d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Onwetendheid. > Idd ja, onwetendheid.
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,340.00
Jul 31 2006 03:22am
Quote (Wuben[NM] @ Sat, Jul 29 2006, 08:42am)
'Domme' mensen zijn gelukkiger. Vaak ook beter in bed.

slaat totaal nergens op.

This post was edited by sakal on Jul 31 2006 03:23am
Member
Gold: 100.00
Jul 31 2006 03:41am
Quote (sakal @ Mon, Jul 31 2006, 09:22am)
Quote (Wuben[NM] @ Sat, Jul 29 2006, 08:42am)

slaat totaal nergens op.

waarom niet? misschien ontkennings fase? tongue.gif
Member
Gold: 0.00
Jul 31 2006 04:14am
Quote (Incompetence @ Sun, 30 Jul 2006, 19:59)
Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 05:05pm)

Ik begrijp je, maar je zit fout. Maar mensen die op gebied van organiseren intelligenter zijn gaan juist voor minder struikelblokken zorgen, logisch toch?
Je begrijpt me, maar toch ga je door op kleine details die er niet toedoen. Natuurlijk slaat mijn voorbeeld op prut als je ervan uitgaat dat de een organisatorisch beter is dan de ander. Probeer de rode draad te zien.

Leg het dan op een andere manier uit zodat de essentie duidelijk wordt.

Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 05:05pm)
Quote (Incompetence @ Sun, 30 Jul 2006, 15:55)
Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 01:20pm)
Edit: je doet me aan iemand denken die een tijdje geleden losered is, Incompentence. Vreeeeemd, heeeee?
Pardon?
Achja. Het zal dan wel toeval zijn!!
Misschien wel, misschien niet. Doet het ertoe?

Misschien wel, misschien niet. Ik ben maar een member.

Ik probeer het op een andere manier;
Wat weten domme mensen nou bijvoorbeeld van de wereldproblematiek? Van hongersnoden, burgeroorlogen, global warming en uitstervende diersoorten? Het is simpeler als je er niets of bar weinig vanaf weet.

Voor vele mensen misschien wel, maar ik kan me inbeelden dat er ook een aantal zijn die het spijtig vinden dat ze niet meer weten van wat er in de wereld gebeurt.

Domme mensen zijn vaak ook sneller tevreden met hoe dingen gaan en nemen genoegen met simpele vormen van vermaak.

Mwah, niet altijd. Ik denk niet dat er een verband bestaat tussen enerzijds "intelligentie" en anderzijds "kutten over alles". Dat heeft naar mijn mening meer te maken met frustratie-tolerantie: hoeveel dat je kan verdragen; en sociale intelligentie: de manier waarop je je frustraties uit en tegen wie je dat doet.

Ik probeer zo min mogelijk te algemeniseren, ik weet ook best dat niet alle 'domme' mensen over een kam te scheren zijn, net zomin als alle 'intelligente' dat zijn. De rode draad, dat is waar het om gaat, zie de dingen maar als een + of een - voor geluk.

Akkoord, maar ik denk dat persoonlijke factoren ook nog een rol spelen. Zelfbeeld, zelfvertrouwen, ervaringen met hoe mensen op je intelligentie reageren, schoolresultaten etc.
Member
Jul 31 2006 04:20am
Quote (sakal @ Mon, 31 Jul 2006, 11:22)
Quote (Wuben[NM)
,Sat, Jul 29 2006, 08:42am]

slaat totaal nergens op.

Lees anders de hele discussie voor je domme replies maakt. Er was gezegd dat dat te maken had met het feit dat personen die minder goed zijn in theorie vaak een goeie motoriek hebben, wat nodig is om lekker te neuken. Leg mij uit waarom dat op niets slaat.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Jul 31 2006 11:35am
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 31 2006, 10:14am)

Voor vele mensen misschien wel, maar ik kan me inbeelden dat er ook een aantal zijn die het spijtig vinden dat ze niet meer weten van wat er in de wereld gebeurt.
Als je weet dat er iets is (wat je moet doen om het jammer te vinden) en je wilt er meer over weten, dan zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden om je te informeren. Tot elk niveau. Daarnaast, ik vraag mij af of 'domme mensen' (pfft, vervelende term eigenlijk) wel de drang hebben om meer te weten, is dat wat ze al weten voor hen niet genoeg? Het zijn tenslotte domme mensen.

Mwah, niet altijd. Ik denk niet dat er een verband bestaat tussen enerzijds "intelligentie" en anderzijds "kutten over alles". Dat heeft naar mijn mening meer te maken met frustratie-tolerantie: hoeveel dat je kan verdragen; en sociale intelligentie: de manier waarop je je frustraties uit en tegen wie je dat doet.
Misschien heb je daar wel gelijk in. Maar zou het toeval zijn dat ik bij dingen zoals de autocross en de trekker-trek meer domme mensen tegen kom dan bij bijvoorbeeld de Opera?

Akkoord, maar ik denk dat persoonlijke factoren ook nog een rol spelen. Zelfbeeld, zelfvertrouwen, ervaringen met hoe mensen op je intelligentie reageren, schoolresultaten etc.

Mee eens, maar de vraag is; behoor je dan nog wel tot de categorie 'dom'?
Member
Jul 31 2006 11:55am
Quote (Incompetence @ Mon, 31 Jul 2006, 19:35)

Als je weet dat er iets is (wat je moet doen om het jammer te vinden) en je wilt er meer over weten, dan zijn er tegenwoordig genoeg mogelijkheden om je te informeren. Tot elk niveau. Daarnaast, ik vraag mij af of 'domme mensen' (pfft, vervelende term eigenlijk) wel de drang hebben om meer te weten, is dat wat ze al weten voor hen niet genoeg? Het zijn tenslotte domme mensen.

Mja. Maar ik kan me inbeelden dat wanneer "domme mensen" bv politieke discussies volgen, ze er weinig van begrijpen en dat kunnen ze dan wel jammer vinden.

Misschien heb je daar wel gelijk in. Maar zou het toeval zijn dat ik bij dingen zoals de autocross en de trekker-trek meer domme mensen tegen kom dan bij bijvoorbeeld de Opera?

Mja, dat heeft dan ook te maken met het milieu. Opera wordt door velen gezien als een elite-ding, zoals bv golf. Autocross wordt meer geassocieerd met iets van de "lagere sociale klasse" (niet dat we in een klassenmaatschappij leven, maar je begrijpt me wel).

Mee eens, maar de vraag is; behoor je dan nog wel tot de categorie 'dom'?

Ja. Want iedereen heeft een zelfbeeld/zelfvertrouwen etc etc. Daar heeft je intelligentie in principe niets mee te maken.
Member
Gold: 224.00
Jul 31 2006 12:09pm
Heeft intelligentie met zelfbeeld te maken?
Ik denk het wel. Je zelfbeeld bepaalt voor een groot deel je geluk. Vandaar mijn zin: 'domme' mensen zijn gelukkiger.

Ik neuk als een konijn, dat wel.
Member
Jul 31 2006 12:13pm
In welke zin heeft intelligentie invloed op je zelfbeeld, volgens jou?
Member
Gold: 224.00
Aug 1 2006 10:40am
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 31 2006, 06:13pm)

De hoeveelheid kennis, de mate waarin men kan relativeren, de mate waarin je je in een ander kan verplaatsen, de mate waarin je jezelf onder ogen kan en durft te zien, de mate waarin je veranderingen aandurft, je zelfdiscipline, je lange termijnvisie etc etc.
Member
Aug 1 2006 11:00am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 1 Aug 2006, 18:40)
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 31 2006, 06:13pm)

De hoeveelheid kennis, de mate waarin men kan relativeren, de mate waarin je je in een ander kan verplaatsen, de mate waarin je jezelf onder ogen kan en durft te zien, de mate waarin je veranderingen aandurft, je zelfdiscipline, je lange termijnvisie etc etc.

Heb je gelijk in. Naast intelligentie zijn er natuurlijk nog wel factoren die je zelfbeeld beļnvloeden waaronder bv. karakter, ingesteldheid, levenservaring.....
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll