d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wat Weten Jullie Over Promotie Werk > Als Student
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Dec 12 2009 01:58pm
Quote (jOOdje @ 12 Dec 2009 10:43)
Daar maak je de vergelijking zelf al ...

Promotiewerk (student), zoals Kanni aanhaalde je betaald minder tot geen sociale zekerheid, waardoor je meer uitbetaald krijgt. Studentenjobs vind ik persoonlijk niet vergelijkbaar met echt werk.

Zelf ben ik niet echt op de hoogte hoe de lonen lopen in NL, maar weet wet dat ik meer als 2000 euro / maand op men rekening zie verschijnen in Nederland.
Daarom dat ik jou opmerking zo raar vond, aangezien alle Belgen de perceptie hebben dat je in Nederland meer ´Netto´verdiend.

€ 16/uur voor mensen op straat abonnementen aanpraten en brochures uitdelen is sowieso veel, studentenjob of vast.

Ik denk dat jobstudenten in Nederland wél belast worden, dat is ook de reden waarom de lonen voor studentenjobs daar zo laag liggen in vergelijking met België. Anderzijds zullen vaste jobs (doorgaans) beter verdienen in vergelijking met België, al zal dat natuurlijk ook afhangen van de sector. Maar de perceptie dat Nederland goedkoper is om te leven, bestaat hier wel degelijk.
Member
Dec 12 2009 01:59pm
Maar goed, wie wil er dan ook in Nederland wonen?

Member
Gold: 70,686.51
Dec 12 2009 03:10pm
goed punt

maar toch houd ik van mijn land :)
Member
Gold: 100.00
Dec 13 2009 02:51am
Quote (jOOdje @ Dec 12 2009 09:43am)
Daar maak je de vergelijking zelf al ...

Promotiewerk (student), zoals Kanni aanhaalde je betaald minder tot geen sociale zekerheid, waardoor je meer uitbetaald krijgt. Studentenjobs vind ik persoonlijk niet vergelijkbaar met echt werk.

Zelf ben ik niet echt op de hoogte hoe de lonen lopen in NL, maar weet wet dat ik meer als 2000 euro / maand op men rekening zie verschijnen in Nederland.
Daarom dat ik jou opmerking zo raar vond, aangezien alle Belgen de perceptie hebben dat je in Nederland meer ´Netto´verdiend.

Alle werkende personen in nederland betalen belasting en dragen sociale premies af. Dit is absoluut een wereld van verschil met de situatie in belgie zoals jij hem hier beschrijft.
is een bijbaantje per definitie een studentenjob? of is een studentenjob een baan waar je geen sociale zekerheid voor betaald.

Ik weet niet welk werk je doet en hoe oud je bent maar ik weet zeker dat je voor hetgeen wat je nu doet geen 2000 euro netto in nederland ontvangt.

de enige mensen die meer dan 2000 euro netto verdienen in mijn directe vriendenkring zijn maatjes die een eigen zaakje hebben. het overgrote deel van m'n maatjes verdient niet meer dan die 2000 netto. Het zijn jongens en meiden tussen de 25 en 30. waaronder een aantal huis eigenaren.

De jongens die ik ken die wel (ruim) meer verdienen zijn de jongens die vroeg universitair afgestudeerd zijn en al meerdere jaren bij hun werkgever erop hebben zitten (fiscalisten/juristen/accountants) die het al geschopt hebben tot manager (bij ernst & young bijvoorbeeld)

even ter vergelijking. Iemand die universitair afgestudeerd is en als fulltime volwaardige werknemer bij ernst & young werken verdienen tussen de 2100 / 2300 euro bruto. hier gaat dus nog een fix bedrag (honderde) euros vanaf aan belasting.

die 2600 bruto die je zou verdienen als promotie medewerker is dus echt belachelijk veel.

Quote (Kanni @ Dec 12 2009 07:59pm)
Maar goed, wie wil er dan ook in Nederland wonen?http://www.ml75.nl/images/smilies/smile.gif

http://www.trots-nederland.nl/img/Geert-Wilders.jpg

Leefde fortuyn & theo van gogh nog maar, dan hadden we zo'n clown als wilders nooit gehad.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Dec 13 2009 03:59am
Quote (Hellskin @ 13 Dec 2009 10:51)
Alle werkende personen in nederland betalen belasting en dragen sociale premies af. Dit is absoluut een wereld van verschil met de situatie in belgie zoals jij hem hier beschrijft.
is een bijbaantje per definitie een studentenjob? of is een studentenjob een baan waar je geen sociale zekerheid voor betaald.

Ik weet niet welk werk je doet en hoe oud je bent maar ik weet zeker dat je voor hetgeen wat je nu doet geen 2000 euro netto in nederland ontvangt.

de enige mensen die meer dan 2000 euro netto verdienen in mijn directe vriendenkring zijn maatjes die een eigen zaakje hebben. het overgrote deel van m'n maatjes verdient niet meer dan die 2000 netto. Het zijn jongens en meiden tussen de 25 en 30. waaronder een aantal huis eigenaren.

De jongens die ik ken die wel (ruim) meer verdienen zijn de jongens die vroeg universitair afgestudeerd zijn en al meerdere jaren bij hun werkgever erop hebben zitten (fiscalisten/juristen/accountants) die het al geschopt hebben tot manager (bij ernst & young bijvoorbeeld)

even ter vergelijking. Iemand die universitair afgestudeerd is en als fulltime volwaardige werknemer bij ernst & young werken verdienen tussen de 2100 / 2300 euro bruto. hier gaat dus nog een fix bedrag (honderde) euros vanaf aan belasting.

die 2600 bruto die je zou verdienen als promotie medewerker is dus echt belachelijk veel.

Leefde fortuyn & theo van gogh nog maar, dan hadden we zo'n clown als wilders nooit gehad.

Bedankt voor je toelichting Hellskin, daarom was het ook een vraag van mijn kant uit.
In Belgie is een bijbaan´tje niet legaal (sprekend over een 2de baan bij het weekend, meestal ook zwartwerk). Dus een bijbaan in Belgie staat gelijk aan een studentenjob, waarvoor in Belgie zeer weinig tot bijna geen sociale bijdragen worden betaald. Dus in dat opzicht is het zeker wel een mooie verdienste die je kan maken dan als promotie agent. Wat je best kan doen is een juiste navraag ivm de belastingen, want het klinkt, zoals Hellskin eigenlijk ook al aanhaalde iets te mooi om waar te zijn!

Voor mezelf verdien ik in Nederland als Belg zijnde 3.400 Euro Bruto/Maand, 2700 Euro Netto ongeveer. Zelf ben ik 24 en werk ik als Finance IT Manager bij een medisch bedrijf in Nederlands Limburg. Heb geen universitair diploma, maar wel verscheidene jaren buitenlandse ervaring erop zitten. Het is dus wel mogelijk ;)
Member
Gold: 100.00
Dec 13 2009 08:03am
dan verdien je veel geld, zeker voor je leeftijd. Hoeveel uur werk je daarvoor?

wat ik vooral merk is dat veel mensen lang rond de 1800-2300 p/m bruto blijven hangen. Maar mensen die daar overheen stijgen blijven daarna ook vaak redelijk hard stijgen. Dat is in ieder geval het beeld wat ik krijg van de mensen om me heen. zo zie ik de jongens bij ernst en young die vroeg beginnen en goed doorstromen die voor hun 30st senior manager zijn. Dan is het helemaal niet zo raar dat je zo tegen de 10.000/m zit

Soms heb ik er wel eens spijt van dat ik op school niet beter m'n best gedaan had. Al had ik die tijd maar een klein beetje serrieus genomen dan had ik nu al afgestudeerd geweest. Maar ik weet niet of ik daar gelukkiger van geworden was. De ervaringen die ik vanaf m'n 14e in de house scene meegemaakt heb zijn ook onbetaalbaar. Helaas heeft m'n hersencellen niet veel goed gedaan.
Member
Gold: 118.41
Warn: 10%
Dec 23 2009 03:45pm
lol
Member
Warn: 10%
Jan 2 2010 06:36am
stephen ielburg ofzo
Member
Gold: 70,686.51
Jan 2 2010 06:40am
Quote (0x0 @ Jan 2 2010 01:36pm)
stephen ielburg ofzo

nice personal photo

but you suck ass
Member
Gold: 224.00
Jan 2 2010 06:59am
Quote (Hellskin @ 13 Dec 2009 10:51)

Ik werk net een jaar en zit al op 2000+ netto, dus het kan wel (en dat met 7,5 weken vakantie per jaar én een goede pensioenregeling).

Het grote verschil met een bijbaantje en een echte baan is, zoals Joodje zeer terecht opmerkt, het gebrek aan verzekering/pensioen dat je in zo'n baantje juist niet hebt. Dit is een zeer groot verschil dat er wel is, maar niet op je netto loonstrookje staat. Gegeven het feit dat men niet verder kijkt dan zijn neus lang is, wordt dit vaak over het hoofd gezien.

Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll