d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > De Wereld Op De Kast
Prev1234510Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 116.00
Jun 2 2007 11:05am
Quote (Hellskin @ Sat, 2 Jun 2007, 14:45)
ik vind ook dat mensen die vrijwillig donor zijn geworden voorrang verdienen als ze zelf eens een transplantatie nodig hebben...

ondanks dat ze het verdienen is het in mijn ogen onmogelijk om dit bij de wet te regelen

Onzin, alsof diegenen op een of andere manier belangrijker zijn.

Ikzelf heb het hokje "laat mijn familie/nageslacht beslissen". Na mijn dood heeft mijn lichaam voor mij geen waarde meer, maar misschien wel voor hen. Ik vind in dat geval de gemoedstoestelling van mijn familie belangrijker dan doneren.

edit: ik bedenk net dat ik die optie ook wel in de poll had kunnen zetten.

This post was edited by sK_Kabouter on Jun 2 2007 11:06am
Member
Gold: 0.48
Jun 2 2007 11:17am
Ja, behalve:

Mijn huid
Mijn hart
Mijn ogen
Retired Moderator
Gold: 1,702.00
Trader: Trusted
Jun 2 2007 11:33am
Ze lepelen me maar helemaal leeg als ik daar iemand mee van dienst kan zijn.
En wat ze niet kunnen hergebruiken daar mogen ze wel mee experimenteren op de universiteit scheelt misschien wat proefdiertjes

Dat iemand niet doneert kan ik me voorstellen en heb ik respect voor waar ik vraagtekens bijzet is als je zelf wel donororganen wil ontvangen maar niet wil geven.
Vind ik een beetje egoistische inslag.

Dat er geen nier weggegeven zou worden had ik wel voorzien.
Heb het programma doelbewust niet gekeken omdat ik hun manier van aandacht trekken niet kan waarderen.
Wellicht hebben ze het goede doel er mee voor ogen maar het rotgevoel dat het meer om de kijkcijfers ging overheerst ......
Member
Gold: 14.89
Jun 2 2007 12:37pm
Let wel dat je slechts organen kunt doneren, als je hersendood bent.
Dan moeten middels beademingsapparatuur de organen nog geschikt voor transplantatie gehouden worden.

Dit is niet enorm veelvorkomend.
Member
Gold: 89.00
Jun 2 2007 01:38pm
Quote (edujackass @ Sat, 2 Jun 2007, 13:15)
, stel dattie in een marokaan of gotic terechtkomt

edu je bent kansloos ik hoop dat je morgen hartproblemen krijgt, en hoop dat het hart dat beschikbaar is tege de tijd dat je een donor orgaan krijgt van een marokaan afkomstig is.

ik doneer men organen als ik dood ben,zie geen reden waarom niet.gezien je er zelf dan niks meer aan hebt vind ik et een fijn idd dat ik er iemand anders nog mee kan helpen
Member
Gold: 100.00
Jun 2 2007 02:42pm
Quote (CpTJenJen @ Sat, Jun 2 2007, 02:02pm)

ik wil toch een crematie

dus doneer je maar alle organen, want aan as heeft niemand wat.

Quote (Baklap @ Sat, Jun 2 2007, 02:54pm)
Nee, ik wil gewoon niet dat er in mijn lichaam gesneden wordt. Ook vind ik dat mijn organen gewoon bij mijn lichaam horen, dood of niet.

Mart

gier.... ik hoop dat je ooit een nieuwe nier nodig hebt en em niet krijgt.... en toen ging je dood...

Quote (xycho2d @ Sat, Jun 2 2007, 04:08pm)
Ik had ingevuld dat ik geen donor wil worden.
Maar nu denk ik toch van, ik heb ze idd helemaal niet nodig als ik dood ben.
En als ik het zelf een keer nodig heb ;0

je kan het altijd nog veranderen

Quote (RestrainedLove @ Sat, Jun 2 2007, 04:18pm)
5 jaar geleden heb ik mijzelf geregistreerd als niet-donor omdat ik het geen prettige gedachte vond dat ik na mijn dood opengesneden ga worden en vervolgens mijn organen er één voor één uitgeplukt worden.

'T is eigenlijk vrij egoïstisch, maar ja het is wel mijn lichaam. Misschien dat ik het in de nabije toekomst nog eens aan zal passen.

ik vind ook dat mensen die vrijwillig donor zijn geworden voorrang verdienen als ze zelf eens een transplantatie nodig hebben...

ondanks dat ze het verdienen is het in mijn ogen onmogelijk om dit bij de wet te regelen

Dat vind ik dus niet, mensen die het langst op de wachtlijst staan, mensen die het het hardst nodig hebben zouden prioriteit moeten krijgen.

Zou wat zijn als ik van een arts te horen krijg dat ik als niet-donor bijvoorbeeld een nier-transplanatie nodig zou hebben, snel mijzelf opgeven als donor en vervolgens een paar plekjes overslaan op de wachtlijst smile.gif

ik had het over vrijwillig donor zijn,... wanneer je em nodig hebt en dan ineens donor word dan is het in mijn ogen niet vrijwillig,...
daarom zei ik er ook bij dat het niet mogelijk is om dit uit tevoeren, ik zou zo'n regeling ook niet echt willen...

ik vind wel dat mensen die vrijwillig donor zijn het eerder verdienen dan mensen die bewust geen donor zijn...
Member
Gold: 1,724.80
Jun 2 2007 03:06pm
Quote (sK_Kabouter @ Sat, 2 Jun 2007, 19:05)

Ikzelf heb het hokje "laat mijn familie/nageslacht beslissen". Na mijn dood heeft mijn lichaam voor mij geen waarde meer, maar misschien wel voor hen. Ik vind in dat geval de gemoedstoestelling van mijn familie belangrijker dan doneren.

ik vind dat de optie ik denk er nog over na ook wel erin had gemogen, maarja....

ik denk erover om mijn lever te doneren tongue.gif
Retired Moderator
Gold: 1,702.00
Trader: Trusted
Jun 2 2007 03:18pm
Quote (PYF_Secret @ Sat, 2 Jun 2007, 23:06)
Quote (sK_Kabouter @ Sat, 2 Jun 2007, 19:05)

ik vind dat de optie ik denk er nog over na ook wel erin had gemogen, maarja....

ik denk erover om mijn lever te doneren tongue.gif

Hoezo? is tie kromgetrokken van de alcohol dan dat je er nu al van af wil

Member
Gold: 100.00
Jun 2 2007 03:32pm
Quote (caitlin @ Sat, Jun 2 2007, 09:18pm)

Hoezo? is tie kromgetrokken van de alcohol dan dat je er nu al van af wil

ga daar maar vanuit smile.gif
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Jun 2 2007 04:20pm
Quote (Noob-Style. @ Sat, 2 Jun 2007, 21:38)
Quote (edujackass @ Sat, 2 Jun 2007, 13:15)
, stel dattie in een marokaan of gotic terechtkomt

edu je bent kansloos ik hoop dat je morgen hartproblemen krijgt, en hoop dat het hart dat beschikbaar is tege de tijd dat je een donor orgaan krijgt van een marokaan afkomstig is.

ik doneer men organen als ik dood ben,zie geen reden waarom niet.gezien je er zelf dan niks meer aan hebt vind ik et een fijn idd dat ik er iemand anders nog mee kan helpen

je moeder!

edit/ jij viese gotik..

ik ben er nu uit, ik doneer mijn organen nadat ik dood ben aan iedereen behalve gekleurde of niet nederlandse mensen! biggrin.gif:D

naah grapje natuurlijk -om een warn te vermijden-
ik doneer de shit wel aan iedereen maar als ik dood ga dan ontplof ik waarschijnlijk of spring ik van een flatgebouw of krijg ik een vreselijkhard verkeersongeluk ^^

This post was edited by edujackass on Jun 2 2007 04:22pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234510Next
Add Reply New Topic New Poll