Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 04:06pm)
Quote (Xepo @ Fri, Mar 30 2007, 03:57pm)
Doe nu maar gewoon je uiterste best. Later zul je er op terugkijken en er achteraf verschrikkelijk blij mee zijn.
I know. maar het probleem is dat ik niet weet wat ik moet doen, omdat het me niet word verteld. Bijvoorbeeld we moeten cijfers inleveren voor engels. ze zeggen ja kom maar een overzicht halen, doe je dat en dan is het van oke dit en dat moet ik doen. Krijg je rapport een 0,3. en dan denk ik wat heb ik gemist? Ga ik naar ze toe, en dan zeggen ze. Ja ik heb tegen je verteld dat je een boekverslag in het engels moet inleveren. Dan zeg je nee dat heb je niet gezegt. En zei van wel. En dan het welles nietes gedoe. En tja dan.. ik schat dat minimaal de helft van me school zakt voor ze examen of niet eens het examen binnenkomt. Aan wie licht het dan? Aan de leerlingen? Of aan de leraren? (trouwens, de andere helft van de leerlingen die waren vorig jaar blijven zitten want toen was 80% gezakt ongeveer.) En ik trek het echt niet om nog een jaar op school te zitten. En ik moet nu ook voor de rechter verschijnen, omdat ik te vaak te laat ben gekomen... Ik bedoel dat moet ik toch zelf weten wat ik doe met me leven?
Is er op je school niet een vertrouwenspersoon? of een (centrale) mentor? Op mijn oude school kon ik daar altijd terecht met vragen en die stapten dan, wanneer nodig, ook naar de betreffende leraar.
Welk jaar/niveau zit je?