d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Poll Over De Nieuwe Naam Van Het Forum
Prev1234
Closed New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jan 7 2008 09:29am
Quote (ReadyAimFire @ Mon, 7 Jan 2008, 17:28)
Daar staat nog altijd niet dat Vlaams een taal is, integendeel, je kan uit de zin juist afleiden dat in "de Nederlandstalige gewesten van België" Nederlands gesproken wordt. Vlaams is een cultuurterm die verwijst naar deze variant van het Nederlands, met de nadruk op variant. Je kan het wel beschouwen als een regiolect, maar dit is nog geen taal.


Dat bedoel ik ook. Ik dacht je een extra argument te geven.
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Jan 7 2008 09:40am
omg, we hebben hier zelf een topic over gemaakt m het te veranderen dus wat is het probleem? sad.gif
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 7 2008 09:40am
Natuurlijk weet maar één bron de ultieme waarheid (hyperbool) te verkondigen:

Quote (Wikipedia)
Het begrip Vlaams heeft een dubbele betekenis:

    * Substantief: de taal van de Vlamingen. Zie verder voor de verschillende invullingen van dit begrip.
    * Adjectief: alles wat verwijst naar Vlaanderen, in elk van de geografische definities, en zijn inwoners. Het woord wordt ook gebruikt voor alles wat uit Vlaanderen voortkomt, cultureel, politiek of economisch.

Het huidige Vlaanderen heeft één officiële taal: het Nederlands. Zoals het Engels dat in de Verenigde Staten gesproken wordt (licht) verschilt van de Britse taalvariant, zo verschilt de taalvariant die in Vlaanderen gehanteerd wordt, licht van de variant in het Zuiden van Nederland.


Edit
Oja en:
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif
dancinglock.gif

This post was edited by WemyNM on Jan 7 2008 09:41am
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 09:47am
En toch praten ze raar, die Belgen!

This post was edited by Xepo on Jan 7 2008 09:48am
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 7 2008 09:49am
Quote (Xepo @ Mon, 7 Jan 2008, 16:47)
En toch praten ze raar, die Belgen!


Hah, ooit een Tukker gehoord?
Member
Posts: 2,330
Joined: Oct 14 2006
Gold: 0.00
Jan 7 2008 09:55am
Mij boeit het niet echt.
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Jan 7 2008 09:56am
Quote (Xepo @ Mon, 7 Jan 2008, 16:47)
En toch praten ze raar, die Belgen!

Mwaaaah.

Antwerps en Noord-Brabants verschilt op zich niet zoveel. Of toch sowieso minder dan bijvoorbeeld Antwerps en West-Vlaams. West-Vlaams is dan ook enorm lelijk.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 7 2008 09:58am
Quote (�?NNI @ Mon, 7 Jan 2008, 16:56)
Mwaaaah.

Antwerps en Noord-Brabants verschilt op zich niet zoveel. Of toch sowieso minder dan bijvoorbeeld Antwerps en West-Vlaams. West-Vlaams is dan ook enorm lelijk.


En of dat verschilt.
Member
Posts: 3,895
Joined: Aug 5 2006
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Jan 7 2008 09:59am
Als je ergens serieus over wilt discussiëren dan is dat uiteraard geen probleem.

Helaas laat je dat verder niet zien in deze topic.

Gesloten uiteraard.
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 7 2008 10:00am
Noord-Brabants is ook (ver)achterlijk. Al vind ik deernes die 'kei gaaf' zeggen wel tof, hypocriet ik zijn, tenzij ik me vergis in het dialect.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234
Closed New Topic New Poll