Quote (Wuben[NM)
,Mon, 14 May 2007, 17:39]
Quote (¢?NNI @ Mon, May 14 2007, 12:38pm)
De wet kan in dit geval onmogelijk moreel correct zijn. Neem nu je voorbeeld van de vele scheidingen. Een deel is (moreel) gerechtvaardigd, een ander deel niet. Helaas is Nostradamus dood en kunnen we niet voorspellen wie wel of niet en op basis van welke reden zou scheiden. Maar in principe vind ik bijvoorbeeld een cursus opvoedkunde voor koppels die aan kinderen gaan beginnen niet slecht.
Snap niet hoe dit in verband staat met wat ik eerder als argument aanvoerde. Wat vond je van mijn redenering?
Ik trachtte duidelijk te maken dat je niet kan voorspellen welke koppels gaan scheiden en ze zo behoeden van kinderen te krijgen.
Kijk, ik wil best geloven dat homokoppels goed kinderen op kunnen voeden, daar gaat het me niet zozeer om. Ik vind wel dat een kind dient opgevoed te worden in een natuurlijke gezinssituatie. Je kan dan zeggen dat alleenstaande ouders ook geen 'natuurlijke gezinssitutatie' vormen, maar daar kan je weinig tegen beginnen.
Quote (Wuben[NM)
,Mon, 14 May 2007, 17:39]
Dan is weer de vraag in of dat onderzoek een bepaalde wetenschappelijk waarde heeft. Geloof jij zomaar elk onderzoek dat een krant publiceert?
De Volkskrant wel. Is niet zomaar een krant.
Ok.
Quote (Danny)
Hier niet rond de pot draaien garben, je weet meer al te goed dat kranten zoals deze geen onderzoeken gaat publiceren dat op geen enkele feit berust is.
Je gelooft toch niet elk onderzoek dat in de krant gepubliceerd wordt wetenschappelijke correct is? Ik zeg niet dat het 'op geen enkel feit berust is', maar ik geloof niet zomaar alles wat ik lees. Een vriend van mijn vader is een statisticus, en wanneer hij dat soort dingen verteld geloof ik hem graag.
This post was edited by ¢?NNI on May 15 2007 06:12am