Quote (JWT @ Mon, Sep 8 2008, 11:35am)
Je komt dus ongeveer op 18.500 euro per jaar uit BRUTO. (inclusief vakantiegeld). Dan kom je op ongeveer 12250 euro NETTO per jaar uit. Dat is gemiddeld rond de 1000 euro per maand. Woon je nog thuis? Ga ik wel vanuit... Stel, je geeft de helft uit aan tatoeages, piercings, eten, drinken en 0906-hotlines, dan hou je nog 500 over. Oke, hou dat een jaar vol en je hebt 5000 euro. Dat is goed genoeg voor een 2e handse Audi A3, nietwaar? PROPS MAN!
Die jaren erna moet je ook wegenbelasting, verzekering, onderhoud en benzine gaan betalen, dus hou je nog maar 300 euro over per maand. Als je dit doorberekent naar je jaarsalaris hou je niet denderend veel over BADBOY. Vervelend, dus meneertje moet de Audi verkopen om genoeg geld te sparen om later zelf een onderneming te gaan starten.
Na 10 jaar x 5000 euro te hebben gespaard heeft onze vriend eindelijk 50.000 euro. In de tussentijd heb je al wat salarisverhogingen gehad plus je moeder heeft je geadviseerd een spaarrekening te openen want dan zou je nog rente ontvangen! Je moeder vindt dat een strakker plan dan het in een roze biggetjes-spaarpot te bewaren met een groot gat aan de achterkant. Zo werd constant het geld nat, en om het nou iedere keer te drogen met een föhn is ook weer teveel van het goede. Nouja, laat ik een keer gul zijn: Je hebt 75000 euro gespaard. Je gaat weer naar de bank. Je kunt de overige 75.000 krijgen tegen een extra hoge rente, want ze vertrouwen jouw soort niet helemaal. Goed, je hebt 150.000 euro. Voor dat geld laat je een schuur bouwen in jullie achtertuin waar je je gereedschap kan opslaan. Moeder moest haar waslijn verplaatsen... = RUZIE = BITCHFIGHT. Goed, ik ga de rest van de details niet uitleggen, want dan ben ik over een half uur nog niet klaar. =( Dus dat terzijde. Je bent net begonnen. Je komt erachter de je wel veel afspraken maakt met eventuele nieuwe klanten, maar dat het eigenlijk nooit verder komt dan de eerste afspraak. Waarom? Omdat elke bejaarde griezelt van je rotkop. Ze zien het als een schande voor de buurt. Stel dat de buren dat monster in hun tuin zien! OH OH.
Dus eigenlijk faal je je hele leven lang. En pas als je de erfenis van je ouders krijgt kan meneer een Audi kopen. Maar dan wordt z'n rijbewijs voor z'n hele leven ingevorderd vanwege 'badboy-rijgedrag'.
EINDGOED, ALGOED. :hello!:
welk deel van een eigen bedrijf kunnen jullie lijertjes niet lezen?