Quote (¢?NNI @ Wed, 25 Apr 2007, 16:11)
Quote (Xepo @ Wed, 25 Apr 2007, 12:43)
Een kind een mep geven wanneer dat gepast is (ongehoorzaam, brutaal etc) , is zinvol geweld. Politie die optreedt tegen oproerkraaiers, is zinvol geweld.
Sja, maar het hangt er toch allemaal vanaf van wie zijn standpunt je het bekijkt?
Plus, ik heb schijt aan de term "zinloos geweld". Da's gewoon een populistische term om een of ander drama te benoemen. Als iemand een ander doodsteekt voor een iPod, is de eerste vraag dat in de media omgaat "Wat bezielde hem?" Simpel toch, hij wou een iPod stelen. In zijn opzet was dat geweld dus "zinvol". Eigenlijk denk ik dat geweld bijna altijd zinvol is in de ogen van de dader, hoe tragisch het ook is.
Eigenlijk moest in mijn vorige post "zinloos" in plaats van "zinvol" staan. =/
Hmm... zo heb ik het eigelijk nog nooit bekeken, dat het in het standpunt van de dader zinvol was.
Verder heb ik eigelijk nog nooit echt zinloos geweld meegemaakt.
Had wel een keer toen ik met me vriendin in de avond terug kwam van de kermis, dat we ineens klem werder gereden door een auto.
twee jongens stapte uit... een met een tering groote klem en een met een keukemes en die zat helemaal onder het bloed.
Ze kwamen meteen op ons afstormen en een vroeg aan mij: "Ben jij Job"?
Ik: "Nee". Hun vroegen toen waar hij woonde en wist dat hij op een hoekhuis woonde waar we op dat moment vlakbij waren.
Ik vertelde dat dus zodat ze ons met rust lieten. Hun naar dat huis toe en ze gooide een ruit in en waren weg.
Even later kwamen we mijn zus tegen. En toen kwamen die jongens weer aanrijden en sprongen weer uit de auto.
Mijn zus was al op de hoogte van wat er gebeurt was en ze begon ze meteen de huid vol te schelden.
Toen heb ik mijn zus maar weg geduwd en een van die gasten ook achteruit geduwd en weg gelopen.