d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 4.33
Mar 14 2008 11:15am
Quote (cranium-sf @ Fri, 14 Mar 2008, 19:09)
nja , maar die vooroordelen lokken ze zelf wel uit ,  hoe vaak heb je het niet dat je in een station ff achter je kijkt waar toevallig groepje turken (meestal ) staan , en dan komen ze naar jou met de vraag  , voorwat kijk jij naar mij , met als doel dat jij een antwoord geeft die hun niet aanstaan om je te kunnen slaan
en dan zou ik niks tegen hun mogen hebben en geen vooroordelen hebben , komaan zeg tongue.gif
er is slechts 1-2 %  dat het niet doet  ( hier spreek ik ofc  enkel over de jongeren , niet over terrorisme binnen de islam )

Volgens mij is er slechts 1-2% dat het juist wel doet, deze vallen natuurlijk harder op en zorgen ervoor dat hun "landgenoten" een slechte reputatie krijgen.
Member
Gold: 16.93
Mar 14 2008 11:17am
Quote (Toasts @ Fri, Mar 14 2008, 06:15pm)
Volgens mij is er slechts 1-2% dat het juist wel doet, deze vallen natuurlijk harder op en zorgen ervoor dat hun "landgenoten" een slechte reputatie krijgen.

In OLVE zeker^^ Hoeveel buitenlanders zitten daar eigenlijk?
Member
Gold: 13.38
Warn: 100%
Mar 14 2008 11:17am
Leven en laten leven, zolang ze me maar niet lastigvallen.
Member
Gold: 4.33
Mar 14 2008 11:18am
Quote (Demonsangel @ Fri, 14 Mar 2008, 19:17)
In OLVE zeker^^ Hoeveel buitenlanders zitten daar eigenlijk?

In het 5de & 6de samen zitten er misschien 10. happy.gif
Member
Gold: 14.89
Mar 14 2008 11:26am
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 14:04)
Dat werkt alleen als alle religieuzen er precies dezelfde mening over religie op nahouden, wat weer onmogelijk is, aangezien iedereen verschillend is en dus het geloof op zijn manier zal interpreteren.

Check die stromingen in het Protestantisme; dan gaat het zelfs de beste geschiedenisleraar duizelen.

Inderdaad. De utopie die ik schetste, was dan ook de eerste en de perfecte. Anders was het geen utopie!

Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 14:36)
als je niets boeiends te brengen hebt waarom post je dan?

Post hier dan niet en ga in tuinen spitten. Jij hebt duidelijk weinig boeiends te melden, daarnaast verkondig je ineens een andere mening dan je voorheen deed, en natuurlijk raak je weer kant noch wal.

Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 14:56)
Tijd voor iets intelligents:
De enige verklaring is toeval, want toeval is het enige wat bestaat zonder verklaring.

Is interessant. Is alles echter toe te schrijven aan toeval? Is toeval niet hetgeen wat een spreekwoordelijk balletje heeft laten rollen, maar vanaf dat grondbeginsel overgenomen is door de begrippen "oorzaak en gevolg".
Daarnaast toeval, zoals je zegt, is zonder verklaring, in feite niet meer dan afschuiven op iets waar we geen oplossing op kunnen bedenken. Een dooddoener, net als God.

Overigens wordt hier weer gegeneraliseerd als een Duits politicus met Oostenrijkse wortels.
Ten eerste: zowel Christendom als Islam wordt weer kapot gebasht. Niemand rept hier een woord over Jodendom, Hindoeïsme, Boeddhisme of wat dan ook.
Ten tweede: er zijn ook religies zonder god.
Ten derde: Geloof is niet en nooit de oorzaak geweest van oorlogen. Mensen met een bepaalde geloofsovertuiging hebben de oorlog gevoerd, omdat zij bepaalde opvattingen hadden.
Ten vierde, een vraag: In welk opzicht hebben jullie eigenlijk echt last van een geloof? Hiermee doel ik niet op een persoon die een geloof aanhangt, of een persoon afkomstig-van-een-andere-cultuur-met-daar-heersende-normen-en-waarden-en-in-het-woonachtige-land-problemen-met-aanpassing-hebbende?

Quote (Flatulence @ Fri, 14 Mar 2008, 18:17)
Leven en laten leven, zolang ze me maar niet lastigvallen.

Dat is sowieso een zeer Westerse instelling, die hoogtij viert in ons kikkerlandje.

This post was edited by WemyNM on Mar 14 2008 11:27am
Member
Gold: 28.70
Mar 14 2008 12:03pm
Ten vierde, een vraag: In welk opzicht hebben jullie eigenlijk echt last van een geloof? Hiermee doel ik niet op een persoon die een geloof aanhangt, of een persoon afkomstig-van-een-andere-cultuur-met-daar-heersende-normen-en-waarden-en-in-het-woonachtige-land-problemen-met-aanpassing-hebbende?

Moskeeën? Heb ik persoonlijk geen last van, ik woon in een boerendorp, maar schijnt toch best een probleem te zijn.

Anyway, heb totaal geen problemen met gelovigen, zo lang het maar niet naar het extreme gaat neigen. Of ze me proberen te overtuigen van hun geloof. Heb een paar vrienden die gelovig zijn, maar die proberen me nooit over te halen ofzo.
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 12:15pm
Quote (WemyNM @ Fri, 14 Mar 2008, 18:26)
Post hier dan niet en ga in tuinen spitten. Jij hebt duidelijk weinig boeiends te melden, daarnaast verkondig je ineens een andere mening dan je voorheen deed, en natuurlijk raak je weer kant noch wal.

waar slaat dit dan weer in godsnaam op?

is NM een clan voor achterlijke debielen ofzo?
Member
Gold: 641.00
Mar 14 2008 12:21pm
ik ben neutraal zolang ze me niets op proberen te leggen vind ik het allemaal best, zodra dat wel gebeurt zal ik ook rustig uitleggen dat ik er geen behoefte aan heb omdat als ik dat wel had allang in de kerk of moskee ofzo zou zitten..
Member
Gold: 16.93
Mar 14 2008 12:22pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, Mar 14 2008, 07:15pm)

ja zijn reply bestond echt wel uit alleen die zin
Member
Gold: 14.89
Mar 14 2008 12:41pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 19:15)

Ik heb het gevoel, dat jij je beledigd voelt. Herken jij dit?
Waar komt dit gevoel vandaan?
Ik heb het idee, dat je moeite hebt om de manier van redeneren of het gebruik van woorden over een bepaald thema.
Verder heb ik het gevoel, dat je niet heel erg constructief bijdraagt aan deze topic. Wat ik overigens door liet schemeren, is een kwaliteit van je.
Je hebt ooit gemeld, dat je als hovenier werkt. Dit vind je leuk en dit kan je goed. Als ik het me goed herinner, heb ik je ook positief zien uitlaten over de materiele beloning die je hiervoor krijgt.
Ik vind het leuk voor je, dat je in dit beroep je plaats hebt gevonden.
Wat ik de laatste tijd ook merk, is dat jouw aanwezigheid hier weinig op prijs gesteld wordt. Het merendeel van jouw antwoorden bestaat uit de lettercombinatie "lol" of een overdaad aan "^" tekens.
Dit voegt niets toe. Hier zit niemand op te wachten én het wordt ergerlijk.
Dan stel ik jou de vraag: waarom doe je dit?
Waarom besteed je tijd op een plek, waar je niet (meer?) positief wordt ontvangen. Waarom laat je je constant beledigen en waarom wind je je op in een topic zoals deze. Waarom gebruik je excessief taalgebruik in de vorm van "achterlijk" en "debiel". Wat is de reden tot het overgaan van schelden? De eerste conclusie die ik daaruit trek, heb ik in de eerste zin van dit antwoord geschreven.
Daarom, Badboydegekste, daarom antwoordde ik in het door jouw geciteerde stuk, waarop jij reageerde.
Zeker in deze topic zou jij de slimste moeten zijn, door geen wangedrag te vertonen. Je haalt meer plezier en voldoening uit jouw hoveniersbestaan.
Doe dan iedereen, maar bovenal jezelf een plezier om daar meer in te steken. Op die manier doen wij waar wij goed in zijn, en doe jij waar jij goed in bent, en zit niemand elkaar dwars, of hoeft niemand kwaad te worden over getypte woorden.
Zie dit dan ook niet als belediging, maar als raad. Ik weet vrijwel niets van het beroep hovenier, ik ga om die reden ook geen rare dingen daarover zeggen, en bombadeer het ook niet tot een baantje voor achterlijke debielen.

This post was edited by WemyNM on Mar 14 2008 12:45pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234569Next
Add Reply New Topic New Poll