Quote (dmx_wizzard @ Fri, 21 Jul 2006, 11:41)
Quote (¢?NNI @ Thu, Jul 20 2006, 09:46pm )
Het feit dat ik anti-racist ben wilt niet zeggen dat ik criminaliteit goedkeur. Ik zeg alleen dat het feit dat zo'n dingen gebeuren niet ligt aan hun huidskleur of afkomst, en is het dus niet zo dat het verband met criminaliteit gelegd kan worden. Verder is het dus fout om onschuldige mensen verantwoordelijk te stellen voor problemen die andere mensen veroorzaken, enkel en alleen omdat ze dezelfde uiterlijke kenmerken vertonen. Ik wordt ook als Belg niet verantwoordelijk gesteld voor wat Dutroux deed, omdat ik ook Belg ben. Dat is simpele logica, die jij tekort komt. Veralgemenen en racisme lost trouwens ook niet op. Het bevordert enkel de haat tussen de verschillende gemeenschappen wat lijdt tot meer wantrouwen wat zich uit in meer criminaliteit en problemen.
probleem zit em kheb nog nooit belgen of mensen mé onze huidskleur tegengekomen die van het zelfde doen
kzal mij es aan gent dampoort zette anders

en tege me zus zegge ga es bij gaste die uit den trein komen gaan lopen en als ze je iets doen kom ik wel (met paar vriendjes)
Ik snap dat je meer last hebt met allochtonen, maar dat ligt niet aan het feit dat ze allochtoon zijn, wel aan het feit dat ze meer in armoede leven dan Belgen. Kan jij misschien het verband tussen crimineel gedrag en uiterlijke kenmerken aantonen? Nee. Is er een verband? Nee. Bovendien zie ik niet in hoe jouw standpunt het probleem oplost/aanpakt; het maakt het enkel erger.
Quote (dmx_wizzard)
en jij bent totaal geen racist want je hebtuitleg voor alles~
Ik heb je rascistisch standpunt afgebroken. Wat ik zeg is waar en kan jij niet weerleggen.
Quote (Vladje1428)
mannen mannen, als ge last hebt met marokkanen of turken zijt ge een mietje. gewoon eens goed brullen en ze lopen jankend weg
Veralgemening.
Quote (Vladje1428)
Zelf heb ik nooit last met marokkanen, waarschijnlijk omdat ik me ook niet als een halve gare gabber met een scheef getunede jeanettenbak rond rij. Veel mensen zoeken de problemen zelf, door te provoceren?
Klopt. Niet allemaal natuurlijk, maar een aantal zeker (door dragen van Lonsdale, bv). Ik ben in 3 jaar ik naar Antwerpen naar school ben gegaan, uit ben gegaan etc etc, maar 1 keer echt lastig gevallen geweest, door Belgen. Ik ben dan door Marokkanen geholpen. Heel ironisch tegenover rascistische steriotypes.
Quote (Vladje1428)
als je weet dat die gasten zo gevoelig zijn, laat ze dan gerust en wees slimmer. Loop er in een boogje om heen en scheur weg in je pimp mobiel
In principe vind ik, dat als je niet provoceert en jezelf normaal gedraagt dat niemand het recht geeft om je lastig te vallen. Natuurlijk zou het wel heel naïef zijn om te denken dat wanneer je met een leuke gsm of mp3 op zak loopt en personen tegenkomt — die zichzelf amper financieel kunnen redden, gefrustreerd rondlopen omdat ze moeilijk aan werk geraken en bovendien door 30% van de Vlaamse bevolking gehaat worden — dat die je dan gerust zullen laten.
Sjorsje: krijg ik geen antwoord van je? Dat vind ik behoorlijk laf. Ik had het dan ook niet verwacht van een hoffelijk persoon als jij, hoor. Achja, ik begrijp het wel. In jouw positie zou ik ook niets beter kunnen verzinnen dan onweerlegbare argumenten negeren. =)