d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Gothic's / Emo's
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Sep 12 2006 08:27am
Quote (Incompetence @ Tue, Sep 12 2006, 12:09pm)
Zelfmedelijden is altijd grappig.

er om laggen is idd het beste wat je er om kunt doen..

maar eigenlijk is het heel triest.
Member
Gold: 4,578.00
Sep 12 2006 09:26am
Er zijn twee soorten gothics voor mij.
De gothics die het doen voor aandacht te trekken( die op mijn school bvb)
En de gothics die het echt zijn. 't Zijn best aardige mensen en tja, hun gebruiken vindik maar vreemd nuja.
Sommige gothics dragen ook Rood, mag ook.

Ik hou persoonlijk zeer erg van de kledingstijl of het kapsel van Emo, maar niet van de karaktertrekken.
Medelijden met jezelf hebben is volges mij een manier om NIET door het leven te gaan, en heb lang nog 'zelfmedelijden ' gehad, en tis voor nix goed!

Tot zover..
Banned
Gold: 20.01
Sep 12 2006 11:37am
Je hebt natuurlijk verschillende soorten en klassen van Emo's en Gothics.

Gothics:

De extremisten die van miserable zijn een levensstijl hebben gemaakt, gaan gewaad in zwart en hebben geen respect voor het leven. Sommigen aanbidden Satan, en noemen zichzelf Satanisten zonder enig verstand van zaken te hebben, sinds Satanisten in werkelijkheid niet Satan aanbidden, maar profiteren van de dingen die leven zo mooi maken. Denk aan mensen die op zijn tijd een leugentje voor eigen bestwil maken, wilde orgies hebben maar daarnaast toch een eigen leven met werk en alles.

De satanaanbidders zijn de anti-christelijken die op de een of andere manier willen aantonen dat de kerk slecht is, en dit tot extremisme leiden. Denk aan de kerkbranden in Noorwegen, waarschijnlijk gepleegd door mensen die in de overtuiging waren dat Satan absolutisme is. Dit is een trieste beweging die geen eigen mening heeft, maar luisteren naar "demonen". Zielig eigenlijk, omdat die demonen de zogenaamde priester toespreken.

Ik ken verhalen van Gothics die denken dat ze de Anti-Christ zijn en dat ze later werelddominatie vergaren. Uh, right...

De veel gepeste kinderen, die door middel van kleding en uitstraling een beeld willen scheppen dat ze er immuun voor zijn.

Emoes:

Eh ja. Een spin-off van gothics. Word vaak geassocieerd met "snijders", wat feitelijk complete bullshit is. Emo's zijn mensen die balanceren op de grens van redelijkheid en zelfdepressie. Regenboogkleren en gothicuitstraling beeld de twijfel uit die ze hebben. Ze worden meestal niet begrepen door de wereld en willen door de manier van kledingsdracht aantonen dat ze aandacht willen. Emoes zijn de kinderen die weglopen van huis, zielige verhalen aan je vertellen (misschien wel van vroegere/huidige trauma's).

Member
Gold: 0.31
Sep 12 2006 12:01pm
Quote (richburg @ Tue, Sep 12 2006, 11:14am)
EMO = Gothic die manisch deprisief is.

Ze dragen vaak zwarte kleding en snijden hun polsen..

Dit vinden mensen blijkbaar lach wekkend..

Ik vindt t maar zielig, en triest dat mensen om zoiets kunnen lachen..

Sorry maar na zo een statement zoals deze vind ik alleen jou zielig.
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2006 01:57pm
Quote (Ov2rkill @ Tue, Sep 12 2006, 08:01pm)
Quote (richburg @ Tue, Sep 12 2006, 11:14am)

Ze dragen vaak zwarte kleding en snijden hun polsen..

Dit vinden mensen blijkbaar lach wekkend..

Ik vindt t maar zielig, en triest dat mensen om zoiets kunnen lachen..

Sorry maar na zo een statement zoals deze vind ik alleen jou zielig.

Das jou mening en het intereseert me niets.. dus hou het volgende keer svp voor u zelf. Jou post was off topic en spam..
Nergens voor nodig vind ik.

Terug ontopic waarom vind jij het niet zielig als mensen lachen om een zelf moord poging?

This post was edited by richburg on Sep 12 2006 01:57pm
Member
Gold: 0.31
Sep 12 2006 02:13pm
Dus als mijn mening volgens jou nergens voor nodig is en je niet interesseert zou ik ze zelf niet mogen zeggen? Wie denk je wel dat je bent? Mijn antwoord was een aanleiding op hetgeen jij zei over het onderwerp, in tegenstelling tot wat jij denkt.
Denk nu zelf eens na over wat je zelf schrijft ipv van mij proberen af te breken. Leef je nu echt in zo een kortzichtige wereld waarin iedereen die gekleed is als een emo of goth manisch depressief is en zichzelf in hun polsen snijden? Precies wel.

On topic dan : Zelfmoordpogingen hebben niets te maken met goth of emo mensen, dit is puur stereotype denken. Werk eens in een psychiatrische instelling voor je alweer uit je nek lul aan het kramen bent zoals nu.

Btw als je me wil reporten voor offtopic bezig zijn, report jezelf er dan ook maar bij player.
Member
Sep 12 2006 02:25pm
Ten eerste, ik heb ook een mening over jou, en die hou ik lekker voor me. Wat boeit mij dat nou wat jij van me vindt? Helemaal niets.. dus hou dr maar over op. Jou antwoord was alleen maar zeggen dat je mij zielig vond.. meer niet.

Ik probeer jou niet af te breken, ik wil alleen zeggen dat jou mening mij niets intereseert.
Ten tweede, zei ik dat EMO iemand was zoals een gothik die manishc deperesief is.. Ik zeg niet dat elke gothic manisch deperasief is. Mensen die manisch deperasief zijn noemen ze EMOS. Zoals ik al eerder zei als je kan lezen, staat er dat ze VAAK gekleed gaan in donkere kleding als gothiks.

Leer jij maar eerst de betekenis van emo voordat je denkt het beter te weten dan een ander. Ik lul niet uit mn nek, jou gebrek aan kennis is lach wekkend en zeker als je wegens jou gebrek een ander zielig noemt.

wat bedoel je met report je zelf maar bij player? is dat een grapje of je gebrek aan intelegentie?
Member
Sep 12 2006 02:26pm
Quote (Timo_O @ Mon, 11 Sep 2006, 21:07)
Hey,

Ik vraag me af wat nou precies het verschil is tussen een Gothic en een EMO, of hoe ze het ook noemen. Ik hoorde er eerst dingen over op 't internet, en zag er verder niet veel van in m'n directe omgeving, maar mensen hebben het nu wel eens over EMO's en niemand weet de precieze definitie ervan. Ik vroeg me af of iemand weet wie / wat voor mensen dit zijn, wat voor kleding ze dragen, wat voor soort muziek ze luisteren etc. , en waarom ze over het algemeen zo gehaat zijn (voorzover ik weet). Ook zou ik willen weten of er hier iemand is die EMO's of Gothics per definitie haat, of niet mag, en redenen. Ik ben zelf geen gothic / emo, en ook niet van plan het te worden, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar meningen hierover. Sorry als hier al een topic over gemaakt is, dan heb ik die gemist.

-Timo

ED: Graag geen ge-flame hier, ik denk ik zeg 't ff bij voorbaat, houdt dit netjes aub.

"Emo" is in mijn ogen een overgebruikt modewoord. Ik denk dat het woord "emo" in iedereen's interpretatie anders ligt, maar de meest voor de hand liggende zou zijn: "een emotioneel instabiel persoon". Volgens die definitie is de link met gothics is niet volledig juist. Emotioneel instabiele personen hebben in een extreme vorm zelfmoordneigingen. Omdat gothics door de dood gefascineerd zijn wordt de link gelegd naar emotioneel instabiele personen. In feite maakt het gewoon deel uit van hun subcultuur, net zoals sommige skinheads zich bezig houden met racisme. Tussen gothics zullen wel "emo's" zitten, maar dat heb je in elke "subcultuur"; misschien daar wat meer, maar misschien ook niet. (Wat wél bekend is, is dat personen die veel schmink dragen vaak onzekerder zijn.)

Quote (richburg @ Tue @ Sep 12 2006, 11:14am)

1. Je kan niet zeggen dat elke gothic een emotioneel instabiel persoon is.
2. Emotioneel instabiele personen zijn niet noodzakelijk gothics.
3. Je moet niet depressief zijn om emotioneel instabiel te zijn, laat staan "manisch" depressief.

Weer een fantastische post. Ik ga niet op alle onzin die in deze topic is gepost reageren, want dan ben ik nog lang bezig.

Oh, edit:
Quote (Richburg)
is dat een grapje of je gebrek aan intelegentie?

Ov2rkill, nu moet ik Richburg toch wel gelijk geven. Wij, domme belgen zonder "intelegentie" zitten helemaal fout.

Tweede edit:
Laten we ook anders even naar Timo luisteren en zijn topic niet verneuken.

This post was edited by ¢?NNI on Sep 12 2006 02:30pm
Member
Sep 12 2006 02:34pm
Quote (¢?NNI @ Tue, Sep 12 2006, 10:26pm)

Quote (richburg @ Tue @  Sep 12 2006, 11:14am)

3. Je moet niet depressief zijn om emotioneel instabiel te zijn, laat staan "manisch" depressief.

Weer een fantastische post. Ik ga niet op alle onzin die in deze topic is gepost reageren, want dan ben ik nog lang bezig.

1, dat staat er niet, er staat dat een emo, een manisch deprisieve gothic is... En ja ik heb t misschien verkeerd verwoord, maar emos zijn in het amerikaanse woord maanisch deprisieve mensen met vaak donkere kleding en een aparte uiterlijk die vaak vergelijkbaar is met gothics.
2. dat staat er ook niet, er staat dat een emo, een gothic is die manisch deprisief is en dus emotioneel niet in orde is. Weer heb ik de fout in het gothic waardoor het misschien sterotypistisch over kwam, dit was echter niet de bedoeling.
3. De amerikaanse definitie van EMO in het volks mond betekent iemand die manisch deprisief is. Dit heeft inderdaad niet altijd iets te maken met enotionele instabiliteit.

intelegentie in niet te meten door dyslectie. Tog bedankt.

Timo, sorry dat het hier een beetje uit de hand liep. Als iemand hier op door wilt gaan, maak maar een post in the battle floor en stuur maar een link, of pm me en dan discussieren we verder.

This post was edited by richburg on Sep 12 2006 02:36pm
Member
Sep 12 2006 02:46pm
Quote (richburg @ Tue, 12 Sep 2006, 22:34)
Quote (¢?NNI @ Tue, Sep 12 2006, 10:26pm)

Quote (richburg @ Tue @  Sep 12 2006, 11:14am)

1, dat staat er niet, er staat dat een emo, een manisch deprisieve gothic is... En ja ik heb t misschien verkeerd verwoord, maar emos zijn in het amerikaanse woord maanisch deprisieve mensen met vaak donkere kleding en een aparte uiterlijk die vaak vergelijkbaar is met gothics.

Je hebt het inderdaad totaal verkeerd verwoord. Waar staat dat "emo" in het Engels "manisch depressieve mensen met vaak donkere kleding en een aparte uiterlijk die vaak vergelijkbaar is met gothics" betekent?

2. dat staat er ook niet, er staat dat een emo, een gothic is die manisch deprisief is en dus emotioneel niet in orde is. Weer heb ik de fout in het gothic waardoor het misschien sterotypistisch over kwam, dit was echter niet de bedoeling.

Weer fout, inderdaad.

3. De amerikaanse definitie van EMO in het volks mond betekent iemand die manisch deprisief is.  Dit heeft inderdaad niet altijd iets te maken met enotionele instabiliteit.

Zie vraag bij punt 1.

intelegentie in niet te meten door dyslectie. Tog bedankt.

Maar wel door het feit dat iemand zich/iemand anders wil reporten op een internet forum?

Timo, sorry dat het hier een beetje uit de hand liep. Als iemand hier op door wilt gaan, maak maar een post in the battle floor en stuur maar een link, of pm me en dan discussieren we verder.

We discussiëren over het onderwerp, daar is niets mis mee.....zolang er niet wordt gescholden.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll