Quote (Xepo @ Tue, Mar 27 2007, 05:01pm)
Quote (¢?NNI @ Tue, Mar 27 2007, 03:09pm)
Quote (PYF_Secret @ Tue, 27 Mar 2007, 15:13)
ehm, ik las gisteren in de metro dat als je 25 kilo chocola eet, dat dat dezelfde werking heeft als een joint. oppassen dus dennis, niet meer dan 25 kilo!
Klinkt als onzin. Trouwens, chocolade maakt stoffen vrij in de hersenen waardoor je je gelukkiger voelt. Ik weet ook niet precies hoe het zit maar misschien heeft iemand hier (ik kijk naar Danny en Xepo) er een betere uitleg voor.
Het is wel en geen onzin; in chocola zitten wel degelijk zogeheten 'psychoactieve stoffen' die lijken of marihuana, het is alleen zo weinig dat je er inderdaad tonnen van zou moeten eten. Hetzelfde geld voor bijvoorbeeld nootmuskaat en maanzaad.
Chocola is overigens
wel goed voor je! Net zoals andere zoete en vette stoffen zorgt chocola voor de aanmaak van endorfinen (die je een gelukkig gevoel geven, de omvang van dit gevoel hangt natuurlijk weer van de persoon af). Daarnaast bevat chocolade stoffen tegen vrije radicalen (rot dingen!) en werkt het bloeddruk verlagend.
Pure chocola is trouwens het beste.
Daarom dat het op zich dan weer verslavend werkt, laat me ook zeggen dat chocholade (zwarte of pure dan alleen) op zich barst van caffeïne wat op zich ook al voor een verkwikkend effect zorgt.
En euhm, 'k heb me ooit laten wijsmaken dat het alleen maar bloeddruk verlagend werkt door de extra aanmaak van endorfinen dat ermee gepaard gaat, waardoor het niet rechtstreeks aan de chocolade lag.
'k Zal tegen vanavond wel eens uitgebreid m'n zegje over doen sommige hallucinante uitspraken hier, maar het weer is echt te lekker waardoor ik wederom genoodzaakt wordt om te zwikken voor mijn eigen verslavingen. Beer 'n nictotine, here i come!
Quote (Xepo @ Tue, Mar 27 2007, 05:08pm)
Ik vraag me ook een beetje af of je het eten van kilo's chocola überhaupt overleeft ^^
Overdaad schaadt, dat geld gewoonweg bij alles!
This post was edited by Ov2rkill on Mar 27 2007 10:11am