d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Dialecten
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 7 2008 04:47pm
brabants >>>

en KEI is echt puur brabants

ik vind nog steeds dat ze in belgie geen nederlands spreken.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jan 7 2008 04:59pm
Ik vind je dan ook nog steeds 'n randdebiel.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 7 2008 05:06pm
Quote (�?NNI @ Mon, 7 Jan 2008, 23:59)
Ik vind je dan ook nog steeds 'n randdebiel.


tja tkomt uit jouw mond
Member
Posts: 32,143
Joined: Oct 29 2005
Gold: 100.00
Jan 7 2008 06:48pm
ik heb wat met een meisje gehad dat in de buurt van antwerpen woonde.

zij had zo'n lief accent. goesting. dat kreeg ik ervan biggrin.gif
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Jan 8 2008 12:48am
Quote (MilkAndCookies @ Mon, Jan 7 2008, 08:16pm)
What didn't happen?


Jezus!

Nee serieus, tukken, is dit nou iets zoals een vlaming ofwat?

This post was edited by Ov2rkill on Jan 8 2008 12:50am
Member
Posts: 14,570
Joined: Oct 19 2006
Gold: 0.00
Warn: 10%
Jan 8 2008 12:58am
Quote (Marten @ Mon, Jan 7 2008, 11:42pm)
Ik kin gjin dialecten, mar ik kin wol in bytsje Frysk, kinne jimme dat ek?


Goed genoeg om 't te kunnen lezen, blijkbaar.
Edit; Denk ik

This post was edited by Skulvar on Jan 8 2008 12:58am
Member
Posts: 13,173
Joined: Nov 30 2006
Gold: 641.00
Jan 8 2008 03:42am
Quote (Marten @ Mon, 7 Jan 2008, 23:42)
Ik kin gjin dialecten, mar ik kin wol in bytsje Frysk, kinne jimme dat ek?


laat ik het is proberem..

ik ken geen dialecten, maar ik ken wel een beetje fries ( in mijn ogen dus een dialect ) kunnen jullie dat ook?

ok dat laatste stuk denk ik fout te hebben..
Member
Posts: 5,327
Joined: Oct 10 2005
Gold: 2,522.00
Jan 8 2008 04:24am
Fries is een taal, niet een dialect. ^^

Friesland was destijds een land met een eigen taal en zijn eigen gebruiken. Jammergenoeg is het meest van Friesland teloor gegaan en is het eveneens ineen gesmolten met het rijk der Nederlanden.

Mijn eigen fries praten / schrijven is verschrikkelijk slecht, ik houd het wel bij luisteren xP
Member
Posts: 16,916
Joined: Aug 11 2004
Gold: 0.00
Jan 8 2008 05:05am
Quote (Ov2rkill @ Tue, 8 Jan 2008, 07:48)
Jezus!

Nee serieus, tukken, is dit nou iets zoals een vlaming ofwat?


Tukker, vaak bedoeld als iemand uit twente ( zoals tom al zei, oosten van nederland, gelderland een klein stukje, en overijssel.)
Member
Posts: 10,777
Joined: Sep 14 2005
Gold: 12,649.00
Jan 9 2008 04:15am
Quote (KillingScream @ Tue, 8 Jan 2008, 12:05)
Tukker, vaak bedoeld als iemand uit twente ( zoals tom al zei, oosten van nederland, gelderland een klein stukje, en overijssel.)


Van die halve garen dus tongue.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll