d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > De Verrotting Van De Nederlandse Politiek
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Mar 1 2007 05:01pm
het moge duidelijk zijn dat ik het niet zo op de nederlandse politiek heb. zeker niet met de mensen die er nu in zitten..

ik ben trouwens wel gelukkig. ik heb het ook goed. dat we het in nederland goed hebben dat is duidelijk, zelfs de mensen die hier naar de voedselbank gaan die hebben het goed. (als je kijkt naar de rest van de wereld)

het onderzoek over "het nederlandse kind is gelukkig" daar kan ik weinig mee, het zegt zo weinig over de problemen hier in nederland.

ik vind het stukje van caitlin mooi en sprekend....

dat is nou presies wat mij dwars zit hier in nederland. dat kleine groepje mensen zoveel macht heeft in nederland en dat gebruikt zoals zij het willen en niet uit het landsbelang handelen...
Member
Gold: 0.31
Mar 1 2007 05:02pm
Quote (Wuben[NM] @ Thu, Mar 1 2007, 11:28pm)
En dan dit:
Mijn geluk is heel simpel. Ik leef voor mijn kinderen en als die over 30 jaar zeggen "Pa je hebt het goed gedaan" dan heb ik een gelukkig leven gehad.

VS
Alleen hoe jij over jezelf denkt (let op deze woorden jezelf niet anderen) bepaalt je geluk

Leg uit.

Bevestiging van een geslaagd leven, je kinderen gelukkig zien versterkt je eigenbeeld (wetende dat jij daar een deel van hebt bijgedragen), dus hoe je over jezelf denkt.
Zou jou dan niet blij zijn moesten je kinderen dat zeggen tegen jou?

This post was edited by Ov2rkill on Mar 1 2007 05:04pm
Retired Moderator
Gold: 1,702.00
Trader: Trusted
Mar 1 2007 06:37pm
Hoezo ben ik de spaties vergeten wat valt er te lezen aan een uitspraak "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Mijn reactie komt voort uit 48 jaar "levensvreugde" en over het algemeen is dit bij mensen, die deze uitspraak doen, een uiting van ontevredenheid
Wat niet betekent dat ik jou daarmee op diezelfde hoop schuif alleen jij kan bepalen of dat zo is

Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:49)
Quote (caitlin @ Thu, Mar 1 2007, 10:26pm)
Uitspraken zoals deze geven aan dat je niet tevreden bent. Ga op zoek naar iets wat je wel tevreden maakt
Ontvreden en geluk zijn 2 zaken die nooit met elkaar zullen matchen.
Maakt geld je gelukkig zorg dan dat je er bakken vol van krijgt. En weet je niet hoe dat moet wel welkom bij 80% van nederland die het ook niet weet.
Want ook hier weer 80% van al het geld zit bij 20% van de mensen.

En als je denkt dat geld gelukkig maakt waar denk je dat 80% van alle zelfmoorden/drugsverslaving ect voorkomt

Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:08)
- "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Lees wat ik schreef beter.

This post was edited by caitlin on Mar 1 2007 06:38pm
Member
Gold: 14.89
Mar 2 2007 03:41am
Quote (caitlin @ Thu, Mar 1 2007, 10:01pm)
Feit blijft dat we het hier in nederland niet slecht hebben. En wat is geluk.

Die vraag moet je een keer stellen in bijv een vroeger communistisch land zoald de DDR
Vlak na dat de muur gevallen was die persoon waarschijnlijk al gelukkig met het feit dat hij van voormalig bezette kant van berlijn naar de westerse kant kon lopen om daar een biertje te pakken. Dubbel gelukkig want geld voor een pilsje had hij nog nooit gehad.

Vraag je het dezelfde persoon nu dan zal hij je waarschijnliijk vertellen dat hij erg gelukkig is met het feit dat hij nu bijna net zoveel verdiend als zijn collega in hamburg.

Quote (caitlin)
En als je denkt dat geld gelukkig maakt waar denk je dat 80% van alle zelfmoorden/drugsverslaving ect voorkomt

Contradictie ftw.
Hoe kom je overigens aan de 80%?

Waarom kan je niet gelukkig worden of zijn van geld?
Er wordt wel vrolijk gepraat over gelukkig zijn, maar wat is het dan? Wat voel je wanneer je gelukkig bent t.o.v. wanneer je tevreden bent?

Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 2 2007 04:26am
Quote (caitlin @ Fri, Mar 2 2007, 12:37am)
Hoezo ben ik de spaties vergeten wat valt er te lezen aan een uitspraak "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Mijn reactie komt voort uit 48 jaar "levensvreugde" en over het algemeen is dit bij mensen, die deze uitspraak doen, een uiting van ontevredenheid
Wat niet betekent dat ik jou daarmee op diezelfde hoop schuif alleen jij kan bepalen of dat zo is

Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:49)
Quote (caitlin @ Thu, Mar 1 2007, 10:26pm)
Uitspraken zoals deze geven aan dat je niet tevreden bent. Ga op zoek naar iets wat je wel tevreden maakt
Ontvreden en geluk zijn 2 zaken die nooit met elkaar zullen matchen.
Maakt geld je gelukkig zorg dan dat je er bakken vol van krijgt. En weet je niet hoe dat moet wel welkom bij 80% van nederland die het ook niet weet.
Want ook hier weer 80% van al het geld zit bij 20% van de mensen.

Quote (Xepo @ Thu, 1 Mar 2007, 23:08)
- "Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel!"
Lees wat ik schreef beter.
Als je goed leest, dan zul je opmerken dat ik niet zeg dat geld gelijk staat aan geluk of dat ik een hoeveelheid noem. "Het helpt", ik kan me moeilijk voorstellen dat je gelukkig bent wanneer je constant in de geld-zorgen/problemen zit of niet genoeg geld heb om je kinderen een fatsoenlijk leven te geven. Begin alsjeblieft niet over de monniken of kluizenaars, in de Nederlandse maatschappij kun je niet zonder geld.

Wanneer begin je eens normaal te quoten? Het is echt verschrikkelijk..

Quote (WemyNM)
Er wordt wel vrolijk gepraat over gelukkig zijn, maar wat is het dan? Wat voel je wanneer je gelukkig bent t.o.v. wanneer je tevreden bent?
Voor mij is gelukkig zijn wanneer je een moment stil staat en denkt "jezus, wat heb ik het goed!". 'goed' is natuurlijk voor iedereen anders.

This post was edited by Xepo on Mar 2 2007 04:33am
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Mar 2 2007 04:28am
Ik verdiep me niet in de politiek, en heb het best zo, dus van mij mogen ze zo doorgaan..
Member
Gold: 116.00
Mar 2 2007 05:38am
Quote (Hellskin @ Fri, 2 Mar 2007, 01:01)
het moge duidelijk zijn dat ik het niet zo op de nederlandse politiek heb. zeker niet met de mensen die er nu in zitten..

ik ben trouwens wel gelukkig. ik heb het ook goed. dat we het in nederland goed hebben dat is duidelijk, zelfs de mensen die hier naar de voedselbank gaan die hebben het goed. (als je kijkt naar de rest van de wereld)

het onderzoek over "het nederlandse kind is gelukkig" daar kan ik weinig mee, het zegt zo weinig over de problemen hier in nederland.

ik vind het stukje van caitlin mooi en sprekend....

dat is nou presies wat mij dwars zit hier in nederland. dat kleine groepje mensen zoveel macht heeft in nederland en dat gebruikt zoals zij het willen en niet uit het landsbelang handelen...

Het moge nu wel duidelijk zijn dat gelukkig zijn en de politiek niet direct met elkaar verbonden zijn. (dank u caitlin en xepo ov2rkill)
Dat is dus mijn punt. Jij voelt je gelukkig, die politici voelen zich gelukkig met hun gekonkel, dan is het allemaal toch niet zo erg?

Gelukkig zijn. Is dat je niet kut voelen? Niet de neiging voelen alles te veranderen?
Member
Gold: 0.00
Mar 2 2007 08:25am
Voor diegenen die een behoefte hadden aan een defenitie van 'geluk' (in de betekenis van de emotie): http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluk_(emotie) Natuurlijk, dat is allemaal theorie. Het is allemaal veel complexer afhankellijk van je persoonlijkheid, karaktereigenschappen, levensomstandigheden etc. Iemand die heel neurotisch is, zal zich pas gelukkig voelen wanneer hij ongelukkig is, maar dat geheel terzijde.

Over dat onderzoek: het zal inderdaad zo zijn dat een grote meerderheid van de Nederlandse kinderen gelukkig is. Dat heeft natuurlijk ook wel te maken met het feit dat kinderen zich in hele andere levensomstandigheden bevinden dan volwassenen, en bijvoorbeeld minder druk en stress ervaren van de gehaaste maatschappij. Dus dat onderzoek moet je wel wat relativeren, en in het achterhoofd houden dat de doelgroep kinderen is.

Tenslotte denk ik dat politiek inderdaad maar een heel kleine impact heeft in het al of niet gelukkig voelen van een individu. Zo klein, dat ik me moeilijk kan voorstellen dat het de aanleiding of oorzaak is, tot het geluk- of ongelukkig voelen van een individu.

Edit: eindelijk nog eens een serieuze topic.

This post was edited by ¢?NNI on Mar 2 2007 08:26am
Member
Gold: 14.89
Mar 2 2007 01:33pm
Gelukkig zijn is:
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Mar 2 2007 05:06pm
Quote (WemyNM @ Fri, Mar 2 2007, 07:33pm)
Gelukkig zijn is:
Nerd

Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll