d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Kruisingen
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Feb 9 2008 11:30am
Quote (Demonsangel @ Sat, 9 Feb 2008, 18:28)
Het is trouwens dieren die tot de zelfde famillie/subfamillie behoren die kunnen worden gekruist

Bovendien klopt dit niet helemaal, er zullen altijd 'freaks' bestaan

weet jij alles van he
Member
Gold: 16.93
Feb 9 2008 11:45am
Quote (BadBoyDeGekste @ Sat, Feb 9 2008, 06:30pm)
weet jij alles van he

Alleen kan ik jou niet plaatsen, misschien ben je gewoon een onbekende soort onkruid
Member
Gold: 13.38
Warn: 100%
Feb 9 2008 12:19pm
Quote (Demonsangel @ Sat, Feb 9 2008, 07:28pm)
Het is trouwens dieren die tot de zelfde famillie/subfamillie behoren die kunnen worden gekruist

Bovendien klopt dit niet helemaal, er zullen altijd 'freaks' bestaan
Dat lijkt me niet. Dat zou betekenen dat alle katachtigen kunnen worden gekruist, ik betwijfel echter zeer of er iets gebeurd als je het zaad van een leeuw in een huiskat stopt.

Tevens maakt het uit welke betekenis je geeft aan kruisen. Moet het zonder ingrijpen van de mens kunnen? Moet het nageslacht vruchtbaar zijn? Zo ja, dan kunnen alleen dezelfde soorten worden gekruist. Zo nee, dan kun je kruisen op basis van geslacht, zoals bij de leeuw en de tijger.

Hoe kom je eigenlijk aan je kennis? Er is in mijn vorige post namelijk maar 1 zin correct.
Member
Gold: 0.31
Feb 9 2008 12:25pm
Ik hou het bij een huiskat.

Member
Feb 9 2008 12:25pm
Haha, fucking bizar, vind je niet? ^^
Member
Gold: 4.33
Feb 9 2008 12:30pm
Quote (Flatulence @ Sat, 9 Feb 2008, 20:19)
Dat lijkt me niet. Dat zou betekenen dat alle katachtigen kunnen worden gekruist, ik betwijfel echter zeer of er iets gebeurd als je het zaad van een leeuw in een huiskat stopt.

Tevens maakt het uit welke betekenis je geeft aan kruisen. Moet het zonder ingrijpen van de mens kunnen? Moet het nageslacht vruchtbaar zijn? Zo ja, dan kunnen alleen dezelfde soorten worden gekruist. Zo nee, dan kun je kruisen op basis van geslacht, zoals bij de leeuw en de tijger.

Hoe kom je eigenlijk aan je kennis? Er is in mijn vorige post namelijk maar 1 zin correct.

Kruisen is eender welke soort die nakomelingen voortbrengt.
Voortplanten wilt zeggen dat ze vruchtbare nakomelingen voortbrengen.
Member
Feb 9 2008 12:38pm
Quote (Flatulence @ Sat, Feb 9 2008, 07:19pm)

Bij de katachtigen kunnen ze niet allemaal gekruist worden, maar sommigen van die subfamillies wel, je kan zo de panthera en nog iets met een U kruisen dacht ik
Bij paarden was het ook zo dat je de binnenin de subfamillie kon kruisen aangezien paard ezel en zebra verschillende soorten zijn
Bij andere klopt dit dan weer niet dus daarom die 'freaks of nature'

Ik heb dit allemaal gezien tijdens dierkunde en evolutieleer op de unif

E: en zoals pita zegt: kruisen wil niet zeggen dat het leeft,het kan goed zijn dat het eicelletje bevrucht word maar dat het niets dan miskramen oplevert

This post was edited by Demonsangel on Feb 9 2008 12:39pm
Member
Feb 9 2008 02:01pm
Quote (Toasts @ Sat, Feb 9 2008, 08:30pm)
Kruisen is eender welke soort die nakomelingen voortbrengt.
Voortplanten wilt zeggen dat ze vruchtbare nakomelingen voortbrengen.
Eh, echt?

Quote (Demonsangel @ Sat, Feb 9 2008, 08:38pm)
Bij de katachtigen kunnen ze niet allemaal gekruist worden, maar sommigen van die subfamillies wel, je kan zo de panthera en nog iets met een U kruisen dacht ik
Bij paarden was het ook zo dat je de binnenin de subfamillie kon kruisen aangezien paard ezel en zebra verschillende soorten zijn
Bij andere klopt dit dan weer niet dus daarom die 'freaks of nature'
Ok, ik heb er wat boeken op nageslagen en het lijkt erop dat je gelijk hebt. Je bedoelt met de U, de Uncia? Ik kan alleen geen subfamilies van paarden vinden?

Quote (Demonsangel @ Sat, Feb 9 2008, 08:38pm)
E: en zoals pita zegt: kruisen wil niet zeggen dat het leeft,het kan goed zijn dat het eicelletje bevrucht word maar dat het niets dan miskramen oplevert
Ja, ik heb niets anders beweert.

Member
Feb 9 2008 02:16pm
Bij de paarden had ik het over die lekker uitgestorven dieren ^^
meestal laten ze die niet meer zien in stambomen

En die u kan dat beteken, ik weet het niet meer ^^

ik beweerde ook niet dat je dat niet beweerde, niet zoals Axid beweerde dat ik beweerde dat apen en mensen en apen kindjes kunnen krijgen om een ubermensch te maken
Member
Feb 10 2008 01:00pm
Quote (Demonsangel @ Sat, Feb 9 2008, 09:16pm)
Bij de paarden had ik het over die lekker uitgestorven dieren ^^
meestal laten ze die niet meer zien in stambomen

En die u kan dat beteken, ik weet het niet meer ^^

ik beweerde ook niet dat je dat niet beweerde, niet zoals Axid beweerde dat ik beweerde dat apen en mensen en apen kindjes kunnen krijgen om een ubermensch te maken

Zodus even een bump

@ flat :En vanwaar je intresse eigenlijk in die dingen?
Ik vroeg me dat even af aangezien je zo'n dingen toch normaal niet allemaal vanbuiten weet biggrin.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll