Quote (WemyNM @ Mon, 14 Jan 2008, 16:57)
De situatie die jij schetst is alsvolgt:
Pietje heeft altijd chocolade pasta op zijn brood, maar nu heeft hij pindakaas.
Hij zeurt dus om te klagen, dat zijn situatie aan welke hij is gewend, veranderd is.
Je kan Pietje dus niet kwalijk nemen dat hij zeurt, met als argument dat andere mensen de luxe niet hebben, dus hij om die reden dankbaar moet zijn; dit is in geen geval aan de orde.
Feit is slechts, dat Pietje in deze situatie dankbaar moet zijn, dat hem zoiets voorgeschoteld wordt. Als hij anders had gewild, waardoor zeuren niet aan de orde was geweest, zou hij het zelf moeten klaargemaakt moeten hebben. Je zeurt namelijk niet over iets wat je zelf veroorzaakt hebt.
Hm hm hm, ok. Dan rest mij eigenlijk nog de vraag; waar is denken aan de minder bedeelde (beseffen hoe goed je het eigenlijk hebt) dan eigenlijk goed voor?
@ de rest
Afrika was een voorbeeld, dram er niet zo debiel op door, jezus.