d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Racisme#2
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jul 20 2006 03:46pm
Quote (Dem0nz)
Wut fux? Dat ben ik niet van je gewend ;D

Mja, ik kan er zelf moeilijk over oordelen want ik ken/begrijp zelf niets van genetica en wetenschappen en omdat ik er zelf niets van snap bestaat de mogelijkheid dat jij gelijk hebt en de persoon van wie ik die kennis heb overgenomen fout zit.

Quote (dmx_wizzard @ Thu, 20 Jul 2006, 19:25)
Quote (¢?NNI @ Wed, Jul 19 2006, 04:10pm)
Iedereen die zichzelf als een racist ziet en zin heeft in een boeiende discussie, gelieve zich te melden. Mits je over de nodige intellectuele capaciteiten beschikt, zal het niet lang duren voor je inziet dat je redeneringen fout en waardeloos zijn, en "racisme" niet meer is dan een belachelijke ingesteldheid die een simplistische kijk op de wereld omvat.

Succes.

uhu
tot je zoals men neef in het station van gent dampoort al 1* gsm 1*portefieulle en 1*problemen gehad heeft met van die turkjes je stapt van de trein gaat op weg naar de bus komen er 4 van die klein turken marrokanen,.. af naar je beginne je te duwen enzo je doet niets terug na 5min is het je verleerd duw je terug wat gebeurt er... op de hoek van het station stond grote broer met wat vriendjes van ze verder moet ik niets vertelle zo wordt je natuurlijk racist

Het feit dat ik anti-racist ben wilt niet zeggen dat ik criminaliteit goedkeur. Ik zeg alleen dat het feit dat zo'n dingen gebeuren niet ligt aan hun huidskleur of afkomst, en is het dus niet zo dat het verband met criminaliteit gelegd kan worden. Verder is het dus fout om onschuldige mensen verantwoordelijk te stellen voor problemen die andere mensen veroorzaken, enkel en alleen omdat ze dezelfde uiterlijke kenmerken vertonen. Ik wordt ook als Belg niet verantwoordelijk gesteld voor wat Dutroux deed, omdat ik ook Belg ben. Dat is simpele logica, die jij tekort komt. Veralgemenen en racisme lost trouwens ook niet op. Het bevordert enkel de haat tussen de verschillende gemeenschappen wat lijdt tot meer wantrouwen wat zich uit in meer criminaliteit en problemen.

Quote (LP)
Lijkt me veel beter op zijn plek. En als die Turken zich nou eens gedragen als mensen, in plaats van dieren die hun status raten op een schaal van coolness, dan zal alles een stuk leuker zijn

Criminaliteit behoort tot normaal mensenlijk gedrag (wat niet wilt zeggen dat het niet bestraft moet worden), dus wat je zegt slaat op niets. Verder geldt wat ik hierboven al zei: "tussen afkomst/huidskleur en criminaleit staat geen enkel verband dus kan je geen hele gemeenschap verantwoordelijk stellen voor problemen die andere mensen met dezelfde fysiologische kenmerken veroorzaken". Dat heb ik overigens al in een eerdere post vermeld. Lees het hele topic zodat ik mezelf niet steeds moet herhalen (dat geldt ook voor dmx_wizzard btw).

Op de rest van je post reageer ik voorlopig niet, omdat ik niet 100% begrijp over wat het gaat. Waar staat die post van sjorsje die jij hebt gequote?

Quote (Hellskin)
leuk topic? kafka verveelt zich weer?

en de eindeloze discussies duren voort.
voor als je niks beters te doen hebt.

Als je belachelijke standpunten inneemt en er niet over wil discussiëren ben je òf laf, òf je kan mijn argumenten gewoon niet weerleggen. Met de mening van een persoon op een internet forum over mijn tijdsbesteding houd ik geen rekening. Ik geloof ook niet dat dit "eindeloze discussies" worden zolang ze on-topic zijn. Ik heb argumenten waarvan de meeste niet juist weerlegd kunnen worden, dus tenzij je wat ik zeg negeert, zullen er geen eindeloze discussies onstaan.
Banned
Gold: 7.72
Warn: 30%
Jul 20 2006 04:14pm
Een verkeerd ingepretenteerd bericht van rappers die alles doen om geld

wat begin je ineens te praten over rappers?.. en wat van dat lied is tegen racisme?
mja stop wel met reply'n heb geen zin om met zulke ^@#^s tepraten.
leuk topic? kafka verveelt zich weer?

de kafka verveelt zich wel vaker wink.gif

This post was edited by sjorsje154 on Jul 20 2006 04:15pm
Member
Gold: 207.96
Jul 21 2006 03:41am
Quote (¢?NNI @ Thu, Jul 20 2006, 09:46pm )
Het feit dat ik anti-racist ben wilt niet zeggen dat ik criminaliteit goedkeur. Ik zeg alleen dat het feit dat zo'n dingen gebeuren niet ligt aan hun huidskleur of afkomst, en is het dus niet zo dat het verband met criminaliteit gelegd kan worden. Verder is het dus fout om onschuldige mensen verantwoordelijk te stellen voor problemen die andere mensen veroorzaken, enkel en alleen omdat ze dezelfde uiterlijke kenmerken vertonen. Ik wordt ook als Belg niet verantwoordelijk gesteld voor wat Dutroux deed, omdat ik ook Belg ben. Dat is simpele logica, die jij tekort komt. Veralgemenen en racisme lost trouwens ook niet op. Het bevordert enkel de haat tussen de verschillende gemeenschappen wat lijdt tot meer wantrouwen wat zich uit in meer criminaliteit en problemen.

probleem zit em kheb nog nooit belgen of mensen mé onze huidskleur tegengekomen die van het zelfde doen
kzal mij es aan gent dampoort zette anders tongue.gif en tege me zus zegge ga es bij gaste die uit den trein komen gaan lopen en als ze je iets doen kom ik wel (met paar vriendjes)

en jij bent totaal geen racist want je hebtuitleg voor alles~
Member
Gold: 173.00
Jul 21 2006 03:54am
back,

wat ik wou zeggen is, als je 2 populaties op een bepaalde eigenschap vergelijkt neemt men eerst van beide populaties het gemiddelde voor die eigenschap zijn waarde. Een gemiddelde is een samenvatting van meer dan 1 gegevens en weegt zwaarder door dan 2 willekeurige individuen te vergelijken op die bepaalde eigenschap.

je kan zeker wel 2 individuen vinden die meer van mekaar verschillen dan de populaties waartoe ze behoren. Maar als men praat over 2 willekeurige individuen, kunnen ze ook tot dezelfde populatie horen? En dan zullen ze minder van mekaar verschillen dan hun populatie met een andere populatie.

Dus 2 gevallen

-2 invividuen uit dezelfde populatie zullen minder van mekaar verschillen dan 2 populaties, omdat de cijfers behorend tot hun populatie reeds afhankelijk zijn van die 2 individuen.

-2 individuen uit 2 verschillende populaties, kunnen meer, minder of evenveel verschillen als hun bijhorende populaties onderling. Dat meer of minder of evenveel wordt altijd uitgevlakt tot het populatiegemiddelde, dus dat is geen vergelijkende eigenschap tussen populaties. Men kan hiermee echter wel de verschijdenheid binnen een populatie bepalen.

Hieruit volgt voor 2 individuen uit verschillende populaties dat ze statistisch evenveel van mekaar gaan verschillen als hun 2 bijhorende populaties.

Maar in de kansrekening moet je rekening houden met alle mogelijkheden en dat de kans uit het eerste streepje, dat de individuen meer van mekaar zouden verschillen dan hun eigen populatie van een andere willekeurige populatie kleiner is.

Dus de totale kans dat 2 willekeurige individuen uit eenderd welke populatie meer zouden verschillen op een eigenschap, of meerdere eigenschappen, die los van mekaar staan, is kleiner dan de kans dat 2 willekeurige populaties van mekaar zouden verschillen.

Damn bedenk nu net dat het eigelijk niet veel meer begrijpbaarder is voor de gemiddelde leek tongue.gif
Member
Gold: 173.00
Jul 21 2006 03:58am
mannen mannen, als ge last hebt met marokkanen of turken zijt ge een mietje. gewoon eens goed brullen en ze lopen jankend weg tongue.gif

Zelf heb ik nooit last met marokkanen, waarschijnlijk omdat ik me ook niet als een halve gare gabber met een scheef getunede jeanettenbak rond rij.

Veel mensen zoeken de problemen zelf, door te provoceren?

als je weet dat die gasten zo gevoelig zijn, laat ze dan gerust en wees slimmer. Loop er in een boogje om heen en scheur weg in je pimp mobiel
Member
Jul 21 2006 05:27am
Quote (dmx_wizzard @ Fri, 21 Jul 2006, 11:41)
Quote (¢?NNI @ Thu, Jul 20 2006, 09:46pm )

probleem zit em kheb nog nooit belgen of mensen mé onze huidskleur tegengekomen die van het zelfde doen
kzal mij es aan gent dampoort zette anders tongue.gif en tege me zus zegge ga es bij gaste die uit den trein komen gaan lopen en als ze je iets doen kom ik wel (met paar vriendjes)

Ik snap dat je meer last hebt met allochtonen, maar dat ligt niet aan het feit dat ze allochtoon zijn, wel aan het feit dat ze meer in armoede leven dan Belgen. Kan jij misschien het verband tussen crimineel gedrag en uiterlijke kenmerken aantonen? Nee. Is er een verband? Nee. Bovendien zie ik niet in hoe jouw standpunt het probleem oplost/aanpakt; het maakt het enkel erger.

Quote (dmx_wizzard)
en jij bent totaal geen racist want je hebtuitleg voor alles~

Ik heb je rascistisch standpunt afgebroken. Wat ik zeg is waar en kan jij niet weerleggen.

Quote (Vladje1428)
mannen mannen, als ge last hebt met marokkanen of turken zijt ge een mietje. gewoon eens goed brullen en ze lopen jankend weg

Veralgemening.

Quote (Vladje1428)
Zelf heb ik nooit last met marokkanen, waarschijnlijk omdat ik me ook niet als een halve gare gabber met een scheef getunede jeanettenbak rond rij. Veel mensen zoeken de problemen zelf, door te provoceren?

Klopt. Niet allemaal natuurlijk, maar een aantal zeker (door dragen van Lonsdale, bv). Ik ben in 3 jaar ik naar Antwerpen naar school ben gegaan, uit ben gegaan etc etc, maar 1 keer echt lastig gevallen geweest, door Belgen. Ik ben dan door Marokkanen geholpen. Heel ironisch tegenover rascistische steriotypes.

Quote (Vladje1428)
als je weet dat die gasten zo gevoelig zijn, laat ze dan gerust en wees slimmer. Loop er in een boogje om heen en scheur weg in je pimp mobiel

In principe vind ik, dat als je niet provoceert en jezelf normaal gedraagt dat niemand het recht geeft om je lastig te vallen. Natuurlijk zou het wel heel naïef zijn om te denken dat wanneer je met een leuke gsm of mp3 op zak loopt en personen tegenkomt — die zichzelf amper financieel kunnen redden, gefrustreerd rondlopen omdat ze moeilijk aan werk geraken en bovendien door 30% van de Vlaamse bevolking gehaat worden — dat die je dan gerust zullen laten.

Sjorsje: krijg ik geen antwoord van je? Dat vind ik behoorlijk laf. Ik had het dan ook niet verwacht van een hoffelijk persoon als jij, hoor. Achja, ik begrijp het wel. In jouw positie zou ik ook niets beter kunnen verzinnen dan onweerlegbare argumenten negeren. =)
Member
Jul 21 2006 09:42am
Quote (dmx_wizzard @ Thu, Jul 20 2006, 07:25pm)

uhu
tot je zoals men neef in het station van gent dampoort al 1* gsm 1*portefieulle en 1*problemen
gehad

Ik vind ze toch best aardig, dat ze je neef een gsm en een portefeuille (ik neem aan dat je dat bedoelt met portfieulle) geven, dat hij dan één keer problemen krijgt valt daar een beetje bij in het niet vind ik.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 30%
Jul 21 2006 10:29am
Quote (¢?NNI @ Thu, Jul 20 2006, 11:46pm)
Quote (Dem0nz)
Wut fux? Dat ben ik niet van je gewend ;D

Mja, ik kan er zelf moeilijk over oordelen want ik ken/begrijp zelf niets van genetica en wetenschappen en omdat ik er zelf niets van snap bestaat de mogelijkheid dat jij gelijk hebt en de persoon van wie ik die kennis heb overgenomen fout zit.

Ah nee, hij zit zeker niet fout. Het heeft alleen niet zoveel te maken met rassen.

Quote (Vladje1428 @ Fri, Jul 21 2006, 11:54am)
back,

wat ik wou zeggen is, als je 2 populaties op een bepaalde eigenschap vergelijkt neemt men eerst van beide populaties het gemiddelde voor die eigenschap zijn waarde. Een gemiddelde is een samenvatting van meer dan 1 gegevens en weegt zwaarder door dan 2 willekeurige individuen te vergelijken op die bepaalde eigenschap.

je kan zeker wel 2 individuen vinden die meer van mekaar verschillen dan de populaties waartoe ze behoren. Maar als men praat over 2 willekeurige individuen, kunnen ze ook tot dezelfde populatie horen? En dan zullen ze minder van mekaar verschillen dan hun populatie met een andere populatie.

Dus 2 gevallen

-2 invividuen uit dezelfde populatie zullen minder van mekaar verschillen dan 2 populaties, omdat de cijfers behorend tot hun populatie reeds afhankelijk zijn van die 2 individuen.

-2 individuen uit 2 verschillende populaties, kunnen meer, minder of evenveel verschillen als hun bijhorende populaties onderling. Dat meer of minder of evenveel wordt altijd uitgevlakt tot het populatiegemiddelde, dus dat is geen vergelijkende eigenschap tussen populaties. Men kan hiermee echter wel de verschijdenheid binnen een populatie bepalen.

Hieruit volgt voor 2 individuen uit verschillende populaties dat ze statistisch evenveel van mekaar gaan verschillen als hun 2 bijhorende populaties.

Maar in de kansrekening  moet je rekening houden met alle mogelijkheden en dat de kans uit het eerste streepje, dat de individuen meer van mekaar zouden verschillen dan hun eigen populatie van een andere willekeurige populatie kleiner is.

Dus de totale kans dat 2 willekeurige individuen uit eenderd welke populatie meer zouden verschillen op een eigenschap, of meerdere eigenschappen, die los van mekaar staan, is kleiner dan de kans dat 2 willekeurige populaties van mekaar zouden verschillen.

Damn bedenk nu net dat het eigelijk niet veel meer begrijpbaarder is voor de gemiddelde leek tongue.gif

Probleem is alleen, dat organismen van x verschillende rassen nog steeds tot dezelfde populatie kunnen behoren (niet dat dat veel voorkomt tussen andere organismen dan mensen).
Member
Gold: 169.00
Jul 21 2006 10:43am
Quote (Vladje1428 @ Fri, Jul 21 2006, 09:58am)
mannen mannen, als ge last hebt met marokkanen of turken zijt ge een mietje. gewoon eens goed brullen en ze lopen jankend weg tongue.gif

Zelf heb ik nooit last met marokkanen, waarschijnlijk omdat ik me ook niet als een halve gare gabber met een scheef getunede jeanettenbak rond rij.

Als je ze ontwijkt vind ik je ook racistische trekjes hebben, je bent dus bang voor een bepaalde populatie en gaat dan schijnheilig zeggen van ik heb er geen last van, dan kan je beter net als JIMMY aka SJORS zeggen dat ze stinken etc. hij neemt tenminste een standpunt dat niet ACHTERBAKS is
Member
Jul 21 2006 10:46am
Quote (thijscream @ Fri, 21 Jul 2006, 18:43)
Quote (Vladje1428 @ Fri, Jul 21 2006, 09:58am)

Als je ze ontwijkt vind ik je ook racistische trekjes hebben, je bent dus bang voor een bepaalde populatie en gaat dan schijnheilig zeggen van ik heb er geen last van, dan kan je beter net als JIMMY aka SJORS zeggen dat ze stinken etc. hij neemt tenminste een standpunt dat niet ACHTERBAKS is

Hij neemt een standpunt in dat achterlijk is en kan/wil er niet over discussiëren. Maar belachelijke opmerkingen maken, dat kan hij dan weer wel, is dat ook niet laf/achterbaks?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll