d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waarom Zijn Sommige Scholen Gewoon Gestoord? > Vertel het me
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 12.00
Mar 30 2007 10:06am
Quote (Xepo @ Fri, Mar 30 2007, 03:57pm)
Doe nu maar gewoon je uiterste best. Later zul je er op terugkijken en er achteraf verschrikkelijk blij mee zijn.

I know. maar het probleem is dat ik niet weet wat ik moet doen, omdat het me niet word verteld. Bijvoorbeeld we moeten cijfers inleveren voor engels. ze zeggen ja kom maar een overzicht halen, doe je dat en dan is het van oke dit en dat moet ik doen. Krijg je rapport een 0,3. en dan denk ik wat heb ik gemist? Ga ik naar ze toe, en dan zeggen ze. Ja ik heb tegen je verteld dat je een boekverslag in het engels moet inleveren. Dan zeg je nee dat heb je niet gezegt. En zei van wel. En dan het welles nietes gedoe. En tja dan.. ik schat dat minimaal de helft van me school zakt voor ze examen of niet eens het examen binnenkomt. Aan wie licht het dan? Aan de leerlingen? Of aan de leraren? (trouwens, de andere helft van de leerlingen die waren vorig jaar blijven zitten want toen was 80% gezakt ongeveer.) En ik trek het echt niet om nog een jaar op school te zitten. En ik moet nu ook voor de rechter verschijnen, omdat ik te vaak te laat ben gekomen... Ik bedoel dat moet ik toch zelf weten wat ik doe met me leven?
Member
Gold: 0.48
Mar 30 2007 10:06am
Quote (Xepo @ Fri, 30 Mar 2007, 16:57)
Doe nu maar gewoon je uiterste best. Later zul je er op terugkijken en er achteraf verschrikkelijk blij mee zijn.
Ja, papa.
Member
Mar 30 2007 10:09am
Quote (Doggy-Style @ Fri, Mar 30 2007, 04:06pm)
Quote (Xepo @ Fri, 30 Mar 2007, 16:57)
Ja, papa.

haha lol:P
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 30 2007 10:12am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 04:06pm)
Quote (Xepo @ Fri, Mar 30 2007, 03:57pm)

I know. maar het probleem is dat ik niet weet wat ik moet doen, omdat het me niet word verteld. Bijvoorbeeld we moeten cijfers inleveren voor engels. ze zeggen ja kom maar een overzicht halen, doe je dat en dan is het van oke dit en dat moet ik doen. Krijg je rapport een 0,3. en dan denk ik wat heb ik gemist? Ga ik naar ze toe, en dan zeggen ze. Ja ik heb tegen je verteld dat je een boekverslag in het engels moet inleveren. Dan zeg je nee dat heb je niet gezegt. En zei van wel. En dan het welles nietes gedoe. En tja dan.. ik schat dat minimaal de helft van me school zakt voor ze examen of niet eens het examen binnenkomt. Aan wie licht het dan? Aan de leerlingen? Of aan de leraren? (trouwens, de andere helft van de leerlingen die waren vorig jaar blijven zitten want toen was 80% gezakt ongeveer.) En ik trek het echt niet om nog een jaar op school te zitten. En ik moet nu ook voor de rechter verschijnen, omdat ik te vaak te laat ben gekomen... Ik bedoel dat moet ik toch zelf weten wat ik doe met me leven?
Is er op je school niet een vertrouwenspersoon? of een (centrale) mentor? Op mijn oude school kon ik daar altijd terecht met vragen en die stapten dan, wanneer nodig, ook naar de betreffende leraar.

Welk jaar/niveau zit je?
Member
Gold: 10,649.90
Mar 30 2007 10:43am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 11:28am)
ik word echt hellemaal fucking gek van scholen. Ze denken dat ze alles kunnen maken, ze krijgen een stijfe van hun authoriteit, en 50% van de tijd leer je niks. En in de andere 50% leer je een paar sommetjes of woordjes die je 2 dagen daarna weer vergeet. Waarom pakken ze het niet slim aan en denken al die mensen: Zo hadden we het vroeger ook gedaan dus zo moet het nu ook. Waarom leer je niet voor dingen dat je echt leuk vind. Of leer je BELANGRIJKE dingen. Zoals OUD grieks en latijns... Waarom? Ik ga toch ook niet leren wat de slechtse manier van skateboarden is.. het slaat gewoon nergens op, een taal gebruiken die niemand kan. Alsjeblieft geef me gelijk^^ Want het is gewoon zo, 70% van de tijd op school is nutteloos..

niet huilen, gothicje
Member
Gold: 2,027.12
Mar 30 2007 10:56am
Zo dacht ik ook, maar ik denk dat je rond 13-14 bent? (toen ik zo oud was dacht ik precies hetzelfde) maar nu denk ik gewoon dat je beetje alles moet leren om te kijken of het je intereseerd. Later kies je allemaal richtingen en mag je je vakken kiezen volgens mij.

Gewoon doen en niet zeiken. ^___^
Member
Gold: 4.00
Mar 30 2007 10:57am
Quote (vxx-ownage @ Fri, Mar 30 2007, 06:56pm)
Zo dacht ik ook, maar ik denk dat je rond 13-14 bent? (toen ik zo oud was dacht ik precies hetzelfde) maar nu denk ik gewoon dat je beetje alles moet leren om te kijken of het je intereseerd. Later kies je allemaal richtingen en mag je je vakken kiezen volgens mij.

Gewoon doen en niet zeiken. ^___^

Tja pas als je stage's en werk hebt merk je pas hoe leuk school eigenlijk was wink.gif
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 30 2007 10:58am
Hij is 16.
Member
Gold: 5,901.42
Mar 30 2007 11:05am
De mensen die het onderwijs systeem hebben ontwikkeld zijn veel slimmer dan jouw wss, en ze hebben er over na gedacht.
Die dingen zijn niet nutteloos, maar goed voor je ontwikkeling. Als je iets niet weet of niet kan verklaren kan dat moeite geven of een rotgevoel.
en kennis = macht
Member
Mar 30 2007 11:20am
Quote (Tha_Axid @ Fri, Mar 30 2007, 05:05pm)
De mensen die het onderwijs systeem hebben ontwikkeld zijn veel slimmer dan jouw wss, en ze hebben er over na gedacht.
Die dingen zijn niet nutteloos, maar goed voor je ontwikkeling. Als je iets niet weet of niet kan verklaren kan dat moeite geven of een rotgevoel.
en kennis = macht

ja idd. en het leven draait alleen maar om macht en geld.. je hebt gelijk.. en ze denken er mischien na over op hun eige manier. Ik ook, niet iedereen is het zelfde dus kun je ook niet iedereen in hetzelfde schoolsysteem stoppen. als iedereen hetzelfde is als die bedenker is het natuurlijk top. maar nu niet..
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll