d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Aan Alle Niet Belgen....
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Feb 11 2007 02:43pm
* Wat is je leeftijd en waar kom je vandaan
21, Rotterdam

* Ben je al eens in Vlaanderen geweest?
Jazeker

* Zoja, waarom?
werk (discotheek "the wall"), feesten in belgie en natuurlijk dat mooie meisje uit antwerpen biggrin.gif

* Wat, denk jij, zijn de grootste verschillen tussen jouw levenswijze en de onze?
kan me weinig "echte" verschillen bedenken. niet echt belangerijke dingen...
maar ik moet even zeggen dat het vlaams een machtig sexy taaltje is (als het gesproken wordt door bv een mooie antwerpse)

* Hoe voel jij je erbij als je weet dat sommige Vlamingenjullie -Nederlanders- wel eens Hollanders noemen?
het is het zelfde,... wat is er erg aan? ik kan me wel storen aan mensen die hier een probleem in zien/van maken..

* Velen van ons denken dat jullie gierig zijn, wat zijn jullie vooroordelen over Belgiė/Belgen?
Nederlanders zijn ook gier...zuinig wink.gif... standaard vooroordeel is dat belgen dom zijn. maar ik heb ook gehoord van het vooroordeel dat vlaamse mannen minder interresant zijn dan voor de vaalmse dames dan nederlanders (kwam uit de FHM geloof ik)

* Het schoolsusteem van jullie verschilt sterk met het onze, welk verkies je en waarom?
daar kan ik niks over zeggen,... ik heb geen informatie/ervaring om mijn mening op te baseren...
het nederlandse onderwijs zuigt trouwens... de belgen zullen het vast beter geregeld hebben

* Als jullie over Belgiė praten, bedoel je dan vooral Vlaandren of Walloniė?
Of het geheel of vlaanderen... (ik heb de fout wel eerder gemaakt een vlaam een belg te noemen)

* Bij acties waarbij meerdere landen deelnemen, bijvoorbeeld Eurovisie Songfestival, stem je dan voor ons om evenveel terug te krijgen of omdat je ons echt goed vind?
1e keus zal altijd nederland zijn maar als we er dan al uitleggen dan mag belgie hem van mij best hebben (bv songfestival)

* Wat is jouw mening over ons wegenvignet?
geef alle buitenlandse autos ook een aanduiding zodat ze herkenbaar zijn (bv een sterretje) en maak speciale wegen waar wel binnelandse auto's mogen komen/pakeren maar dat het verbode voor jew...uh buitenlanders is (in normaal nederlands,... ik ben er zwaar tegen)
wij gaan toch ook geen extra kijk en luistergeld vragen aan alle belgen die naar baantjer kijken

* Als laatste,een mop over de Nederlanders,vind je dit dat kan of niet?
Tomatensoep is al sinds eeuwen in Nederland een felbegeerde specialiteit. Maar kennen jullie ook het grote geheim achter deze bereiding?
Heel simpel: water in rode borden.

Humor is een heel belangerijk medium. van mij mag het eindeloos onbeperkt hard zielig zijn... als je het niet grappig vind kan je het ook gewoon negeren..
ik kan me zeer ergeren aan mensen die niet tegen een grapje kunnen (door bv hun misplaatste trots, onzekerheid, arrogantie, religie etc...)
Member
Gold: 14,931.00
Feb 11 2007 02:44pm
Quote (Ov2rkill @ Sat, 10 Feb 2007, 19:56)
Quote (JurK. @ Sat, Feb 10 2007, 07:28pm)
ho ho, ik heb niet gezegd dat belgen dom zijn, alleen dat dat het beeld is dat een Nederlander over een Belg schijnt te moeten hebben. aantal vrienden van me zijn belg, hebk nooit problemen mee en die zijn dus niet dom.

tis gewoon zo:

nederlanders vinden belgen dom
belgen vinden nederlanders gierig

punt

Ik vind Nederlanders juist tof :C
Je veralgemeningen kloppen niet tongue.gif

het correcte woord is generalisering.. tsss.. domme belg tongue.gif
Member
Gold: 100.00
Feb 11 2007 03:36pm
de nederlandse gierigheid is eigenlijk deels wel waar...

waar komt het dom zijn van de belgen vandaan?
Member
Gold: 0.31
Feb 11 2007 04:12pm
Quote (JurK. @ Sun, Feb 11 2007, 09:44pm)
Quote (Ov2rkill @ Sat, 10 Feb 2007, 19:56)
Quote (JurK. @ Sat, Feb 10 2007, 07:28pm)
ho ho, ik heb niet gezegd dat belgen dom zijn, alleen dat dat het beeld is dat een Nederlander over een Belg schijnt te moeten hebben. aantal vrienden van me zijn belg, hebk nooit problemen mee en die zijn dus niet dom.

tis gewoon zo:

nederlanders vinden belgen dom
belgen vinden nederlanders gierig

punt

Ik vind Nederlanders juist tof :C
Je veralgemeningen kloppen niet tongue.gif

LIES!

Quote (Hellskin @ Sun, Feb 11 2007, 10:36pm)
de nederlandse gierigheid is eigenlijk deels wel waar...

waar komt het dom zijn van de belgen vandaan?

Ofwel ons accent ofwel het feit dat we overkomen als boeren die we dan meestal ook nog zijn, boeren als in landbouwers dus.
Member
Gold: 0.00
Feb 11 2007 07:49pm
Quote (JurK. @ Sun, 11 Feb 2007, 21:44)

http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=veralgemenen

Speciaal voor jou, slimmerd.
Member
Gold: 175.00
Feb 11 2007 07:54pm
Quote (JurK. @ Sat, 10 Feb 2007, 07:03)

Tomatensoep is al sinds eeuwen in Nederland een felbegeerde specialiteit. Maar kennen jullie ook het grote geheim achter deze bereiding?
de grappen die belgen over nederlanders maken zijn net zo flauw en smakeloos als de moppen die nederlanders over belgen maken, dus wat mij betreft mag het wel, ik trek me er nix van an.

wij hebben geen president,
een koning dankuwel...
Member
Feb 11 2007 07:59pm
Quote (muizenscheet @ Mon, 12 Feb 2007, 02:54)

de grappen die belgen over nederlanders maken zijn net zo flauw en smakeloos als de moppen die nederlanders over belgen maken, dus wat mij betreft mag het wel, ik trek me er nix van an.

een koning dankuwel...

Waar de neuk heb jij het over?
Member
Gold: 175.00
Feb 11 2007 08:01pm
Quote (¢?NNI @ Sun, 11 Feb 2007, 20:59)

een koning dankuwel...

moest je zijn "grap" lezen zou je het begrijpen.
Member
Feb 11 2007 08:03pm
Quote (muizenscheet @ Mon, 12 Feb 2007, 03:01)
Quote (¢?NNI @ Sun, 11 Feb 2007, 20:59)

een koning dankuwel...

moest je zijn "grap" lezen zou je het begrijpen.

Verklaar je nader. Het zal een flauwe zijn, want ik begrijp ze niet.
Member
Gold: 0.30
Feb 12 2007 12:46am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, Feb 10 2007, 12:32pm)

Na veel lachen om belgen, heeft de belgische president besloten om met beatrix in overleg te gaan, een domme actie te doen, zodat belgen ook eens nederlanders uit konden lachen. 'Oke', zei Beatrix. 'Ik laat wel een brug bouwen in de woestijn.' Na een jaar komt de Belgische president terug bij Beatrix en zegt: 'Oke, genoeg gelachen, je kan de brug weer weghalen.' Waarop Beatrix antwoord: 'Kan niet, er zitten allemaal Belgen op te vissen.'

deze mop dus
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll