d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Drugs > Meningen graag!
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 116.00
Mar 27 2007 08:09am
Quote (Toasts @ Tue, 27 Mar 2007, 13:19)
Als je softdrugs/alcohol gebruikt met mate kan dit inderdaad wel positiever zijn.

Een jointje kan al leiden tot een psychose. Lekker positief effect.
Member
Gold: 1,724.80
Mar 27 2007 08:13am
Quote (Hellskin @ Tue, 27 Mar 2007, 14:29)
Drugs, het handelsmerk van nederland

daar hield het voor mij al op....

ik gebruik cafeine & suiker & thee & alcohol & chocola & sex

omg chocola!

ehm, ik las gisteren in de metro dat als je 25 kilo chocola eet, dat dat dezelfde werking heeft als een joint. oppassen dus dennis, niet meer dan 25 kilo!
Member
Gold: 350.00
Mar 27 2007 08:27am
Af en toe blowen is niks mis mee denk ik, xtc enzo lijkt me minder goed en is dan ook een stuk schadelijker voor de gezondheid
Member
Gold: 0.00
Mar 27 2007 09:09am
Quote (PYF_Secret @ Tue, 27 Mar 2007, 15:13)
ehm, ik las gisteren in de metro dat als je 25 kilo chocola eet, dat dat dezelfde werking heeft als een joint. oppassen dus dennis, niet meer dan 25 kilo!

Klinkt als onzin. Trouwens, chocolade maakt stoffen vrij in de hersenen waardoor je je gelukkiger voelt. Ik weet ook niet precies hoe het zit maar misschien heeft iemand hier (ik kijk naar Danny en Xepo) er een betere uitleg voor.

Duncan99: af en toe blowen is in verhouding even schadelijk als heel veel blowen. Ongezond blijft ongezond, afgezien van de regelmaat.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Mar 27 2007 09:35am
Quote (M[o]nkey[115] @ Tue, 27 Mar 2007, 00:30)

en zal het ook altijd nog gaan gebruiken...

en die ... betekenen eigenlijk dat je het niet zeker weet?

drugs are bad mkay?

je kan ook zonder drugs leven dus eigenlijk zie ik er het nut niet van in om eraan verslaafd te raken want het is dure shit en volges mij is het ook niet bepaald goed voor je gezondheid of voor je schoolopleiding en het staat volges mij ook niet bepaald cool bij je vrienden als je heel de dag stoned bent.. hou je niet veel vrienden van over volges mij ;/ en dan heb je alleen nog je pc

This post was edited by edujackass on Mar 27 2007 09:38am
Member
Gold: 1.00
Mar 27 2007 10:01am
Quote (¢?NNI @ Tue, Mar 27 2007, 03:09pm)

Klinkt als onzin. Trouwens, chocolade maakt stoffen vrij in de hersenen waardoor je je gelukkiger voelt. Ik weet ook niet precies hoe het zit maar misschien heeft iemand hier (ik kijk naar Danny en Xepo) er een betere uitleg voor.
Het is wel en geen onzin; in chocola zitten wel degelijk zogeheten 'psychoactieve stoffen' die lijken of marihuana, het is alleen zo weinig dat je er inderdaad tonnen van zou moeten eten. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld nootmuskaat en maanzaad.

Chocola is overigens wel goed voor je! Net zoals andere zoete en vette stoffen zorgt chocola voor de aanmaak van endorfinen (die je een gelukkig gevoel geven, de omvang van dit gevoel hangt natuurlijk weer van de persoon af). Daarnaast bevat chocolade stoffen tegen vrije radicalen (rot dingen!) en werkt het bloeddruk verlagend.

Pure chocola is trouwens het beste.
Member
Gold: 0.00
Mar 27 2007 10:04am
Quote (Xepo @ Tue, 27 Mar 2007, 17:01)

Het is wel en geen onzin; in chocola zitten wel degelijk zogeheten 'psychoactieve stoffen' die lijken of marihuana, het is alleen zo weinig dat je er inderdaad tonnen van zou moeten eten. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld nootmuskaat en maanzaad.

Chocola is overigens wel goed voor je! Net zoals andere zoete en vette stoffen zorgt chocola voor de aanmaak van endorfinen (die je een gelukkig gevoel geven, de omvang van dit gevoel hangt natuurlijk weer van de persoon af). Daarnaast bevat chocolade stoffen tegen vrije radicalen (rot dingen!) en werkt het bloeddruk verlagend.

Ja, endorfinen, dat was het! Ok, maar ik bedoelde meer onzin in de zin van: geheel hetzelfde effect. Dat aspect kan dan wel overeenkomen, maar op vlak van bv. gezondheid zal het effect wel sterk verschillen.

Edit: bovendien lijkt het mij niet erg nuttig om zo'n vergelijking te maken als het praktisch onmogelijk is.

This post was edited by ¢?NNI on Mar 27 2007 10:05am
Member
Mar 27 2007 10:08am
Ik vraag me ook een beetje af of je het eten van kilo's chocola überhaupt overleeft ^^
Member
Gold: 0.31
Mar 27 2007 10:09am
Quote (Xepo @ Tue, Mar 27 2007, 05:01pm)

Daarom dat het op zich dan weer verslavend werkt, laat me ook zeggen dat chocholade (zwarte of pure dan alleen) op zich barst van caffeïne wat op zich ook al voor een verkwikkend effect zorgt.
En euhm, 'k heb me ooit laten wijsmaken dat het alleen maar bloeddruk verlagend werkt door de extra aanmaak van endorfinen dat ermee gepaard gaat, waardoor het niet rechtstreeks aan de chocolade lag.

'k Zal tegen vanavond wel eens uitgebreid m'n zegje over doen sommige hallucinante uitspraken hier, maar het weer is echt te lekker waardoor ik wederom genoodzaakt wordt om te zwikken voor mijn eigen verslavingen. Beer 'n nictotine, here i come!

Quote (Xepo @ Tue, Mar 27 2007, 05:08pm)
Ik vraag me ook een beetje af of je het eten van kilo's chocola überhaupt overleeft ^^

Overdaad schaadt, dat geld gewoonweg bij alles!

This post was edited by Ov2rkill on Mar 27 2007 10:11am
Member
Mar 27 2007 10:27am
Quote (Ov2rkill @ Tue, Mar 27 2007, 04:09pm)
Daarom dat het op zich dan weer verslavend werkt, laat me ook zeggen dat chocholade (zwarte of pure dan alleen) op zich barst van caffeïne wat op zich ook al voor een verkwikkend effect zorgt. En euhm, 'k heb me ooit laten wijsmaken dat het alleen maar bloeddruk verlagend werkt door de extra aanmaak van endorfinen dat ermee gepaard gaat, waardoor het niet rechtstreeks aan de chocolade lag.
Zover ik het mij kan herinneren bevat de gemiddelde chocolade reep slechts 0.1% cafeïne =\
Endorfine hebben ongetwijfeld een positief effect op je bloeddruk, maar het komt vooral door de bioflavonoïden (anti-oxidanten, tegen vrije radicalen) in chocola.

Quote (Ov2rkill @ Tue, Mar 27 2007, 04:09pm)
Quote (Xepo @ Tue, Mar 27 2007, 05:08pm)
Overdaad schaadt, dat geld gewoonweg bij alles!
"Dosis sola facit venenum" (alleen de hoeveelheid maakt het vergif) ^^

Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234512Next
Add Reply New Topic New Poll