Quote (sto- @ Thu, 1 Jun 2006, 20:02)
@ doggy : 15 en 19 dan -.-
ps doe de groeten aan vertu-
@
canni: Ik weet niet wat voor 12 13 14 en 15 jarige meisjes jij kent,
maar vroeger was het heel normaal als je met een 13 jarig meisje
trouwde.
*uitgehuwelijkt werd
en "vroeger" is niet automatisch beter. De gedachte dat een 13-jarig meisje in staat is een jongen te trouwen met de gedachte dat ze der haar hele leven lang mee zal doorbrengen, is absurd. De meeste veranderingen gebeuren tijdens de puberteit, en een 13-jarig kind is dan net in de beginfase van de puberteit.
Een paar vriendinnen van vrienden van mij zijn anders al hele
volwassen vrouwen.
Ik zeg ook niet dat er geen bestaan, ik zeg alleen dat er rekening moet gehouden worden met de meerderheid 12, 13 en 14 jarigen die niet volwassen zijn.
Het is niet alsof die wet werkelijk -18 jarigentegenhoudt van te
neuken. Ik vind gewoon dat het principieel zo moetzijn, omdat die wet
een voorbeeldfunctie heeft.
Vind je werkelijk dat de wet er alleen is het voorbeeld te geven en geen daad bij zijn woord moet zetten?
Neen, maar in dit voorbeeld kan het moeilijk anders, het controleren van iemand's seksuele betrekkingen is in strijd met de privacywet.
Ikvindpersoonlijkdat de wet ook aangepast moet worden als demaatschapij zichheeftaangepast. Voor degene die nog op school zitten:Hoeveel meisjeskennenjullie die vrienden van 18+ hebben (die erhoogstwaarschijnlijkook eenflinke seksrelatie aan over houden) alsjullie 0 zeggen danmoeten julliemaar eens rond kijken.
1. Je moet je eigen visie niet ineens veralgemenen tot die van "de maatschappij".
2. Als "de maatschappij" niet positief evolueert, moeten er regels zijn die dat verhinderen.
3.Ik ken er enkele. In de gevallen waarbij de seks verantwoord is en de betreffende individuen een volwassen houding aannemen, maak ik er ook helemaal geen probleem van. Ik zeg alleen dat de wet de waarde moet behouden om zo de meerderheid van 12, 13 en 14 jarige meisjes, die wél naïef en makkelijk manipuleerbaar zijn te beschermen; aangezien het onmogelijk is die wet effectief te controleren, moet die hoe dan ook blijven bestaan als zijnde een voorbeeldfunctie.
This post was edited by ¢?NNI on Jun 1 2006 01:22pm