Quote (Incompetence @ Sun, 30 Jul 2006, 19:59)
Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 05:05pm)
Ik begrijp je, maar je zit fout. Maar mensen die op gebied van organiseren intelligenter zijn gaan juist voor minder struikelblokken zorgen, logisch toch?
Je begrijpt me, maar toch ga je door op kleine details die er niet toedoen. Natuurlijk slaat mijn voorbeeld op prut als je ervan uitgaat dat de een organisatorisch beter is dan de ander. Probeer de rode draad te zien.
Leg het dan op een andere manier uit zodat de essentie duidelijk wordt.
Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 05:05pm)
Quote (Incompetence @ Sun, 30 Jul 2006, 15:55)
Quote (¢?NNI @ Sun, Jul 30 2006, 01:20pm)
Edit: je doet me aan iemand denken die een tijdje geleden losered is, Incompentence. Vreeeeemd, heeeee?
Pardon?
Achja. Het zal dan wel toeval zijn!!
Misschien wel, misschien niet. Doet het ertoe?
Misschien wel, misschien niet. Ik ben maar een member.
Ik probeer het op een andere manier;
Wat weten domme mensen nou bijvoorbeeld van de wereldproblematiek? Van hongersnoden, burgeroorlogen, global warming en uitstervende diersoorten? Het is simpeler als je er niets of bar weinig vanaf weet.
Voor vele mensen misschien wel, maar ik kan me inbeelden dat er ook een aantal zijn die het spijtig vinden dat ze niet meer weten van wat er in de wereld gebeurt.
Domme mensen zijn vaak ook sneller tevreden met hoe dingen gaan en nemen genoegen met simpele vormen van vermaak.
Mwah, niet altijd. Ik denk niet dat er een verband bestaat tussen enerzijds "intelligentie" en anderzijds "kutten over alles". Dat heeft naar mijn mening meer te maken met frustratie-tolerantie: hoeveel dat je kan verdragen; en sociale intelligentie: de manier waarop je je frustraties uit en tegen wie je dat doet.
Ik probeer zo min mogelijk te algemeniseren, ik weet ook best dat niet alle 'domme' mensen over een kam te scheren zijn, net zomin als alle 'intelligente' dat zijn. De rode draad, dat is waar het om gaat, zie de dingen maar als een + of een - voor geluk.
Akkoord, maar ik denk dat persoonlijke factoren ook nog een rol spelen. Zelfbeeld, zelfvertrouwen, ervaringen met hoe mensen op je intelligentie reageren, schoolresultaten etc.