Quote (caitlin @ Fri, Mar 2 2007, 12:37am)
Hoezo ben ik de spaties vergeten wat valt er te lezen aan een uitspraak "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Mijn reactie komt voort uit 48 jaar "levensvreugde" en over het algemeen is dit bij mensen, die deze uitspraak doen, een uiting van ontevredenheid
Wat niet betekent dat ik jou daarmee op diezelfde hoop schuif alleen jij kan bepalen of dat zo is
Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:49)
Quote (caitlin @ Thu, Mar 1 2007, 10:26pm)
Uitspraken zoals deze geven aan dat je niet tevreden bent. Ga op zoek naar iets wat je wel tevreden maakt
Ontvreden en geluk zijn 2 zaken die nooit met elkaar zullen matchen.
Maakt geld je gelukkig zorg dan dat je er bakken vol van krijgt. En weet je niet hoe dat moet wel welkom bij 80% van nederland die het ook niet weet.
Want ook hier weer 80% van al het geld zit bij 20% van de mensen.
En als je denkt dat geld gelukkig maakt waar denk je dat 80% van alle zelfmoorden/drugsverslaving ect voorkomt
Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:08)
- "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Lees wat ik schreef beter.
Als je goed leest, dan zul je opmerken dat ik niet zeg dat geld gelijk staat aan geluk of dat ik een hoeveelheid noem. "Het helpt", ik kan me moeilijk voorstellen dat je gelukkig bent wanneer je constant in de geld-zorgen/problemen zit of niet genoeg geld heb om je kinderen een fatsoenlijk leven te geven. Begin alsjeblieft niet over de monniken of kluizenaars, in de Nederlandse maatschappij kun je niet zonder geld.
Wanneer begin je eens normaal te quoten? Het is echt verschrikkelijk..
Quote (WemyNM)
Er wordt wel vrolijk gepraat over gelukkig zijn, maar wat is het dan? Wat voel je wanneer je gelukkig bent t.o.v. wanneer je tevreden bent?
Voor mij is gelukkig zijn wanneer je een moment stil staat en denkt "jezus, wat heb ik het goed!". 'goed' is natuurlijk voor iedereen anders.
This post was edited by Xepo on Mar 2 2007 04:33am