Quote (Ov2rkill @ Tue, 10 Oct 2006, 19:59)
Quote (Kanni)
4. Zoals Xepo reeds zei, voorkom je de verkoop van cannabis met een te hoge THC-waarde.
En tripwiet dan?
Hmm, ik ben er vrij zeker van dat er een maximum THC-waarde bepaald is bij verkoop van cannabis. Boven die waarde mag je niet gaan. Tripwiet lijkt me dan illegaal. Ik kan me vergissen.
Quote (Kanni)
5. Het zou hypocriet zijn om soft-drugs te bannen, terwijl het gebruik van sigaretten en alcohol zomaar toegelaten wordt. Deze zijn namelijk ook schadelijk voor de gezondheid (alcohol indien overmatig gebruik, zeer schadelijk zelfs).
Zie slotwoord van deze post.
Quote (Kanni)
6. Soft-drugs zijn er hoe dan ook. Gelegaliseerd of niet. Kijk maar naar België. Ik ken verschillende buurten in Antwerpen waar illegale koffieshops gerunt worden en ik ken amper iemand die nooit in contact is gekomen met weed of zelf heeft gesmoord. In feite geraak je in soms makkelijker aan weed dan aan sterke drank.
Nachtwinkels met zijn plaatselijke Indiërs hier zijn altijd bereid, op welke leeftijd dan ook, om (sterke) alcohol te verkopen, net zoals ieder kind van 12 jaar hier met ietswat connecties of oudere broers/zusters ook aan wiet of soortgelijke drugs kan geraken.
In mijn lokale nachtwinkel wordt steeds een pas gevraagd. Ook in de GB krijg je geen sterke drank mee, tenzij je kan bewijzen dat je 18+ bent.
Het feit is gewoon, het is hier niet gelegaliseerd omdat de meerderheid van de bevolking het niet wil, daarom dat het strafbaar is. Je zou evengoed kunnen zeggen dat Nederland op dat vlak progressiever is dan ons, of dommer? Wie zal het zeggen, het hangt allemaal af vanuit welk standpunt je het bekijkt.
Ik ben voor een rechtlijning beleid. Ik kan mij vanuit dat principe eerder vinden in het Nederlandse systeem.
Slotwoord (Van deze post

)
Gewoon even om de drie meest besproken ‘drugs’ te bespreken.
Sigaretten :
Direct : weinig effect (behalve eerste sigaret)
Indirect : Hart- en vaataandoening, COPD, verslaving…
Cannabis :
Direct : Benevelend, sedatief, hongergevoel, loomheid, (soms creatief)…
Indirect : Hart- en vaataandoening, COPD (enorm veel teer), verslaving (geestelijk dan)
Alcohol :
Direct : Benevelend, sedatief, soms agressief….
Indirect : Leveraandoeningen (nog nooit gehoord van nieraandoeningen door alcohol..), blijvende neurotische schade, verslaving….
Quote (Standard)
hebt gelijk, Dennis. Mijn kleine broertje gaat er ook onverantwoord mee om, een vriendje van hem (14) was vorig jaar met met oud en nieuw in het ziekenhuis beland met een alcoholvergiftiging.
Alledrie zijn schadelijk op hun manier, allen zijn houvasten voor bepaalde mensen, een gewoonte, een verslaving, een manier om even tot rust te komen. Ze zullen nooit verdwijnen, en als ze zouden verdwijnen zouden ze zowiezo veranderd worden door substitutiemiddelen.
Domme quotes...
True.dat, maar ik hou van een rechtlijning beleid en blablabla
Ik zal dit punt wel wat toelichten als ik minder lui ben. Alsook reageren op je laatste post.
KUTQUOTES, INDEED.
EDITTTT: Ik ga één van de dagen in het "site suggestions" forum een topic maken dat pleit voor het afschaffen van een maximum aantal quotes (als dat nog niet bestaat). Ga dan eens allemaal voor mij vouchen, honden, want elke post in stukjes beginnen knippen is nogal k-u-t.
This post was edited by ˘?NNI on Oct 11 2006 09:56am