d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Betoog Onderwerp > Halp!1
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 774.55
May 14 2007 04:10am
Er zijn toch ook alleenstaande mannen die een kind opvoeden. 2 mannen zou dan alleen maar beter gaan?

This post was edited by xycho2d on May 14 2007 04:16am
Member
Gold: 19,775.00
May 14 2007 04:16am
Moeten die mensen zelf weten
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
May 14 2007 05:13am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, May 14 2007, 08:04am)
Quote (Xepo @ Sun, May 13 2007, 09:06pm)
Ik denk dat iedereen, als ze het konden, zou voorkomen dat dat 14 jarige heroïne verslaafde sletje een kind krijgt.
Het is wettelijk toegestaan, dat is mijn punt.
Tja...

Ik ben overigens ook voor het onvruchtbaar maken van bepaalde geestelijk gehandicapten. Is misschien ook een onderwerp.
Member
Gold: 0.00
May 14 2007 06:38am
Quote (Wuben[NM)
,Sun, 13 May 2007, 21:57]
Quote (¢?NNI @ Sun, May 13 2007, 08:09pm)
Ik ben het met Xepo eens. Iemand zonder benen kan geen marathon lopen, twee mannen kunnen geen kinderen krijgen. Dat moet je erbij nemen, helaas.

Bullshit.

Elk 14 jarige heroïne verslaafd sletje mag een kind krijgen, maar 2 ouders die bewust kiezen voor een kind (en gekeurd moeten worden) mogen geen kind opvoeden? Daar komt bij; 1/3 van de huwelijken in Nederland loopt kapot en dan wordt het kind door één ouder opgevoed. Dat mag wel? Seksuele geaardheid van mensen heeft niks te maken met hun kwaliteiten als opvoeders.

Dat zijn mijn argumenten.

De wet kan in dit geval onmogelijk moreel correct zijn. Neem nu je voorbeeld van de vele scheidingen. Een deel is (moreel) gerechtvaardigd, een ander deel niet. Helaas is Nostradamus dood en kunnen we niet voorspellen wie wel of niet en op basis van welke reden zou scheiden. Maar in principe vind ik bijvoorbeeld een cursus opvoedkunde voor koppels die aan kinderen gaan beginnen niet slecht.

Quote (Wuben[NM)
]Onderzoek heeft uitgewezen dat de verschillen tussen een kind opgevoed door 2 vrouwen en door 2 'normale' ouders verwaarloosbaar is. (Volkskrant, 2006 ergens)

Dan is weer de vraag in of dat onderzoek een bepaalde wetenschappelijk waarde heeft. Geloof jij zomaar elk onderzoek dat een krant publiceert?
Member
Gold: 0.31
May 14 2007 08:52am
Quote (¢?NNI @ Mon, May 14 2007, 01:38pm)
Quote (Wuben[NM)
]Onderzoek heeft uitgewezen dat de verschillen tussen een kind opgevoed door 2 vrouwen en door 2 'normale' ouders verwaarloosbaar is. (Volkskrant, 2006 ergens)

Dan is weer de vraag in of dat onderzoek een bepaalde wetenschappelijk waarde heeft. Geloof jij zomaar elk onderzoek dat een krant publiceert?

Hier niet rond de pot draaien garben, je weet meer al te goed dat kranten zoals deze geen onderzoeken gaat publiceren dat op geen enkele feit berust is.

Ja kan het evengoed zo bekijken dan.
Ik ben ook opgevoed door 2 dove ouders, ik heb wel degelijk een andere opvoeding meegekregen, en mijn ouders zijn ook niet 'normaal' aangezien ze doof zijn.
Hebben ze me daarom een slechte opvoeding gegeven?
Member
Gold: 31.00
May 14 2007 08:58am
Quote (Ov2rkill @ Mon, May 14 2007, 02:52pm)
Quote (¢?NNI @ Mon, May 14 2007, 01:38pm)
Quote (Wuben[NM)

Hier niet rond de pot draaien garben, je weet meer al te goed dat kranten zoals deze geen onderzoeken gaat publiceren dat op geen enkele feit berust is.

Ja kan het evengoed zo bekijken dan.
Ik ben ook opgevoed door 2 dove ouders, ik heb wel degelijk een andere opvoeding meegekregen, en mijn ouders zijn ook niet 'normaal' aangezien ze doof zijn.
Hebben ze me daarom een slechte opvoeding gegeven?

Wel makkelijk als ze naar huis bellen omdat je je niet hebt gedragen op school. ^^
Member
Gold: 224.00
May 14 2007 10:39am
Quote (¢?NNI @ Mon, May 14 2007, 12:38pm)
De wet kan in dit geval onmogelijk moreel correct zijn. Neem nu je voorbeeld van de vele scheidingen. Een deel is (moreel) gerechtvaardigd, een ander deel niet. Helaas is Nostradamus dood en kunnen we niet voorspellen wie wel of niet en op basis van welke reden zou scheiden. Maar in principe vind ik bijvoorbeeld een cursus opvoedkunde voor koppels die aan kinderen gaan beginnen niet slecht.

Snap niet hoe dit in verband staat met wat ik eerder als argument aanvoerde. Wat vond je van mijn redenering?

Die cursus staat los van alles. Ben het er overigens wel mee eens.

De Volkskrant wel. Is niet zomaar een krant.

@Xepo; ook interessant, maar hele andere discussie.
Member
Gold: 641.00
May 14 2007 10:51am
Quote (xycho2d @ Mon, May 14 2007, 10:10am)
Er zijn toch ook alleenstaande mannen die een kind opvoeden. 2 mannen zou dan alleen maar beter gaan?

da kind gaat gepest worden je kan zeggen das zielig maar je weet ddenk ik wel hoe kinderen zijn
Member
Gold: 0.00
May 15 2007 06:12am
Quote (Wuben[NM)
,Mon, 14 May 2007, 17:39]
Quote (¢?NNI @ Mon, May 14 2007, 12:38pm)

Snap niet hoe dit in verband staat met wat ik eerder als argument aanvoerde. Wat vond je van mijn redenering?

Ik trachtte duidelijk te maken dat je niet kan voorspellen welke koppels gaan scheiden en ze zo behoeden van kinderen te krijgen.

Kijk, ik wil best geloven dat homokoppels goed kinderen op kunnen voeden, daar gaat het me niet zozeer om. Ik vind wel dat een kind dient opgevoed te worden in een natuurlijke gezinssituatie. Je kan dan zeggen dat alleenstaande ouders ook geen 'natuurlijke gezinssitutatie' vormen, maar daar kan je weinig tegen beginnen.

Quote (Wuben[NM)
,Mon, 14 May 2007, 17:39]

De Volkskrant wel. Is niet zomaar een krant.

Ok.

Quote (Danny)

Je gelooft toch niet elk onderzoek dat in de krant gepubliceerd wordt wetenschappelijke correct is? Ik zeg niet dat het 'op geen enkel feit berust is', maar ik geloof niet zomaar alles wat ik lees. Een vriend van mijn vader is een statisticus, en wanneer hij dat soort dingen verteld geloof ik hem graag.

This post was edited by ¢?NNI on May 15 2007 06:12am
Member
Gold: 1,724.80
May 15 2007 09:25am
Quote (Xepo @ Mon, 14 May 2007, 13:13)
Quote (Wuben[NM] @ Mon, May 14 2007, 08:04am)
Quote (Xepo @ Sun, May 13 2007, 09:06pm)
Ik denk dat iedereen, als ze het konden, zou voorkomen dat dat 14 jarige heroïne verslaafde sletje een kind krijgt.
Het is wettelijk toegestaan, dat is mijn punt.
Tja...

Ik ben overigens ook voor het onvruchtbaar maken van bepaalde geestelijk gehandicapten. Is misschien ook een onderwerp.

ik ben voor het onvruchtbaar maken van mensen zoals jij........

het is bij geestelijk gehandicapten nooit zeker of en in welke mate hun kinderen last zullen hebben van een dergelijke handicap als hun ouder(s)
daarnaast is een wereld zonder gehandicapten een stuk saaier voor een heleboel mensen:
- er is geen zorg voor nodig, dus vallen er heel veel banen weg.
- een gehandicapt kind is niet altijd een onhandelbaar of vervelend kind, het kan juist ook een heel lief en meelevend kind zijn.
- ik heb zelf adhd en een soort van autisme, en niemand merkt dat aan mij, dus zo erg is het dus blijkbaar niet. en zonder mij zou de wereld vergaan wink.gif
- ik heb vast nog wel meer punten, maar die post ik later mischien wel
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll