Quote (jOOdje @ Dec 12 2009 09:43am)
Daar maak je de vergelijking zelf al ...
Promotiewerk (student), zoals Kanni aanhaalde je betaald minder tot geen sociale zekerheid, waardoor je meer uitbetaald krijgt. Studentenjobs vind ik persoonlijk niet vergelijkbaar met echt werk.
Zelf ben ik niet echt op de hoogte hoe de lonen lopen in NL, maar weet wet dat ik meer als 2000 euro / maand op men rekening zie verschijnen in Nederland.
Daarom dat ik jou opmerking zo raar vond, aangezien alle Belgen de perceptie hebben dat je in Nederland meer ´Netto´verdiend.
Alle werkende personen in nederland betalen belasting en dragen sociale premies af. Dit is absoluut een wereld van verschil met de situatie in belgie zoals jij hem hier beschrijft.
is een bijbaantje per definitie een studentenjob? of is een studentenjob een baan waar je geen sociale zekerheid voor betaald.
Ik weet niet welk werk je doet en hoe oud je bent maar ik weet zeker dat je voor hetgeen wat je nu doet geen 2000 euro netto in nederland ontvangt.
de enige mensen die meer dan 2000 euro netto verdienen in mijn directe vriendenkring zijn maatjes die een eigen zaakje hebben. het overgrote deel van m'n maatjes verdient niet meer dan die 2000 netto. Het zijn jongens en meiden tussen de 25 en 30. waaronder een aantal huis eigenaren.
De jongens die ik ken die wel (ruim) meer verdienen zijn de jongens die vroeg universitair afgestudeerd zijn en al meerdere jaren bij hun werkgever erop hebben zitten (fiscalisten/juristen/accountants) die het al geschopt hebben tot manager (bij ernst & young bijvoorbeeld)
even ter vergelijking. Iemand die universitair afgestudeerd is en als fulltime volwaardige werknemer bij ernst & young werken verdienen tussen de 2100 / 2300 euro bruto. hier gaat dus nog een fix bedrag (honderde) euros vanaf aan belasting.
die 2600 bruto die je zou verdienen als promotie medewerker is dus echt belachelijk veel.
Quote (Kanni @ Dec 12 2009 07:59pm)
Maar goed, wie wil er dan ook in Nederland wonen?http://www.ml75.nl/images/smilies/smile.gif
http://www.trots-nederland.nl/img/Geert-Wilders.jpg
Leefde fortuyn & theo van gogh nog maar, dan hadden we zo'n clown als wilders nooit gehad.