d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Grappig Filmpje > Nederlanders en Alochtonen
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 282.19
Oct 6 2006 01:58pm
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 6 2006, 06:58pm)
volgens mij heb je me niet echt begrepen...

Zou best kunnen, dus leg het nog maar eens uit smile.gif

This post was edited by sto- on Oct 6 2006 01:59pm
Member
Gold: 0.00
Oct 6 2006 05:41pm
Quote (zero_cool89 @ Fri, 6 Oct 2006, 17:41)
Quote (¢?NNI @ Fri, 6 Oct 2006, 16:34)
Quote (zero_cool89)
het is gewoon simpel, je mag best hier komen wonen werken en je ding komen doen, je hebt gewoon levenslang op proeftijd, 1 keer de fout in (al is het maar een peprmuntje stelen bij de snoepzaak op de hoek) en ze mogen weer terug naar waar ze vandaan kwamen.

Ik heb deze discussie ooit met Xepolite gevoerd. http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=1189102&st=60
Het komt erop neer dat je dan op basis van nationaliteit mensen strenger gaat straffen, terwijl er geen enkel verband bestaat tussen nationaliteit en het vertonen van crimineel gedrag = discrimineren.

Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven, ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn.. Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich wel leren gedragen. En de nederlandse criminelen ook harder aanpakken, cellen moeten geen hotels zijn (geen tv, geen internet alleen een kamer om te denken...). Een gevangenis moet een plek zijn die gevreesd word, zelfs door de zwaarste criminelen.

Ik zeg enkel dat iedereen gelijk is voor de wet, en je niet op basis van nationaliteit harder gestraft zou mogen worden.

Quote (Incompetence @ Fri, 6 Oct 2006, 17:57)
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 03:38pm)
Ja, het was fout.
Wanneer je zei "Ja, het was fout, vind ik" dan zou ik het met je eens geweest zijn.

Hoezo? Ben je voor discriminatie?
Member
Oct 6 2006 05:42pm
Quote (zero_cool89 @ Fri, Oct 6 2006, 03:41pm)
Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven, ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn.. Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich wel leren gedragen.
Haha, dat is precies hetzelfde wat ik ook probeerde duidelijk te maken!

Toch slaagt niemand erin mijn redenering te ontkrachten: "Er is geen verband tussen enerzijds het vertonen van crimineel gedrag en anderzijds nationaliteit, dus staat het zwaarder straffen van personen op basis van nationaliteit gelijk aan discriminatie".

Quote (Hellskin @ Fri, 6 Oct 2006, 18:07)
Quote (Kanni)
Het gevoel geen Nederlander te zijn verandert niets aan het feit dat je het Nederlandse staatsburgerschap bezit. Iedereen is vrij zich te voelen hoe hij of zij zich wil voelen. Er zullen nu eenmaal altijd Nederlanders zijn die zich Nederlander voelen, en Nederlanders die zich geen Nederlander voelen. PUNT.

ik ontneem niemand het recht zich geen nederlander te voelen.
maar als zij het recht hebben zich geen nederlander te voelen. dan heb ik het recht ze ook geen nederlander te vinden.
voor mij is nederlander zijn ook echt een kwestie van gevoel en niet van papier.

Dat is wel iets anders dan wat je eerst zei:
Quote (Hellskin)
je bent pas een nederlander wanneer je zelf vind dat je een nederlander bent.
als je van jezelf zegt dat je marokaan bent (en een marokaans paspoort hebt) waarom zouden wij dan moeten vinden dat het nederlanders zijn? dat ze hier geboren zijn maakt noch niet dat het nederlanders zijn...
ze hebben wel de zelfde rechten als "nederlander

Eerst zeg je dat je pas een Nederlander bent (dus pas een staatsburger van Nederland) als je zelf vind dat je een Nederlander bent. Dus Nederlanders die zich geen Nederlander voelen ZIJN geen Nederlander. Nu zeg je dat wanneer Nederlanders zich geen Nederlander voelen, JIJ ze geen Nederlander vind.

Wat is je standpunt nu?
Member
Gold: 100.00
Oct 6 2006 05:51pm
ben ik niet duidelijk??? lijkt me wel...

Nederlander zijn is niet een kwestie van papier (verblijfsvergunning of paspoort) het is ook geen kwestie van geboorteplaats (iemand die in een anderland bv australie of egypte geboren is kan een nederlander zijn, iemand die in den haag geboren is hoeft niet persee een nederlander te zijn).

Nederlander zijn is een manier van denken een manier van doen, het is een gevoel.

als je zelf vind dat je geen nederlander bent. dan ben je geen nederlander.
Member
Oct 6 2006 05:59pm
Quote (Hellskin @ Sat, 7 Oct 2006, 01:51)
ben ik niet duidelijk??? lijkt me wel...

Je maakt twee verschillende statements. Dat blijkt duidelijk aan mijn vorige post. Dus nee, dan ben je niet duidelijk.

Quote (Hellskin @ Sat, 7 Oct 2006, 01:51)
Nederlander zijn is niet een kwestie van papier (verblijfsvergunning of paspoort) het is ook geen kwestie van geboorteplaats (iemand die in een anderland bv australie of egypte geboren is kan een nederlander zijn, iemand die in den haag geboren is hoeft niet persee een nederlander te zijn).

Nederlander zijn is een manier van denken een manier van doen, het is een gevoel.

als je zelf vind dat je geen nederlander bent. dan ben je geen nederlander.

Als je er "in mijn ogen" of "volgens mij" of "ik vind dat..." zou aan toevoegen zou het alles wel wat verduidelijken. Dit is namelijk jouw mening, in de realiteit is het natuurlijk helemaal anders.

Ik heb nog wel enkele vragen voor je, omdat ik me niet helemaal kan inleven in jouw denkpatroon;
1. Hoe denkt een Nederlander?
2. Kan je die "manier van doen" beschrijven?
3. Houdt Nederlander zijn verband met een bepaalde cultuur?
4. Ik voel me geen Belg, ik voel me ook niet aangetrokken tot een andere nationaliteit. Wat ben ik dan, volgens jou?
Edit, ik heb nog een vraag.
5. Vind je dat jouw visie beter is als hoe het er nu in de realiteit aan toegaat? Vind je dat jouw standpunt moet doorgedreven worden op wettelijk vlak, en iedereen die zich geen Nederlander "voelt", of "doet" of "denkt" zoals een Nederlander de Nederlandse nationaliteit moet afstaan?

This post was edited by ¢?NNI on Oct 6 2006 06:04pm
Member
Gold: 0.26
Oct 6 2006 10:51pm
Quote (zero_cool89)

Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven, ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn.. Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich wel leren gedragen. En de nederlandse criminelen ook harder aanpakken, cellen moeten geen hotels zijn (geen tv, geen internet alleen een kamer om te denken...). Een gevangenis moet een plek zijn die gevreesd word, zelfs door de zwaarste criminelen.

Dat is iets wat ik ook in de gedachte had zoals zero_cool89 hier schrijft behalve dat onze eigen belgische jongeren niet zo erg zijn alsdat het misschien bij jullie is. En by the way, ik heb veel ervaring hiermee...
Onthou één ding eens goed! Probeer jij eens in hun land te doen wat ze in jou land doen...
Het is toch allemaal niet moeilijk, als nederlander of belg moet jij je gedragen naar de wetten van het land dat je bezoekt. Moeten zij dit niet in België of Nederland?

Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 7 2006 03:18am
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 11:42pm)
Toch slaagt niemand erin mijn redenering te ontkrachten: "Er is geen verband tussen enerzijds het vertonen van crimineel gedrag en anderzijds nationaliteit, dus staat het zwaarder straffen van personen op basis van nationaliteit gelijk aan discriminatie".
Het gaat je enkel om het het labeltje 'discriminatie'. Ok, in dat geval heb je gelijk. Haha, cool.

Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 11:41pm)
Ja, het was fout.
Wanneer je zei "Ja, het was fout, vind ik" dan zou ik het met je eens geweest zijn.
Blijkbaar wel. Wat ik echter bedoelde was dat je je post om zou moeten vormen naar een mening. (hah, ik zie net dat je hetzelfde doet bij Hellskin)

This post was edited by Incompetence on Oct 7 2006 03:18am
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Oct 7 2006 05:05am
Lachen filmpje! xD
Wel perfecte timing he..
Member
Oct 7 2006 05:08am
Quote (pvp-mjol @ Sat, 7 Oct 2006, 06:51)
Dat is iets wat ik ook in de gedachte had zoals zero_cool89 hier schrijft behalve dat onze eigen belgische jongeren niet zo erg zijn alsdat het misschien bij jullie is.

Op welke basis vergelijk je Belgische jongeren met Nederlandse jongeren en op welke aspecten zijn Belgische jongeren "niet zo erg"?

En by the way, ik heb veel ervaring hiermee...
Onthou één ding eens goed! Probeer jij eens in hun land te doen wat ze in jou land doen...

Definieer "ze". Verklaar wat "ze" in "ons" land doen.

Het is toch allemaal niet moeilijk, als nederlander of belg moet jij je gedragen naar de wetten van het land dat je bezoekt. Moeten zij dit niet in België of Nederland?

Iedereen is gelijk voor de wet. Er is geen sprake van positieve discriminatie.

Ik vind jou standpunten niet beredeneert.

Quote (Incompetence @ Sat, 7 Oct 2006, 11:18)
Het gaat je enkel om het het labeltje 'discriminatie'. Ok, in dat geval heb je gelijk. Haha, cool.

Dus je geeft toe dat jouw visie discriminerend is?

Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 11:41pm)
Ja, het was fout.
Blijkbaar wel. Wat ik echter bedoelde was dat je je post om zou moeten vormen naar een mening. (hah, ik zie net dat je hetzelfde doet bij Hellskin)

Ok, hier heb je wel een punt. Ik ben tegen discriminatie. Ik vind iedereen die voor discriminatie is triest.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 7 2006 05:33am
Quote (¢?NNI @ Sat, Oct 7 2006, 11:08am)
Dus je geeft toe dat jouw visie discriminerend is?
Ja, dat doe ik. En ik vind het voorstel van een half jaar geleden (je weet over welke ik het heb uiteraard) nog steeds een puik plan. =)

Daarbij wil ik overigens wel zeggen dat hier de 'discriminatie' in anders geladen is dan in de meeste gevallen. Je komt pas in aanmerking met deze 'discriminatie' wanneer je je misdraagt, en je dus verder je muil moet houden. Je hebt je kans verspeelt.

This post was edited by Incompetence on Oct 7 2006 05:35am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll