d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > 1 Ding Begrijp Ik Niet Over Racisten > Kom Inside
Prev1212223242529Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Oct 15 2008 07:08am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 15 Oct 2008, 14:53)
Dat is een kleine groep geweest en die scheer jij nu allemaal over een kam. Je bent al net zo erg als de gemiddelde racist.
Familieleden van mij zijn ook omgekomen in de oorlog, maar die heb ik nooit gekend en jij hebt de jouwe ook nooit gekend. Wat wil je met dat punt zeggen?

Een deel van de veteranen, dat zijn er dan misschien 3 van de 5 die nog in leven zijn. Overigens heb ik al gezegd dat er weinig keus voor hen was in die tijd; doden of gedood worden.

Die steun is maar een klein gedeelte van de campagne die hij voerde. Ja, ik had hem liever in de regering gezien dan de linkse partijen, nu ook in Nederland, toch weer verkloten. Meer belasting laten betalen door de rijkste 5%? Serieus, Zalm kon het ook zonder en heeft het sluitend achter gelaten. Bos heeft het allemaal weer lekker door elkaar gegooid en heeft nu meer geld nodig, ten koste van de mensen die er hard voor werken.

Ik betwijfel of het een kleine groep was en ja, die scheer ik allemaal over één kam. Je gaat me niet vertellen dat de SS eigenlijk allemaal lieve jongens waren die veel bloemen plukten en van wie er 3 een hekel aan joden hadden.

Overigens bestaat er een verschil tussen omkomen in de oorlog en vergast worden in Polen. Wat ik eerder wilde zeggen: ik respecteer niemand die meewerkt aan massamoord. Je gaat mij het niet wijsmaken dat de SS het zo zwaar had in de oorlog en dat ze slechts deden wat ze opgedragen was.

Er wordt nu nog steeds gejaagd op SS veteranen en andere oorlogsmisdadigers die nog niet bestraft zijn. Of moeten we die ook respecteren?

Wat is er dan zo geweldig aan Haider zijn beleid dat het jammer is dat zijn vreselijke persoon (zoveel moge nu duidelijk zijn) niet in de regering komt?

Over de discussie "de held van de VVD, Zalm!" en de "schlemiel van Nederland, Bos" kan je een andere topic openen. Heb nog wel wat leuke artikelen voor je.
Member
Gold: 179.04
Oct 15 2008 07:14am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, Oct 15 2008, 03:08pm)
Ik betwijfel of het een kleine groep was en ja, die scheer ik allemaal over één kam. Je gaat me niet vertellen dat de SS eigenlijk allemaal lieve jongens waren die veel bloemen plukten en van wie er 3 een hekel aan joden hadden.

Overigens bestaat er een verschil tussen omkomen in de oorlog en vergast worden in Polen. Wat ik eerder wilde zeggen: ik respecteer niemand die meewerkt aan massamoord. Je gaat mij het niet wijsmaken dat de SS het zo zwaar had in de oorlog en dat ze slechts deden wat ze opgedragen was.

Er wordt nu nog steeds gejaagd op SS veteranen en andere oorlogsmisdadigers die nog niet bestraft zijn. Of moeten we die ook respecteren?

Wat is er dan zo geweldig aan Haider zijn beleid dat het jammer is dat zijn vreselijke persoon (zoveel moge nu duidelijk zijn) niet in de regering komt?

Over de discussie "de held van de VVD, Zalm!" en de "schlemiel van Nederland, Bos" kan je een andere topic openen. Heb nog wel wat leuke artikelen voor je.

Ik zeg niet dat alle SS`ers lieverdjes zijn en dat ze het allemaal oh zo zwaar hadden, maar het merendeel wel. Daar kun jij natuurlijk anders tegenover staan, maar dat is jouw mening.

Het gros van die "oorlogsmisdadigers" van WW II kunnen niet eens meer vervolgd worden, gezien het is verjaard. Daarnaast heb je ook nog de persoon Speer, hij is toch vervolgd wegens zijn daden in WW II, maar uiteindelijk vrijgesproken? Verklaar dat maar eens.

Haider had groot respect voor het economische beleid van de Nazi's en wilde dit in princiepe ook toepassen. Zeker in deze tijd is een dergelijk economisch beleid welkom.

Het nieuwe topic is overigen gemaakt.

Member
Gold: 11.33
Oct 15 2008 07:21am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 15 Oct 2008, 14:14)
Haider had groot respect voor het economische beleid van de Nazi's en wilde dit in princiepe ook toepassen. Zeker in deze tijd is een dergelijk economisch beleid welkom.

Wapens gaan fabriceren? laugh.gif Alles op de bon flikkeren? laugh.gif

Maarja, Hitler had Duitsland wel uit een economisch dipje gehaald, maar de manier waarop O_o. Je bent werkelijk waar anders dan Wemy en Wuben.
Member
Oct 15 2008 07:28am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 15 Oct 2008, 15:14)
Ik zeg niet dat alle SS`ers lieverdjes zijn en dat ze het allemaal oh zo zwaar hadden, maar het merendeel wel. Daar kun jij natuurlijk anders tegenover staan, maar dat is jouw mening.

Ik snap niet waarop je baseert dat het merendeel het oh zo zwaar had.

Het gros van die "oorlogsmisdadigers" van WW II kunnen niet eens meer vervolgd worden, gezien het is verjaard. Daarnaast heb je ook nog de persoon Speer, hij is toch vervolgd wegens zijn daden in WW II, maar uiteindelijk vrijgesproken? Verklaar dat maar eens.

Ze kunnen nog wel vervolgd worden. Ze worden in ieder geval nog steeds opgejaagd. Vorige week was er nog bij Pauw en Witteman iemand die ze achterna zat. Speer zijn geval ken ik niet.

Wapens en asfalt en geen schulden afbetalen. Geniaal.

Ik zie niet hoe een dergelijk economisch beleid NU kan helpen. Jij wel?

Quote (MilkAndCookies @ Wed, 15 Oct 2008, 15:21)
Je bent werkelijk waar anders dan Wemy en Wuben.

Hij 'hoort' dan ook niet bij ons. Hij heeft slechts ongevraagd de [NM] naam aangenomen.

This post was edited by Wuben[NM] on Oct 15 2008 07:29am
Member
Oct 15 2008 07:39am
Ik snap niet waarop je baseert dat het merendeel het oh zo zwaar had.

Ik snap niet waarop jij baseert dat het merendeel slecht is.

Ze kunnen nog wel vervolgd worden. Ze worden in ieder geval nog steeds opgejaagd. Vorige week was er nog bij Pauw en Witteman iemand die ze achterna zat. Speer zijn geval ken ik niet.

Opgejaad is een ding, vervolgd een tweede.

Als je overigens Speer zijn geval niet kent heb je je er niet erg in verdiept.

Wapens en asfalt en geen schulden afbetalen. Geniaal.

Ik zie niet hoe een dergelijk economisch beleid NU kan helpen. Jij wel?

Wapens; gouden markt -> Amerika, je weet toch?!

Asfalt; nieuwe wegen zijn nogsteeds noodzakelijk, ik zie het probleem niet.

Geen schulden afbetalen; ooit eens goed in het Verdrag van Versailles gekeken? Dat is niet zomaar schulden afbetalen, dat is een land economisch onderdrukken.

Punt 1 en 2 zijn nogsteeds van toepassing hoor.

Hij 'hoort' dan ook niet bij ons. Hij heeft slechts ongevraagd de [NM] naam aangenomen.

Daar valt over te twisten, FFL was er voor [NM], waar ik wel degelijk een volledig lid van was.

FFL ging over in [NM].
Member
Oct 15 2008 07:53am
Ik snap niet waarop je baseert dat het merendeel slecht was.

Lees dit dan maar even door:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waffen_SS

Opgejaad is een ding, vervolgd een tweede.

Als je overigens Speer zijn geval niet kent heb je je er niet erg in verdiept.

Natuurlijk ken ik Speer zelf wel, maar nee, ik weet niet zo uit mijn hoofd waarom hij is vrijgelaten. Wellicht zeer interessant, maar de relevantie ontgaat me.

Wapens; gouden markt -> Amerika, je weet toch?!

Asfalt; nieuwe wegen zijn nogsteeds noodzakelijk, ik zie het probleem niet.

Geen schulden afbetalen; ooit eens goed in het Verdrag van Versailles gekeken? Dat is niet zomaar schulden afbetalen, dat is een land economisch onderdrukken.

Punt 1 en 2 zijn nogsteeds van toepassing hoor.

Misschien moet JIJ maar bondskanselier van Oostenrijk worden! Dan kan Oostenrijk de hofleverancier van Amerikaanse wapens worden!

Daarnaast kan je wegen aanleggen! Oostenrijk heeft namelijk een tekort aan wegen! Voor alle mensen die door de bergen touren.

Versailles: inderdaad, erg streng, maar is dat zo gek na WO I? Achteraf niet verstandig, maar dat is achteraf.

Quote (Lucas[NM] @ Wed, 15 Oct 2008, 15:39)
Daar valt over te twisten, FFL was er voor [NM], waar ik wel degelijk een volledig lid van was.

FFL ging over in [NM].

Dit is bullshit, maar dat terzijde.

This post was edited by Wuben[NM] on Oct 15 2008 07:54am
Member
Oct 15 2008 07:58am
Lees dit dan maar even door:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Waffen_SS

Wikipedia is geen bron.

Natuurlijk ken ik Speer zelf wel, maar nee, ik weet niet zo uit mijn hoofd waarom hij is vrijgelaten. Wellicht zeer interessant, maar de relevantie ontgaat me.

Daar zal ik je dan ook niet op aankijken.

Misschien moet JIJ maar bondskanselier van Oostenrijk worden! Dan kan Oostenrijk de hofleverancier van Amerikaanse wapens worden!

Daarnaast kan je wegen aanleggen! Oostenrijk heeft namelijk een tekort aan wegen! Voor alle mensen die door de bergen touren.

Versailles: inderdaad, erg streng, maar is dat zo gek na WO I? Achteraf niet verstandig, maar dat is achteraf.

Dat is helaas niet mogelijk, ik heb geen Oostenrijkse nationaliteit en voel er ook niet zo veel voor om de Oostenrijkse politiek in te gaan.

Wapens leveren aan Amerika wordt momenteel door het Midden-Oosten en Rusland gedaan, waarom zou Oostenrijk dat dan niet kunnen?

Yup, minder files voor de Nederlanders die hier op wintersport komen! Helemaal de bom.

Achteraf is het inderdaad makkelijk praten.
Member
Gold: 11.33
Oct 15 2008 08:12am
Quote (Lucas[NM] @ Wed, 15 Oct 2008, 14:58)
Wikipedia is geen bron.

Jouw mening over de SS zeker wel? Maargoed, probeer jij hier nu de Waffen SS goed te praten? =P

Banned
Gold: 0.00
Oct 15 2008 08:39am
Ja vind ik ook
Member
Gold: 38.30
Oct 15 2008 10:55am
blink.gif blink.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1212223242529Next
Add Reply New Topic New Poll