d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Advies Nieuwe Computer > I Are Noob ;)
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Jul 23 2008 09:02am
dan nog de laatste belangerijke vraag.

om een pc aan je tv vast te zetten? moet je daar speciale kaarten voor hebben?



edit: hij vraagt hoe je tv kan kijken op je computer

This post was edited by Hellskin on Jul 23 2008 09:04am
Member
Posts: 1,935
Joined: Jun 3 2008
Gold: 6.22
Jul 23 2008 11:25am
Als je TV wilt kijken op je computer heb je een 'TV-kaart' nodig... geen grap.

This post was edited by Chlamydia on Jul 23 2008 11:26am
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Jul 23 2008 02:13pm
Quote (Chlamydia @ Wed, Jul 23 2008, 05:25pm)
Als je TV wilt kijken op je computer heb je een 'TV-kaart' nodig... geen grap.



kan je hiermee ook digitale tv ontvangen? heb je hier een abbonement voor nodig? ik weet niet precies wat z'n tv-kaart doet & kan.

Member
Posts: 5,881
Joined: Sep 2 2005
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jul 23 2008 03:31pm
tv kaart heb je in analoog, kabel, sateliet en ether zodat je zegmaar gewoon tv kan kijken op je pc en opnemen etc.
digitale tv.. daar heb je een encoder voor nodig en een abonnement bij upc of canaal digitaal of casema of kpn oid... en dan uit die encoder/decoder of heo het ook heet kan je dan met een kabel in je tv kaart denk ik icon_pointl.gif weet dit helemaal niet zeker though.
Member
Posts: 1,935
Joined: Jun 3 2008
Gold: 6.22
Jul 23 2008 03:39pm
Quote (Hellskin @ Wed, 23 Jul 2008, 21:13)
kan je hiermee ook digitale tv ontvangen? heb je hier een abbonement voor nodig? ik weet niet precies wat z'n tv-kaart doet & kan.
Voor digitale tv heb je een tv-kaart nodig met een 'DVB-T' tuner. Met zulke kaarten kun je in ieder geval de 'free to air' kanalen zoals Nederland 1, 2 en 3 ontvangen... geen idee of er ondertussen ook kaarten zijn met abonnement-mogelijkheden.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jul 24 2008 07:42am
Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 15:21)
Zelf werk ik nu 12 jaar met windows, harde schijf is nog nooit gecrashed en 1 maal een virus binnengehaald... dus om daarvoor over te schakelen naar mac is zeker niet de moeite!

Voor jou althans niet. De gemiddelde PC-gebruiker houdt z'n virusscanners niet up to date, of kent er niet genoeg van om dat te voorkomen.

Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 15:21)
Je moet het gewoon zo zien, voor een gewone huis en thuis gebruiker is er echt niet meer benodigd dan een simpele microsoft pc gewoon vanwege de kostprijs, rest niet meegerekend.

Dat vind ik net niet: de gewone "huis en thuis gebruiker" kent niet genoeg van computers af om een PC te kunnen beveiligen. Bovendien is Mac veel gebruiksvriendelijker. Als je de keuze hebt tussen een Opel en een Lada, ga je toch ook niet enkel naar de prijs kijken?

Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 15:21)
Je kan hem wel binnenbrengen om het jaar indien je niets van een pc kent en ben je er wel minimaal 50 euro per uur voor kwijt, om gewoon een nieuwe image te krijgen. Echter indien je mac (indien dat ding stuk gaat, is het ook echt wel stuk) kan je naar een mac center gaan en ben je ook serieus je geld kwijt (zelf wel nog niet meegemaakt)

Precies. Als je met een Windows PC veilig wil zijn, moet je er al iets van kennen. Bij Mac is het gegarandeerd veilig.

Quote (jOOdje @ Wed, 23 Jul 2008, 15:21)
Dus hoe je het ook wilt draaien of keren, ze hebben beiden hun pro's en contra's en heeft helemaal niets te maken met weten waar je het over hebt of niet!

Die opmerking richtte ik naar Edujackass, die het had over iets dat hij nog nooit van dichtbij gezien heeft, laat staan met gewerkt.
Wat de pro's zijn van Windows, snap ik wel even niet. De prijs, dan? Ja, soms. Als je er weinig van kent, ben je veiliger met Mac. Als je er veel van kent, kan je de virussen buiten het Windows-systeem houden, maar als je er toch iets van kent, heb je er toch ook wat geld voor over? Ik neem aan dat iemand als Edu meer geld besteed aan computers dan ik.

Oh, en: http://www.elgato.com/elgato/int.nl.html
Member
Posts: 14,687
Joined: Mar 28 2008
Gold: 29.30
Jul 24 2008 07:59am
Quote (Chlamydia @ Tue, Jul 22 2008, 04:56pm)
Wow edu, je wordt een fucking poot uitgedraaid zie ik al.


Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234
Add Reply New Topic New Poll