d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Edu Hoe Gaat Het Met Je Studie? > Havo Of Hbo
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Mar 29 2011 03:01pm
Altijd goed informeren voordat je begint aan shit als deze. Ik zou niet zomaar van alles aanschaffen en domweg gaan leren omdat het ergens op een papiertje staat. Als ik jou was had ik voor het aanschaffen even een afspraak met een decaan of leraar gemaakt om door te nemen hoe en wat je moet leren voor je examen.

Zonde dat je voor niets shit als dat geleerd heb. Het maken van opdrachten dat doe ik nu voor mijn HBO helemaal niet, maar het kan wel handig zijn om ze door te nemen en te kijken naar hoe het boek daarop antwoord (antwoordbladen etc) zodat je weet hoe ze de antwoorden formuleren.

Ik had een 21+ toets gedaan als ik jou was. daar was ik nog geen 200 euro voor kwijt. Heb maar 3 examen gedaan, nederlands en engels heb ik gemaakt zonder echte voorbereiding.
alhoewel, heb voor nederlands via internet standaard nederlandse gramatica doorgenomen. Werkwoorden etc.

Heb alleen economie echt moeten leren, heb daarvoor een boek gekocht (na aanraden van een decaan)

maar ik hoop dat je het gaat redden, het lijkt me wel dat je gemotiveerd bent nudat je zoveel geld geinvesteerd hebt. Das iets waar je maar aan moet wennen. Ik ben zo'n 3.000 a 4.000 kwijt per jaar nu voor mijn opleiding. Moet zeggen dat ik het nog wel vind meevallen ook.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Mar 29 2011 03:09pm
ik heb een vriendin die ook havo eenjarig doet en die kan op haar schoolsite de syllaBISEXUAL LOLL lezen waarin staat wat je moet leren per vak. daar houd ik me nu ook beetje aan.
Heb geschiedenis godver niet afgekregen.. misschien zo in bed nog ff doorleren..

maar nu even de hongaren hard trollen op onze overwinning.

gewoon bold en rood om het even extra duidelijk te maken heaheaHEAHEAHEA
http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=52996709&f=129

This post was edited by shadowstriker89 on Mar 29 2011 03:10pm
Member
Gold: 0.02
Mar 29 2011 03:32pm
kijk post 17. lol'd
Banned
Mar 29 2011 03:44pm
hahaha idd..

daar krijg ik tenminste resultaat!
lang geleden dat ik kon lachen om het trollen hier in dutch forum! :(

This post was edited by shadowstriker89 on Mar 29 2011 03:45pm
Banned
Mar 30 2011 06:02am
Lief dagboek.

ik ga nu weer geschiedenis leren en hoop er binnen 2 uur mee klaar te zijn zodat ik naar het volgende vak kan. Vanmiddag komt Meisje S langs om te hellpen met wiskunde (nog nooit mee gezoend dus dat zit wel goed)
Banned
Mar 30 2011 09:21am
Wiskunde net doorgenomen met meisje S ging eigenlijk verassend goed.... die uberdikke klote map van nha gelijk weggedaan en gewoon gekeken naar de examen onderwerpen in me examenbundel (ZIJN ER MAAR FUCKING 8) (en die map is minstens 600BLZ dik) ik ga serieus mijn geld terug vragen bij die klote mensen. rechtsbijstand of niet dit is belachelijk. maar nu is het dus gewoon 20 opdrachten doen per week en dan ben ik ruim 2 weken van tevoren al klaar met wiskunde leren!!! :D:D:D:D. In de examenbundel staan per onderwerp dus een stuk of 20 vragen met antwoorden erbij om gewoon te oefenen, hiernaast heb ik ook nog een samenvatting van al de stof waar verder word ingegaan op de onderwerpen en de bijbehorende berekeningen. nadat ik al de sommen dus begrijp ga ik oefenexamens doen. Hiernaast zie ik S nu elke donderdag rond 4 uur voor wiskunde vragen, en vrijdags meisje L (die vriendin die nu ook havo examenjaar doet) voor dat extra beetje hulp met wiskunde. Het beste is dat ik een hoop uit de bundel nog gewoon herken van mijn jaartje havo eenjarig, iets wat totaaaaal ontbrak met de sommen die in de NHA map stonden.

Ik heb nu vrij veel vertrouwen in dat ik wel slaag voor wiskunde!! :D:D het enige probleem nu nog is aardrijkskunde. ik ga daarvoor ook gelijk in de samengevat en examenbundel van dat vak kijken om te zien of dit ook in behoorlijk stuk minder tijd gedaan kan worden..

Geschiedenis moet nog 2 paragrafen! laatste hoofdstuk gaat moeizaam ouwe. maar ben er zeker van dat ik het vandaag af heb. Vanavond harde inhaalslag m en o. nu eerst ff checken voor AK en misschien nieuwe planning! dit maakt mij blij.

OT/ meisje i heeft vanavond feestje met studentenvereniging en word wss dronke... niet cool als ze met kerels gaat zoenen... ookal zoende ik er dit weekend 2 ik word gewoon kankermoeilijk verliefd op chick en ik weet niet hoe dat bij haar zit...... bahhhhhhh beter zijn het lelijke kerels in haar vereniging.. ik ga het ff opzoeken hahahaha

oke kankers, er gaat 1 knappe kerel naar toe, de rest zijn weirdo's die een vrouwen hotel opleiding doen....

This post was edited by shadowstriker89 on Mar 30 2011 09:38am
Member
Mar 30 2011 09:44am
ben even m'n aansprakelijkheidsrecht aan het voorbereiden met oefen casusjes:

1.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en een aanvaarding daarvan art. 6:217 bw. Koop is een overeenkomst waarbij de één zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen art. 7:1 bw. De verbintenis die uit de koopovereenkomst voort vloeit is dat de koper een geldbedrag verschuldigd is en de verkoper moet de koper de verzameling overhandigen.

2.
Het aanbod is niet meer geldig want: Een mondeling aanbod vervalt, wanneer het niet onmiddellijk wordt aanvaart. Art. 6:221 lid 1 bw

3.
Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op een andere wijze uit het aanbod volgt. Art. 6:219 lid 1 bw. Er moet dus spraken zijn van een termijn of een andere wijze waarop de onherroepelijkheid van een aanbod is aangegeven.

4.
Het betreft een niet feitelijke levering. Het eigendom gaat over van Chris Kemper naar Hans Klevering. De verzameling is op dit moment in handen van Wilfried Bottema. Uiteindelijk zal Wilfried Bottema de verzameling af moeten geven aan Hans Klevering mocht dhr Klevering dat willen. Voor de overdacht van het bezit is een tweezijdige verklaring zonder feitelijke handeling voldoende. Wanneer een derde (dhr Bottema) voor de vervreemder (dhr Kemper) de zaak hield, en haar na de overdracht voor de ontvanger (dhr Bottema) houdt. In dit geval gaat het bezit niet over voordat de derde de overdacht heeft erkend. Deze vorm van overdracht heet Longa Manu of lange hand.

This post was edited by Hellskin on Mar 30 2011 09:45am
Member
Gold: 810.00
Mar 30 2011 09:47am
Quote (Hellskin @ 30 Mar 2011 17:44)
ben even m'n aansprakelijkheidsrecht aan het voorbereiden met oefen casusjes:

1.
Een overeenkomst komt tot stand door een aanbod en een aanvaarding daarvan art. 6:217 bw Koop is een overeenkomst waarbij de een zich verbindt een zaak te geven en de ander om daarvoor een prijs in geld te betalen art. 7:1 bw. De verbintenis die uit de koopovereenkomst voort vloeit is dat de koper een geldbedrag verschuldigd is en de verkoper moet de koper overhandigen.

2.
Het aanbod is niet meer geldig want: Een mondeling aanbod vervalt, wanneer het niet onmiddellijk wordt aanvaart. Art. 6:221 lid 1 bw

3.
Een aanbod kan worden herroepen, tenzij het een termijn voor de aanvaarding inhoudt of de onherroepelijkheid ervan op een andere wijze uit het aanbod volgt. Art. 6:219 lid 1 bw. Er moet dus spraken zijn van een termijn of een andere wijze waarop de onherroepelijkheid van een aanbod is aangegeven.

4.
Het betreft een niet feitelijke levering. Het eigendom gaat over van Chris Kemper naar Hans Klevering. De verzameling is op dit moment in handen van Wilfried Bottema. Uiteindelijk zal Wilfried Bottema de verzameling af moeten geven aan Hans Klevering mocht dhr Klevering dat willen. Voor de overdacht van het bezit is een tweezijdige verklaring zonder feitelijke handeling voldoende. Wanneer een derde (dhr Bottema) voor de vervreemder (dhr Kemper) de zaak hield, en haar na de overdracht voor de ontvanger (dhr Bottema) houdt. In dit geval gaat het bezit niet over voordat de derde de overdacht heeft erkend. Deze vorm van overdracht heet Longa Manu of lange hand.

Daar heb ik het met recht nu ook over, volgende week vrijdag tentamen.

Wat voor opleiding doe jij precies? Ik doe Logistiek en Economie aan den HAN te Nijmegen.
Member
Mar 30 2011 09:50am
Integrale Veiligheid aan de School of Economics van een niet nader te noemen hoogschool in Rotterdam

This post was edited by Hellskin on Mar 30 2011 09:51am
Banned
Mar 30 2011 10:13am
wat zijn we toch wel even heerlijk goed bezig allemaal :)
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll