d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Jimske Is Een Verbaal Genie.
Prev12345612Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 0.31
Dec 7 2008 07:01am
Quote (jimske @ Sun, Dec 7 2008, 03:20am)
ik zeg niet dat ik beter ben dan eender welke nederlander, sommige van me vrienden zijn van daar
maar de eerste indruk die ik hier kreeg van de meeste nederlanders ( en ondertussen een belg of 2 ) heb je zelf perfect verwoord. happy.gif
het is dan moeilijk om te blijven denken dat ze gelijkwaardig zijn aan me. sleep.gif ( ze behandelen toch niemand als gelijken en hebben toch geen oor voor een andermans mening )

het enige dat ze zo te zien kunnen op dit forum is flamen ( kijk maar naar de oscars happy.gif )

btw:, je weet toch dat je je juist hoger hebt gewaand dan een horde nederlanders en mezelf ( schaam je maar voor jezelf ) rolleyes.gif
en voor je over iemand een mening heeft zorg dan tenminste dat je het volledige verhaal gelezen hebt hier is link
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=26097189&f=259&st=70

cheerz
Waarom is het moeilijk te denken dat mensen niet gelijkwaardig zijn aan je als ik vragen mag?
En omtrent het feit dat sommigen geen oor voor een ander hebben is meestal om dezelfde reden, minachting voor die persoon of zijn gedrag.

Zowiezo, ik betwijfel het feit iemand dialect zou schrijven op een forum omdat hij op deze manier spreekt. Om een statement zal het ook niet gaan, het is eerder proberen opvallen en zichzelf proberen onderscheiden van de rest, wat totaal niet de moeite is hier en door sommigen zelfs niet geapprecieerd word.
Member
Gold: 0.00
Dec 7 2008 07:13am
Quote (Viona @ Sun, 7 Dec 2008, 12:22)
Lol, zo lijkt t soms. In belgië doen ze er echt alles aan om ervoor te zorgen dat Vlamingen en Walen elkaar als buitenlander beschouwen. :-/

Ben geen seperatist of flamingant, maar dat ìs de realiteit.
Verschillende taal, verschillende politiek, verschillende media.

Quote (jimske @ Sun, 7 Dec 2008, 03:20)
ik zeg niet dat ik beter ben dan eender welke nederlander, sommige van me vrienden zijn van daar
maar de eerste indruk die ik hier kreeg van de meeste nederlanders ( en ondertussen een belg of 2 ) heb je zelf perfect verwoord. happy.gif
het is dan moeilijk om te blijven denken dat ze gelijkwaardig zijn aan me. sleep.gif ( ze behandelen toch niemand als gelijken en hebben toch geen oor voor een andermans mening )

het enige dat ze zo te zien kunnen op dit forum is flamen ( kijk maar naar de oscars happy.gif )

btw:, je weet toch dat je je juist hoger hebt gewaand dan een horde nederlanders en mezelf ( schaam je maar voor jezelf ) rolleyes.gif
en voor je over iemand een mening heeft zorg dan tenminste dat je het volledige verhaal gelezen hebt hier is link
http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=26097189&f=259&st=70

cheerz

Ok, maar je blijft een domme Belg.
Antwoord nu eens op de vraag die ik je in post #1 stelde.
Member
Gold: 5,267.97
Dec 7 2008 07:31am
Quote (Kanni @ Sun, Dec 7 2008, 02:13pm)
Ben geen seperatist of flamingant, maar dat ìs de realiteit.
Verschillende taal, verschillende politiek, verschillende media.

We zijn ooit tot één land gemaakt omdat we een "homogeen" volk zijn. dat houdt meer in dan alleen de taal die we spreken... Als een verschillende taal echt moet leiden naar een aparte regering, kunnen ze bijvoorbeeld china beter in 200 gewesten opdelen met elk een regering ^_-
Member
Gold: 100.00
Dec 7 2008 07:35am
iki hebt er even een zinnetje van je gepakt:

Quote (jimske @ Sun, Dec 7 2008, 02:20am)

het is dan moeilijk om te blijven denken dat ze gelijkwaardig zijn aan me. ze behandelen toch niemand als gelijken en hebben toch geen oor voor een andermans mening )

1: ze? (wie?)
2: ze zijn niet gelijkwaardig aan jou?
2: ze henadelen toch niemand als gelijken?
3: ze hebben toch geen oor voor andermans mening?

kan je jou beweringen onderbouwen?
Member
Gold: 35.72
Dec 7 2008 07:55am
Quote (Hellskin @ Sun, Dec 7 2008, 02:35pm)
iki hebt er even een zinnetje van je gepakt:

1: ze? (wie?)
2: ze zijn niet gelijkwaardig aan jou?
2: ze henadelen toch niemand als gelijken?
3: ze hebben toch geen oor voor andermans mening?

kan je jou beweringen onderbouwen?

kijk gewoon eens naar dit topic happy.gif

wat was de bedoeling van dit topic ?
waarom juist die quotes van me dat ze posten ? staat ondertussen al een link naar vorig topic waar ze begonnen zijn ( zo kan je hun reacties ook eens lezen ).

het enige wat men hier wil berijken is flamen,

ik vind het jammer , had wat meer verwacht in dit forum dan enkel dat sleep.gif ( geef toe er wordt hier nog veel gejankt )

greetz jimske

Member
Dec 7 2008 07:58am
Quote (Viona @ Sun, 7 Dec 2008, 14:31)
We zijn ooit tot één land gemaakt omdat we een "homogeen" volk zijn. dat houdt meer in dan alleen de taal die we spreken... Als een verschillende taal echt moet leiden naar een aparte regering, kunnen ze bijvoorbeeld china beter in 200 gewesten opdelen met elk een regering ^_-

volk het; o -en, -eren
1 historisch gegroeide gemeenschap van erfelijk verwante mensen met min of meer gelijke taal en gewoonten
2 de gezamenlijke bewoners ve staat
3 mensenmenigte
4 slag van mensen: raar ~; scheepsvolk
5 de bijen ve korf

Belgen zijn één volk als in punt 2, maar niet als in de eerste verklaring.
Vlamingen hebben meer gemeen met Nederlanders dan met Walen, en Walen hebben meer gemeen met (Zuid-)Fransen dan met Vlamingen.

Edit; En we zijn tot één volk gemaakt onder druk van Frankrijk, omdat ze dachten een klein landje met overwegend Franse macht makkelijk te kunnen beïnvloeden (en tegelijkertijd de macht van VKN te breken).

This post was edited by Kanni on Dec 7 2008 08:18am
Member
Dec 7 2008 08:02am
Quote (jimske @ Sun, 7 Dec 2008, 14:55)

waarom juist die quotes van me dat ze posten ? staat ondertussen al een link naar vorig topic waar ze begonnen zijn ( zo kan je hun reacties ook eens lezen ).

het enige wat men hier wil  berijken is flamen,

ik vind het jammer , had wat meer verwacht in dit forum dan enkel dat  sleep.gif ( geef toe er wordt hier nog veel gejankt )

greetz jimske

Doe eens niet zo belangrijk.
Je bent gewoon één of andere simpele ziel die makkelijk te provoceren valt.
Dat was eerst grappig, maar het wordt stilaan irritant.
Member
Gold: 100.00
Dec 7 2008 08:13am
Quote (jimske @ Sun, Dec 7 2008, 01:55pm)

het enige wat men hier wil berijken is flamen,

ik vind het jammer , had wat meer verwacht in dit forum dan enkel dat sleep.gif ( geef toe er wordt hier nog veel gejankt )

greetz jimske

in dit geval neem ik aan dat je de nederlanders bedoelt met "ze"

de nederlanders als in alle nederlanders.

het is dan moeilijk om te blijven denken dat de nederlanders gelijkwaardig zijn aan me. de nederlanders behandelen toch niemand als gelijken en de nederlanders hebben toch geen oor voor een andermans mening )

ik weet eigenlijk nieteens wie je bent. maar ik als nederlander voel me in dit geval toch wel aangesproken.

This post was edited by Hellskin on Dec 7 2008 08:14am
Member
Gold: 116.00
Dec 7 2008 08:56am
Quote (Zyyghe @ Sat, 6 Dec 2008, 22:23)
Ik schaam me voor het feit dat ik een landgenoot ben van Jimske. Ik weet trouwens niet of het een goed idee is om dit te bekennen; begin al maar te flamen.

Ben jij een Nederlander? If yes, dan vind ik dit lichtjes hypocriet. Ik zeg niet dat ik het eens ben met jimske, die zichzelf als Belg boven eender welke Nederlander stelt, maar valt het je niet op dat hij zowat de enige Belg hier is die dat doet? Daar tegenover heb je dan een horde Nederlanders die zichzelf goddelijk voelen tegenover ons Belgen...

sK_Kabouter, over je tweede punt: Jimske spreekt geen dialect, hij spreekt met een West Vlaamse tongval. Het enige probleem hiermee is, dat hij alle woorden typt zoals hij ze uitspreekt ("komde" in plaats van "kom je", etc). Je hebt ook Nederlanders genoeg die "neej" zeggen in plaats van "neen", en die "zeker" afkorten naar "cker". Dat is net even achterlijk.

Kijk. Zo kan het dus ook. Let je op Jimske? Zyyghe is het niet met me eens, maar reageert wel op een manier die voor anderen begrijpelijk is en in ieder geval getuigd van enige intelligentie.
Kanni legt het verder voor je uit. Hulde voor zijn engelengeduld!

hoi Speedcaster!
Member
Gold: 35.72
Dec 7 2008 10:44am
Quote (Hellskin @ Sun, Dec 7 2008, 03:13pm)
ik weet eigenlijk nieteens wie je bent. maar ik als nederlander voel me in dit geval toch wel aangesproken.

met ze bedoel ik voornamelijk sk_kabouter, kanni , sleep.gif ( en de achterlopertjes )

hoe je van "ze" naar "nederlanders " komt is wa zoek voor mij

en kanni, die reactie was juist wat ik bedoelde sleep.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345612Next
Closed New Topic New Poll