me ogen dicht maar wel goed geld voor mijn leeftijd :D!
meer dan een taxi chauffeur bij de rtc LOL

Waar werk je in de beveiliging? en als wat? Ik ben zelf ook al wat jaartjes bezig en woon in Rotterdam (jij ook, want RTC)
Quote (Kanni @ 6 Aug 2010 15:24)
Het is knap dat je ambitieus bent en dat je vertrouwen hebt in je intelligentie, maar wees bescheiden en wees niet zo kieskeurig. Als je 'leuk' als norm neemt, dan kan je heel lang zoeken naar werk. Werk geeft je een inkomen, het moet helemaal niet leuk zijn. Ik kan je zelfs aanraden om als studentenjob iets te doen dat je helemaal niet leuk vindt. Aan de band staan in een fabriek, of een klachtenbalie in een winkel. Dat motiveert je om te studeren, en je leert omgaan met zaken die je niet graag doet.

Ik als rechtsmens kan me heel erg vinden in deze mening

Quote (ufGlenn @ 6 Aug 2010 17:01)

maar als het iets is wat ik totaal niet trek dan kan ik dat nooit blijven doen want het gaat me ook niet om het geld.
vandaar dat ik echt iets moet hebben waar ik me niet echt aan erger, het hoeft ook niet leuk te zijn, als ik me er maar niet aan erger.

Als het niet om het geld gaat? hoe kom je dan aan je centen?

This post was edited by Hellskin on Aug 6 2010 09:59am
Member
Gold: 100.00
Aug 6 2010 09:57am
edit: Crap zit ik toch weer m'n postcount te fucken.

This post was edited by Hellskin on Aug 6 2010 09:58am
Member
Gold: 180.00
Aug 6 2010 10:09am
Quote (Hellskin @ 6 Aug 2010 16:54)
Waar werk je in de beveiliging? en als wat? Ik ben zelf ook al wat jaartjes bezig en woon in Rotterdam (jij ook, want RTC)

Als het niet om het geld gaat? hoe kom je dan aan je centen?

ik heb een site waar ik ook geld mee verdien en ik heb ook nog niet echt geld nodig het komende jaar, sparen is natuurlijk altijd handig maar dat zie ik later dan wel.
maar het is belangrijker voor mij dat het een redelijk te doen baantje is dan dat ik er veel geld mee verdien
Member
Gold: 0.00
Aug 7 2010 03:29am
Quote (JWT @ 6 Aug 2010 15:18)
Je moet wel wat van je leven maken en met tegenzin naar het werk gaan bevorderd niet bepaald een leuk leven. Zeker als je full time werk doet.

Het leven zit vol tegenslagen en teleurstellingen. Door iets tegen je zin te doen, ontwikkel je frustratie-tolerantie en doorzettingsvermogen.

Of zoals Jeffrey Wijnberg zegt: '(...) Vandaag de dag geldt de norm van het individuele genot, namelijk dat scholing, werk of sociale omgang vooral leuk moet zijn. Alles wat mensen tegenkomen als problematisch, moeizaam of ingewikkeld, wordt als ongewenst gezien. Het moet allemaal wel leuk blijven, anders is het simpelweg de moeite niet waard. Ook levenspartners rekenen elkaar af op die norm: valt er niets meer te genieten in de relatie, dan is het tijd om het verbond op te heffen.'

Quote (JWT)
Daar zit wel wat in, maar een studentenjob op redelijk niveau kan je profijt geven voor de toekomst. Bijvoorbeeld: Je kunt in het bedrijf blijven hangen en hogerop komen en -gerelateerd gezien- leer je meer en je doet ervaring op. Overigens zullen weinig studenten boven aan hun lijst lopende band werk hebben.

Dat klinkt meer als stage lopen. Ik vind het nuttiger om ervaring op te doen in een totaal andere sector, al was het maar om je eigen grenzen te verleggen.

Eigenlijk vind ik die houding een voorbeeld van hoe verwend we zijn: een studentenjob op zich is al niet meer goed genoeg, het moet nu ook nog een 'leuk' en 'proper' werkje zijn.
Member
Aug 7 2010 03:32am
Quote (Hellskin @ 6 Aug 2010 16:54)

Oei, ben ik aan het verrechtsen?
Member
Aug 7 2010 12:09pm
Ik denk dat je onze verschillende visies kunt verklaren door het feit dat Dennis en jij fulltime werken en ik student ben.
Woon je al op jezelf trouwens? Ik wel, al een half jaar, samen met vriendin.
Member
Gold: 9,221.15
Aug 7 2010 05:05pm
Quote (JWT @ 7 Aug 2010 19:09)
Ik denk dat je onze verschillende visies kunt verklaren door het feit dat Dennis en jij fulltime werken en ik student ben.
Woon je al op jezelf trouwens? Ik wel, al een half jaar, samen met vriendin.

Ja, hoe bevalt dat eigenlijk? Geloof dat ik het ooit eerder gelezen heb, maar heb er verder niks over gehoord. Aangezien we hier allemaal onze diepste gevoelens zonder schromen posten ben ik zeer benieuwd.
Member
Gold: 1,060.00
Aug 7 2010 05:19pm
Member
Aug 7 2010 05:33pm
Quote (uNoTopia @ Aug 7 2010 11:05pm)
Ja, hoe bevalt dat eigenlijk? Geloof dat ik het ooit eerder gelezen heb, maar heb er verder niks over gehoord. Aangezien we hier allemaal onze diepste gevoelens zonder schromen posten ben ik zeer benieuwd.
Haha, wel goed! Heerlijk genieten van de vrijheid. Maar toch niet zo los als een hoop andere die het huis verlaten. Thanks voor de interesse!

Go Back To Nederlands Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll