d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Een Interessant Topic. > Lezen geblazen!
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 10,649.90
Jan 16 2007 11:17am
Oke, ik zal de echte verklaring geven.

Dieren hebben maar twee gedachtes: voortplanten en overleven.
Om te overleven moeten ze iedere dag drinkwater hebben, voedsel vinden en soms mineralen uit de grond halen, dmv aan rotsblokken likken waar vaak zout aan zit. Dieren hebben simpelweg geen tijd om zich te vervelen omdat ze te druk zijn met overleven. En als het paarseizoen aangebroken is is dat het enige wat aan hun hoofd is, dan hebben ze het te druk met strijden met andere mannetjes om territorium om zo het beste vrouwtje te krijgen en dus nakomelingen te krijgen.

Mensen hebben zich zo ontwikkeld dat ze niet meer zo hoeven te werken om te overleven dmv ruilhandel en het kweken van dieren en planten. Hierdoor hebben zij meer tijd over en hebben ze dus nutteloze dingen zoals de computer gemaakt. Ik wou dat ik de tijd duizenden jaren terug kon draaien en een eigen grot had waar ik met mijn vrouw woonde en iedere dag herten dood ging schieten om te overleven.

Maarja, dat is het dus.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Jan 16 2007 11:30am
Quote (Mischa @ Tue, Jan 16 2007, 06:17pm)
Om te overleven moeten ze iedere dag drinkwater hebben, voedsel vinden en soms mineralen uit de grond halen, dmv aan rotsblokken likken waar vaak zout aan zit. Dieren hebben simpelweg geen tijd om zich te vervelen omdat ze te druk zijn met overleven. En als het paarseizoen aangebroken is is dat het enige wat aan hun hoofd is, dan hebben ze het te druk met strijden met andere mannetjes om territorium om zo het beste  vrouwtje te krijgen en dus nakomelingen te krijgen.
Juistem... en dan gaan we nu naar de dikke luie huiskat. Wat nu?

Member
Gold: 0.48
Jan 16 2007 11:47am
Quote (Mischa @ Tue, 16 Jan 2007, 18:17)

Hmm, ja. Wat voor verschil is dat dan met de gedachtes van mensen?

Member
Gold: 0.00
Jan 16 2007 07:51pm
Quote (Incompetence @ Tue, 16 Jan 2007, 18:10)
Quote (Kanni)
Dan is er ook nog een bijkomende vraag; Zijn dieren in staat te beseffen dat ze zich vervelen? Zoniet, kunnen ze zich dan vervelen? Wellicht niet.
Dan bombardeer je 'vervelen' tot enkel een begrip; zijn het niet juist de handelingen die verveling kenmerken?

Ja, maar dieren beseffen niet of een bepaalde handeling hen al dan niet verveeld. Edit: Dus ze kunnen zich niet vervelen.

Quote (Mischa @ Tue, 16 Jan 2007, 18:17)
Oke, ik zal de echte verklaring geven.

Om te overleven moeten ze iedere dag drinkwater hebben, voedsel vinden en soms mineralen uit de grond halen, dmv aan rotsblokken likken waar vaak zout aan zit. Dieren hebben simpelweg geen tijd om zich te vervelen omdat ze te druk zijn met overleven. En als het paarseizoen aangebroken is is dat het enige wat aan hun hoofd is, dan hebben ze het te druk met strijden met andere mannetjes om territorium om zo het beste  vrouwtje te krijgen en dus nakomelingen te krijgen.

Mensen hebben zich zo ontwikkeld dat ze niet meer zo hoeven te werken om te overleven dmv ruilhandel en het kweken van dieren en planten. Hierdoor hebben zij meer tijd over en hebben ze dus nutteloze dingen zoals de computer gemaakt. Ik wou dat ik de tijd duizenden jaren terug kon draaien en een eigen grot had waar ik met mijn vrouw woonde en iedere dag herten dood ging schieten om te overleven.

Maarja, dat is het dus.

HAHAHA. Nee, hier ga ik toch echt niet mijn tijd aan spenderen.

This post was edited by ¢?NNI on Jan 16 2007 07:54pm
Member
Gold: 116.00
Jan 17 2007 04:03am
Volgens mij kan een dier in ieder geval nooit beseffen dat hij niets te doen heeft (als we dat even als definitie van vervelen stellen). Laat staan dat hij zich eraan kan irriteren. Juist dit is waar 'niets doen' bij mensen omslaat in 'verveling': een bepaalde irritatie over het feit dat je niets doet of niets te doen hebt.

edit: ohh.. ik zie dat kanni het al over beseffen heeft gehad.

This post was edited by sK_Kabouter on Jan 17 2007 04:03am
Member
Gold: 13.37
Warn: 90%
Jan 17 2007 05:44am
[QUOTE=Champo,Mon, Jan 15 2007, 10:21pm]en sommige mensen beweren dat ze hondentaal / dierentaal
spreken..[/QUOTE]

altijd nog begrijpelijker dan mensen die met bomen spreken[/QUOTE]

HAHAHA, hier moest ik om lachen tongue.gif

Dieren kunnen zich wel vervelen, huisdieren dan.

teminste, mijn hond die verveeld zich wel vet vaak, en dan gaat ie maar liggen nikse tot ik of iemand hem weer aandacht geef.. tongue.gif

maar hijs wel vet grappig, want hij bijt marrokanen ;D

Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Jan 17 2007 05:55am
Alright, dus als ik niet besef dat ik gek ben, ben ik ook niet gek?
Member
Gold: 116.00
Jan 17 2007 06:01am
Quote (Incompetence @ Wed, Jan 17 2007, 01:55pm)
Alright, dus als ik niet besef dat ik gek ben, ben ik ook niet gek?

Gek zijn en je vervelen zijn 2 verschillende dingen. Gek zijn is een state of mind, je vervelen niet. Vervelen heeft, zoals ik in mijn vorige post al heb uitgelegd, te maken met de irritatie over het feit dat je niets te doen hebt. Je kunt namelijk ook niets te doen hebben zonder dat je daar last van hebt of het zelfs prettig vind.

edit: Waar ligt de grens tussen vervelen en niets doen?

This post was edited by sK_Kabouter on Jan 17 2007 06:03am
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Jan 17 2007 06:12am
Ik wou dat ik de tijd duizenden jaren terug kon draaien en een eigen grot had waar ik met mijn vrouw woonde en iedere dag herten dood ging schieten om te overleven.

^_____________________^

Kabouter: Hoe kan vervelen geen state of mind zijn?

Waar iemand zich in een bepaalde situatie zou vervelen, zou een ander (als voorbeeld nemen we een hyperactief kind die 2 liter cola heeft gehad) zich helemaal kunnen uitleven, nietwaar?

Een state of mind, is letterlijk vertaald je huidige gedachtengang. Zou verveling aangetoond kunnen worden met apparatuur die hersenactiviteit meten? ^^
Member
Gold: 100.00
Jan 17 2007 08:25am
als mijn kat zich verveeld gaat ie slapen wink.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll