d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Racisme.
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Jan 16 2006 06:52am
ik ben geen racist maar ik ben ook niet zo naief om te zeggen dat er geen problemen zijn met migranten (vooral jongeren dan)

en aangezien die hier bijna allemaal geboren zijn (2e of 3e generatie gastarbeider) kan je ze moeillijk "trugsturen"

mijn idee is immigratie te verstrengen, bv een begeleide inburgerings periode (taallessen ofzo)
soort screeningsproces op voorhand (crimineel = niet nodig hier)
en proeftijd, misdaad begaan = gedaan met het mooie leven )

mensen die het slecht hebben verdienen een 2e kans op een beter leven in een meer welvarende regio
maar ik vind dat daar dan wel een beetje tegenover mag staan
respect voor onze samenleving, beetje moeite om de taal te leren enzo lijkt me niet teveel gevraagd

voor de rest: ik heb veel marrokaanse vrienden en die zijn lang niet allemaal heilig, maar het blijven ok mensen
en bij ons in de straat woont een egyptisch / marrokaans koppel
we kenden die mensen niet en er was een bruiloftsfeest
ik stond met enkele vrienden op straat
en we werden gewoon uitgenodigd,
meest gastvrije mensen die ik ooit gezien heb.
mijn vriendin is in calcutta geboren en geadopteerd op 2jarige leeftijd
nog iets waardoor mensen mij moeilijk racist kunnen noemen

als ik iemand uitscheld of haat is het op karakter of daden, niet op geslacht , seksuele voorkeur , religie , of ras

en zoals ov2rkill zei...
ik haat het als ze racisme misbruiken als je een migrantenjongere uitscheld
Member
Warn: 30%
Jan 16 2006 07:31am
Quote (DeMeVeR @ Jan 16 2006, 12:52 PM)
ik ben geen racist maar ik ben ook niet zo naief om te zeggen dat er geen problemen zijn met migranten (vooral jongeren dan)

en aangezien die hier bijna allemaal geboren zijn (2e of 3e generatie gastarbeider) kan je ze moeillijk "trugsturen"

mijn idee is immigratie te verstrengen, bv een begeleide inburgerings periode (taallessen ofzo)

mensen die het slecht hebben verdienen een 2e kans op een beter leven in een meer welvarende regio
respect voor onze samenleving, beetje moeite om de taal te leren enzo lijkt me niet teveel gevraagd

voor de rest: ik heb veel marrokaanse vrienden en die zijn lang niet allemaal heilig, maar het blijven ok mensen

als ik iemand uitscheld of haat is het op karakter of daden, niet op geslacht , seksuele voorkeur , religie , of ras

en zoals ov2rkill zei...
ik haat het als ze racisme misbruiken als je een migrantenjongere uitscheld

mooi gezegd, geen commentaar nodig biggrin.gif

Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jan 16 2006 07:44am
Quote (Ov2rkill @ Jan 16 2006, 01:15 AM)
Marrokanen/Turken/whatever die hier komen zeiken om een moskee kunnen
van mij ook de boom in.

Dit
is dus in mijn ogen een racistische opmerking. dus perfect
geintegreerde turken of marrokanen zouden niet eens mogen komen zeiken
om een moskee te zetten maar christenen zouden wel mogen zeiken voor
kerk omdat het christelijk geloof de hoofdreligie is van nl en vele
andere europese landen? Zou het eerder hypocriet vinden moest je jezelf
dan geen racist vinden.. maarja zal wel mijn opzicht zijn.

Met nadruk op zeiken he? Zo hadden we vorig jaar in Nederland groepen turken/marrokanen/ (hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen? happy.gif) die wilden dat de regering voor hun een complete moskee betaalde. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, met een moskee neerzetten is niks mis, maar de manier waarop. Vluchtelingen die hiernaartoe komen mogen blij zijn dat ze uberhaupt mogen blijven, voor eisen stellen zijn ze naar mijn inziens niet in de juiste positie.

Voor mensen die kinderen/volwassenen
verkrachten of vermoorden is 20 jaar niet genoeg, ook ik pleit voor de
doodstraf. Er zijn natuurlijk altijd uitzondering en ik zeg dan ook
niet dat je alles over een kam moet scheren, maar de mogelijk moet er
zijn.

Je
zou eens moeten weten in hoeveel landen en verschillende samenlevingen
dit nog gebeurt en zelf nog getolereerd wordt. Onze samenleving is op
dit vlak meer 'beschaafd' of beter gezegd het is een samenleving van
'onderdrukking' (ik probeer dit woord nu zo voorzichtig mogelijk te
houden).
Ik bedoel het op deze manier, ik vergelijk alles wat het
menselijk ras doet met hoe het gebeurd in het dierenrijk, misschien wel
raar gezegd maar we hebben nog altijd het dierlijke in ons dat ons
verstand constant onderdrukt.
Sommige 'dierlijke' gedragingen zijn
door de maatschappij sociaal aanvaard maar sommige dan weer niet, zoals
verkrachting. Dit is een fenomeen dat constant gebeurd in het
dierenrijk en dat zeker en vast wij vroeger bedreven zonder scheef
bekeken te worden. Nu is dit niet he geval, niet dat ik dit erg vind
btw.
Ik ben nu wel niet op topic maar dit denk ik er toch over, zo
is het nu eenmaal, waarom mensen dit doen. Er zijn natuurlijk ook
mensen die doet omdat ze mentale problemen hebben of die niet volgens
de normen van deze maatschappij willen/kunnen leven, deze twee gaan
enorm vaak gepaard, op alle vlakken.

Sorry, maar dit vind ik een idiote vergelijking.

Ken je bijvoorbeeld het verhaal van de kinderlokker in
Groningen? zo'n vent in clownspak die peuters verkrachtte? Bij zo
iemand mogen ze van mij het licht uitdoen.

Dutroux, Fourniret, welcome to belgium

Precies zo, kru gezegd; Afschieten. Sommige mensen zeggen dat de gevangenis een ergere straf is, maar we weten allemaal hoe gevangenissen zijn tegenwoordig.

Vind jij criminelen dan normaal?

Ja.
Niet omdat een mens crimineel is dat hij abnormaal is. Het ligt voor de
hand dat mensen begeerten hebben en als ze iets niet kunnen hebben dit
gewoon pakken. Of als ze uithongeren, wat gaan ze doen? leven volgens
de wetten van de maatschappij of hun eigen leven en dat van hun familie
beschermen?

Ze zijn niet normaal, maar logisch bezig.

Over de doodstraf ga ik volgende keer wat uitbreiden, nu nog wat leren voor examen, wordt lange nacht

Laat ik je niet meer zien voordat je je stof goed kent! (Voor je examen wink.gif )

BTW; Zin in een quote-train? tongue.gif
Member
Gold: 0.31
Jan 16 2006 08:34am
Met nadruk op zeiken he? Zo hadden we vorig jaar in Nederland groepen turken/marrokanen/ (hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen? happy.gif) die wilden dat de regering voor hun een complete moskee betaalde. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, met een moskee neerzetten is niks mis, maar de manier waarop. Vluchtelingen die hiernaartoe komen mogen blij zijn dat ze uberhaupt mogen blijven, voor eisen stellen zijn ze naar mijn inziens niet in de juiste positie.

K je had ten eerste niets gezegd over dat ze de regering vroegen om het neerzetten van een moskee te sponseren. Daar wist ik dus niets van.
En btw, waarom ga je er vanuit dat alle turken en/of marrokanen vluchtelingen zijn? Geintegreerde (ik zet hier per opzet het woord volledig er niet achter) buitenlanders die belastingen betalen aan dit land zouden in mijn ogen wel eisen mogen stellen, ook al is het maar voor een moskee.

Sorry, maar dit vind ik een idiote vergelijking.

Is geen vergelijking, is meer een feit dat ik vaststel hoe meer ik de mensheid bezig zie. Het is gewoon dat je een verkrachter ziet als een monster terwijl het aan vanalles kan liggen, psycho-sociale problemen, neurotische problemen en dit krijgt meestal één van deze namen omdat die bepaalde persoon niet volgens de maatchappij leeft maar volgens zijn eigen wetten, de wet van de sterkste, en die doet wat hij wilt. Nogmaals, ik spreek het gedrag van verkrachters totaal niet goed, om toch duidelijk te maken.

Om dit ff om te draaien, logica is normaal, of niet soms? Er zou anders niet veel meer overschieten van de wereld moest men niet meer leven volgens simpele logica.

Laat ik je niet meer zien voordat je je stof goed kent! (Voor je examen wink.gif)

Eerste examen succes, niet echt veel geslapen vandaag toch, straks ff wat inhalen smile.gif

BTW; Zin in een quote-train?

NEIN

Btw, nieuwe warn?
Banned
Jan 16 2006 09:58am
En btw, waarom ga je er vanuit dat alle turken en/of marrokanen vluchtelingen zijn? Geintegreerde (ik zet hier per opzet het woord volledig er niet achter) buitenlanders die belastingen betalen aan dit land zouden in mijn ogen wel eisen mogen stellen, ook al is het maar voor een moskee.

Daar ga ik niet van uit unsure.gif
Tuurlijk mogen geintegreerde buitenlanders eisen stellen, niet geintegreerde niet (in die zin, zolang het niet om "luxe" problemen gaat), vandaar het woord vluchtelingen. Zover ik weet zijn vluchtelingen niet zo geintegreerd.

Is geen vergelijking, is meer een feit dat ik vaststel hoe meer ik de mensheid bezig zie. Het is gewoon dat je een verkrachter ziet als een monster terwijl het aan vanalles kan liggen, psycho-sociale problemen, neurotische problemen en dit krijgt meestal één van deze namen omdat die bepaalde persoon niet volgens de maatchappij leeft maar volgens zijn eigen wetten, de wet van de sterkste, en die doet wat hij wilt. Nogmaals, ik spreek het gedrag van verkrachters totaal niet goed, om toch duidelijk te maken.

Als je dergelijke problemen hebt dan ben je helemaal een gevaar voor de maatschappij vind je niet?

Om dit ff om te draaien, logica is normaal, of niet soms? Er zou anders niet veel meer overschieten van de wereld moest men niet meer leven volgens simpele logica.

In groot deel van de gevallen wel, het is maar net in welk referentie kader. In jouw dierenrijk (happy.gif) is het logisch/normaal dat je iemand een slag voor zn harses geeft als hij/zij aan je eten zit, bij ons (mens, maatschappij) is dat niet zo.

Btw, nieuwe warn?

fufufufufufu!
Vraag maar aan Neo, ik vind dat hij gigantisch zeikt...
Member
Gold: 0.31
Jan 16 2006 12:25pm
Quote (xepolite)
Met
nadruk op zeiken he? Zo hadden we vorig jaar in Nederland groepen
turken/marrokanen/ (hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen?
happy.gif) die wilden dat de regering voor hun een complete moskee
betaalde. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, met een moskee
neerzetten is niks mis, maar de manier waarop. Vluchtelingen die
hiernaartoe komen mogen blij zijn dat ze uberhaupt mogen blijven, voor
eisen stellen zijn ze naar mijn inziens niet in de juiste positie.

Quote (Ikke)
En
btw, waarom ga je er vanuit dat alle turken en/of marrokanen
vluchtelingen zijn? Geintegreerde (ik zet hier per opzet het woord
volledig er niet achter) buitenlanders die belastingen betalen aan dit
land zouden in mijn ogen wel eisen mogen stellen, ook al is het maar
voor een moskee.

Quote (xepolite)
Daar ga ik niet van uit unsure.gif

Speciaal quote traintje om je het eens opnieuwe te laten lezen, ik ging er zo vanuit, maar blij dat het niet zo is

Quote (xepolite)
Als je dergelijke problemen hebt dan ben je helemaal een gevaar voor de maatschappij vind je niet?

Dit
bedoel ik juist, dit wordt aangezien als een probleem maar binnenin
heeft bijna elke man/vrouw zo dingen opgekropt die puur door
indoctrinaties van de maatschappij zijn verdrongen en afgeleerd. Anders
zou de maatschappij een heuse chaos zijn. We zijn nu eenmaal afgerichte
beesten, afgericht door onze eigen soort...

Quote (xepolite)
In groot deel van de gevallen wel, het is maar net in welk referentie kader. In jouw dierenrijk (happy.gif
) is het logisch/normaal dat je iemand een slag voor zn harses geeft
als hij/zij aan je eten zit, bij ons (mens, maatschappij) is dat niet
zo.

In onze maatschappij
is kracht vervangen door intellect, de slimste wint zo gemakkelijk van
dommer mensen. Voila wet van de sterkste is alweder toegepast.

Quote (xepolite)
Vraag maar aan Neo, ik vind dat hij gigantisch zeikt...

Nah hoor het liever uit jouw mond smile.gif

This post was edited by Ov2rkill on Jan 16 2006 12:26pm
Banned
Jan 16 2006 01:36pm
Dank voor het quote traintje happy.gif

Dit bedoel ik juist, dit wordt aangezien als een probleem maar binnenin
heeft bijna elke man/vrouw zo dingen opgekropt die puur door
indoctrinaties van de maatschappij zijn verdrongen en afgeleerd. Anders
zou de maatschappij een heuse chaos zijn. We zijn nu eenmaal afgerichte
beesten, afgericht door onze eigen soort...

Mja, klopt wel.. maar dat is toch niet slecht?

Nah hoor het liever uit jouw mond

Ik zij dat han niet zo moest huilen over dat "je bedoelt kopen?".. Nu heeft Neo me gewarnd voor Spam + "Disagreeing with forum rules".
ROFL... bullshit

Member
Jan 16 2006 03:14pm
Mijn eerste doublepost ooit. Hoera!

This post was edited by ¢?NNI on Jan 16 2006 03:19pm
Member
Jan 16 2006 03:15pm
Quote (xepolite @ Jan 15 2006, 09:54 PM)
Ik heb er eerlijk gezegd geen moeite mee om mensen die niet proberen te
integreren zonder pardon het land uit te schoppen.

Al fout van zin 1. wat is "integreren"? ik vind het een veelgebruikte maar weinig nuttige term, die niet juist definiërbaar is. Want wanneer is dan iemand "geïntegreerd", en wanneer niet? waar stel je de grenzen? dat gaat gewoon niet.

En ik vind "het land uit te schoppen" een beetje cru gezegd. waar ga je die mensen dan naartoe sturen? hun land van afkomst? Het land waarvan ze gevlucht zijn vanwege (meestal) de menseonwaardige leefomstandigheden? Dan lijkt dat me wel de minst rationele maatregel die je kan treffen.

Marrokanen/Turken/whatever die hier komen zeiken om een moskee kunnen
van mij ook de boom in.

Ik vind het ironisch om te zien hoe je van hen verwacht dat ze "integreren" (whatever je daarmee ook bedoelt), terwijl je er zelf niet eens in slaagt "marokkanen" juist te spellen.

1. die mensen "zeiken" niet om een moskee. Moskee maakt deel uit van een GODSDIENST, en dat noemen ze dus GODSDIENSTVRIJHEID. Islam is een godsdienst zoals het Christendom, Jodendom etc. Waarom stoort het jou?
2. GODSDIENST staat in verband met CULTUUR. CULTUUR wordt NIET bepaald door een NATIE. Er bestaan verschillende culturen, die zich automatisch mengen (en gelukkig ook vind ik, want dat zorgt voor variatie in de maatschappij). Vele rechtsdenkende personen lijken het moeilijk te hebben met het dragen van een hoofddoek van moslimmeisjes. Dan stel ik mezelf de vraag: Waarom? Wat gaat het hen nu aan of ze dat al dan niet doen? En ik zeg hen telkens ook in hun achterhoofd te houden dat nog maar 60 jaar geleden katholieke vrouwen, zelf nog een hoofddeksel droegen, en dat mannen en vrouwen gescheiden moesten zitten in de kerk.
3. Een moskee is zoals een synagoge of een christelijke kerk. Heb je probleem met een synagoge? Of een christelijke kerk?

Voor mensen die kinderen/volwassenen
verkrachten of vermoorden is 20 jaar niet genoeg, ook ik pleit voor de
doodstraf. Er zijn natuurlijk altijd uitzondering en ik zeg dan ook
niet dat je alles over een kam moet scheren, maar de mogelijk moet er
zijn.

Ik vind de doodstraf tevergaand. Ook hebben ze verkracht, ook al hebben ze gemoord, hen vermoorden maakt het niet goed: "wrong + wrong" = not "right". Ik vind het verder ook te gemakkelijk voor die personen zelf. Als ik mocht kiezen, zou ik liever dood dan een 20 jaar lange gevangenisstraf. Personen die door traumatische of psychische aandoeningen dit soort daden gepleegd hebben, zouden moeten worden ondergebracht in een gesloten psychische instelling en zouden moeten worden verplicht zichzelf vrij te stellen voor hersenonderzoek.

Ken je bijvoorbeeld het verhaal van de kinderlokker in
Groningen? zo'n vent in clownspak die peuters verkrachtte? Bij zo
iemand mogen ze van mij het licht uitdoen.

Ik herhaal: ik vind dat hij er dan makkelijker vanaf komt met de dood, dan 20 jaar cel.

Criminelen zijn er al altijd geweest en maken deel uit van de mensheid, hoe zijn ze dan "abnormaal"?

Vind jij criminelen dan normaal? huh.gif

Ik probeerde duidelijk te maken dat je geen vaste defenitie kan plakken om "normale mensen" en "abnormale mensen". Ik zeg enkel dat ze er altijd al geweest zijn, en altijd zullen zijn, en dus kan je dit niet een "abnormaal" fenomeen noemen.

Quote (Yoghurt.)
ja soft voor de maatschappij, ik vind eigenlijk dat we naar de maatschappij moeten kijken, hoe lang verdient de maatschappij vrij te zijn van die crimineel. en voor een 3 voudige moordenaar is 20 jaar niet genoeg. Verkrachters mogen van mij zo dus ook never rondlopen, dus geef em een spuit want een sukkel 60 jaar voeden is et mij niet waard.
Stel volkert v d G krijgt 20 jaar, die gast kan na 20 jaar echtf niet op straat dan wordt ie wss de eerste dag al koudgemaakt.

Ik vind de dood in zo'n gevallen een beloning tegenover een gevangenisstraf van 20 jaar. Ik ga ook niet volledig akkoord met de gevangenisstraf, ik zou eerder OF een effectieve levenslange straf, TENZIJ het psychisch verantwoord is om de persoon in kwestie vroeger te laten gaan.

Quote (DeMeVeR)

Inderdaad. Ga ik volledig met akkoord. Vele mensen vergeten dit, ze denken "die marokkanen", terwijl ze administratief evenveel belg of nederlander zijn als die persoon zelf.

Ik ga er mee akkoord dat het essentieel is de officiële taal van het land in kwestie te leren. Dat is van maatschappelijk belang.

Dit vind ik nogal belachelijk. Hoe ga je bepalen hoe iemand een crimineel wordt of wie niet?

Ik vind dat allochtonen op dezelfde manier gestraft moeten worden als belgen of nederlanders. Iedereen = gelijk voor de wet.

Zoals geweten, moet respect van 2 kanten komen, wat in vele gevallen niet zo is.
Het is niet gemakkelijk om als allochtoon op te groeien. Meestal hebben de allochtonen een laag diploma, door het (meestal) minder geëduceerde milieu waarin ze opgroeien. Daarbij komt dat allochtonen minder snel aan werk geraken, en door mensen zoals Xepolite al worden bevooroordeeld.
Natuurlijk moeten er inspanningen komen, maar dan wel langs beide kanten. Je moet echt niet denken dat dit het beloofde land is. Er zijn wel inderdaad enorme verschillen tussen bv de westerse maatschappijen en die van de ontwikkelingslanden, maar daarom net moeten de mensen begrijpen dat dat aanpassen soms niet vanzelf komt, of ten minste wat tijd vraagt.

Natuurlijk. dat is echt een perfect voorbeeld. als je gewoon respect toont, gebeurt dat ook wederzijds. (natuurlijk zijn er altijd zure mensen, maar dat heb je onder alle "rassen" en nationaliteiten)

Ja, daar sta ik 100% achter. Ik kan niet meer akkoord gaan.

Quote (Xepolite)
Zo hadden we vorig jaar in Nederland groepen turken/marrokanen/ (hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen? ) die wilden dat de regering voor hun een complete moskee betaalde. Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat, met een moskee neerzetten is niks mis, maar de manier waarop. Vluchtelingen die hiernaartoe komen mogen blij zijn dat ze uberhaupt mogen blijven, voor eisen stellen zijn ze naar mijn inziens niet in de juiste positie.

"(hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen?)"? ik weet wel hoe ik dit soort uitspraak kan noemen: ARROGANT.
Zoals ik al zei, brengen verschillende culturen voor variatie in de maatschappij. Het appreciëren van elkaars culturen is in vele gevallen een zeer essentieel voor een goede sfeer tussen de onderlinge culturen. Als je moslims zou DWINGEN zich te bekeren tot een voor jou wel aanvaardbare godsdienst, zou je dan niet denken dat dit nog voor meer spanningen zorgt? NATUURLIJK. Sorry, maar hoe kan je nu zo dom redeneren?

Precies zo, kru gezegd; Afschieten. Sommige mensen zeggen dat de gevangenis een ergere straf is, maar we weten allemaal hoe gevangenissen zijn tegenwoordig.

Ik denk dat jij maar half kan inbeelden hoe gevangenissen tegenwoordig zijn. GEEN VRIJHEID = een van de ergste dingen wat een mens kan overkomen.

Erg leuk dat JIJ dat nu net moet zeggen, want dat maakt het me makkelijk een voorbeeldje te maken.

1. De overtreding van maatschappelijke wetten maakt je een crimineel. Volgens jou ben je dan een "abnormaal" persoon.
2. Jij hebt al 5 maal de regels van een internet forum overtreden. Ben jij nu ook "abnormaal"?
En kom aub niet af met "omg maar dat is niet hetzelfde"shit, want dat is perfect hetzelfde. Het niet volgen van simpele regels getuigt van het tekort komen op disciplinair vlak, net zoals de overtreding van maatschappelijk vastgelegde regels.

Dan tenslotte nog iets dat jij moet weten. De westerse wereld heeft gedurende EEUWEN zijn kolonies UITGEBUIT en VERWAARLOOSD. Ik vind dat weinig mensen daar tegenwoordig nog aan denken. Zo liet de Belgische koning Leopold II in zijn kolonie Kongo rechterhanden van Kongolezen afhakken, als bewijs van het niet verspillen van een kogel, en dat is nog maar een voorbeeld van de afschuwelijke dingen die de westerse wereld de ex-kolonies heeft aangedaan.

This post was edited by ¢?NNI on Jan 16 2006 03:44pm
Member
Gold: 40.00
Jan 17 2006 01:11am
" et laat me koud" .. nooit geen probz met migranten(jongeren) gehad .. integendeel
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234567Next
Add Reply New Topic New Poll