Quote (Timo_O @ Mon, 11 Sep 2006, 21:07)
Hey,
Ik vraag me af wat nou precies het verschil is tussen een Gothic en een EMO, of hoe ze het ook noemen. Ik hoorde er eerst dingen over op 't internet, en zag er verder niet veel van in m'n directe omgeving, maar mensen hebben het nu wel eens over EMO's en niemand weet de precieze definitie ervan. Ik vroeg me af of iemand weet wie / wat voor mensen dit zijn, wat voor kleding ze dragen, wat voor soort muziek ze luisteren etc. , en waarom ze over het algemeen zo gehaat zijn (voorzover ik weet). Ook zou ik willen weten of er hier iemand is die EMO's of Gothics per definitie haat, of niet mag, en redenen. Ik ben zelf geen gothic / emo, en ook niet van plan het te worden, maar ik ben toch wel nieuwsgierig naar meningen hierover. Sorry als hier al een topic over gemaakt is, dan heb ik die gemist.
-Timo
ED: Graag geen ge-flame hier, ik denk ik zeg 't ff bij voorbaat, houdt dit netjes aub.
"Emo" is in mijn ogen een overgebruikt modewoord. Ik denk dat het woord "emo" in iedereen's interpretatie anders ligt, maar de meest voor de hand liggende zou zijn: "een emotioneel instabiel persoon". Volgens die definitie is de link met gothics is niet volledig juist. Emotioneel instabiele personen hebben in een extreme vorm zelfmoordneigingen. Omdat gothics door de dood gefascineerd zijn wordt de link gelegd naar emotioneel instabiele personen. In feite maakt het gewoon deel uit van hun subcultuur, net zoals sommige skinheads zich bezig houden met racisme. Tussen gothics zullen wel "emo's" zitten, maar dat heb je in elke "subcultuur"; misschien daar wat meer, maar misschien ook niet. (Wat wél bekend is, is dat personen die veel schmink dragen vaak onzekerder zijn.)
Quote (richburg @ Tue @ Sep 12 2006, 11:14am)
EMO = Gothic die manisch deprisief is.
1. Je kan niet zeggen dat elke gothic een emotioneel instabiel persoon is.
2. Emotioneel instabiele personen zijn niet noodzakelijk gothics.
3. Je moet niet depressief zijn om emotioneel instabiel te zijn, laat staan "manisch" depressief.
Weer een fantastische post. Ik ga niet op alle onzin die in deze topic is gepost reageren, want dan ben ik nog lang bezig.
Oh, edit:
Quote (Richburg)
is dat een grapje of je gebrek aan intelegentie?
Ov2rkill, nu moet ik Richburg toch wel gelijk geven. Wij, domme belgen zonder "intelegentie" zitten helemaal fout.
Tweede edit:
Laten we ook anders even naar Timo luisteren en zijn topic niet verneuken.
This post was edited by ¢?NNI on Sep 12 2006 02:30pm