d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Verkiezingen > Na Al Dat Gepraat Over Seks Poep En Plas
Prev123458Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2011 05:28am
Quote (Faalhaas @ 3 Mar 2011 02:43)
Nee, een steun in de rug om te studeren is toch wel wat anders dan profiteren van de hardwerkende nederlandse samenleving. Na een degelijke studie betaal je immers ook meer belasting.

ja want lang studeerders. Je weet wel, die jongens die 7 jaar over hun studie doen omdat ze zo nodig moeten zuipen en lol maken want het is de beste tijd van je leven en je maakt het maar een keer mee.... enz. enz. enz.
Ja, juist! die jongens hebben een steuntje in de rug nodig. Of nee wacht, een fucking schop onder hun hol. dat is wat ze nodig hebben.

Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 12:23)
Steun in de rug? Ik weet niet of je het weet, maar de studies zijn zelfs na afschaffing van studiebeurs e.d. nog hevig gesubsidieerd. Als je alles zelf zou moeten betalen schat ik dat je op ongeveer 12.000 tot 15.000 per jaar aan opleidingskosten komt. Dus niet zeuren als je opeens je drie tientjes in de maand van de overheid niet meer krijgt.

Ik ben een voorstander van een lineair ipv progressief belastingstelsel. Waarom zou je meer moeten betalen als je harder werkt en dus meer verdient? Gooi gewoon alles op 35% ofzo.

Ik verdien ook nog niet genoeg om echt VVD te kunnen stemmen, maar in mijn thuissituatie is dat wel het geval. Ik moet ook stemmen met ook op de toekomst en daarmee bedoel ik niet alleen wat er volgende week gebeurt.

Ik ben op zich niet zo tegen het progressieve belastingstelsel. Ben het alleen wel zat dat er in nederland een mentaliteit aan het ontstaan is om op kosten van de belastingbetaler maar zoveel mogelijk aan zelfverrijking proberen te doen. Dan heb ik het niet eens over de groot verdieners of de pvda'ers die misbruik maken van overheidsgeld. Nee ik heb het over Jan met de pet. Over alle bewoners van nederland. Iedereen probeerd maar op vaak onrechtmatige wijze een graantje mee te pikken van de subsidiedrift van Nederland. Ik denk dat een boete voor langstudeerders ervoor zorgt dat het aantal langstudeerders drastisch zal afnemen. Subsidie op kunst? laat me niet lachen, waar is dat nou weer voor nodig? Goede kunstenaars kunnen met hun skills toch wel geld verdiennen. Voor mij hoeft er geen geld naar een paar achtelijke wijven die kippen in hun kut douwen onder het mom van kunst. Van mij hoeven die criminele straatjongens geen gesubsidieerde rapbattles te houden. Die battlen toch wel, met of zonder overheidsgeld. Studiefinanciering is bedoeld voor de mensen die het echt nodig hebben, net als huur subsidie, toch probeerd een heel grote groep mensen die er geen recht op heeft toch die subsidie te krijgen.

Vergis je niet, ik ben geen groot verdiener. Ik werk nu naast mijn deeltijd studie en verdien rond de 1000,- per maand. Ik kan een stuk meer verdienen omdat ik nu maar 3 dagen per week werk, maar dat is voor mij niet nodig. Ik kan doen wat ik wil met het inkomen wat ik nu heb en ik heb in de jaren voordat ik ben gaan studeren flink gespaard dus ik heb nog wat op zij staan waar ik mijn studie van kan betalen.

Ik stem op de VVD omdat ik voor veel van hun stantpunten ben, niet omdat ik veel verdien.

This post was edited by Hellskin on Mar 3 2011 05:36am
Member
Gold: 179.04
Mar 3 2011 05:30am
Quote (Hellskin @ Mar 3 2011 12:28pm)
ja want lang studeerders. Je weet wel, die jongens die 7 jaar over hun studie doen omdat ze zo nodig moeten zuipen en lol maken want het is de beste tijd van je leven en je maakt het maar een keer mee.... enz. enz. enz.
Ja, juist! die jongens hebben een steuntje in de rug nodig. Of nee wacht, een fucking schop onder hun hol. dat is wat ze nodig hebben.

Je haalt me de woorden uit de mond Hellskin. "Oh nee, het staat zo goed op je CV." Fuck die bullshit, gewoon binnen de gestelde tijd afmaken die hap en jong de arbeidsmarkt betreden, dát staat goed op je CV!
Member
Mar 3 2011 05:37am
Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 13:30)
Je haalt me de woorden uit de mond Hellskin. "Oh nee, het staat zo goed op je CV." Fuck die bullshit, gewoon binnen de gestelde tijd afmaken die hap en jong de arbeidsmarkt betreden, dát staat goed op je CV!

M'n berichtje is nog wat groter geworden. check it ^_^
Member
Mar 3 2011 05:52am
Quote (Hellskin @ Mar 3 2011 12:37pm)
M'n berichtje is nog wat groter geworden. check it ^_^

I noticed. Iedereen heeft een bepaalde mening, als jij er zo over denkt dan is dat je goed recht. Ben het op een aantal punten met je eens, niet overal.

Ik kijk altijd naar mijn thuis situatie. Heb ouders die nog bij elkaar zijn, mijn vader runt nu bijna 23 jaar de filialen benelux van een grootbedrijf. Zelf ben ik 21 en heb mijn vader van kleins af aan enkel in het weekeinde gezien. Nogsteeds vertrekt hij rond 07.00 en is hij pas na 23.00 thuis. Dat zijn lange dagen als je het mij vraagt. Daarnaast hebben wij een kantoor aan huis waar hij gedurende het weekeinde ook nog werkt. Als je dat ziet en dan bedenkt dat zo iemand vanwege het progressieve belastingstelsel meer dan de helft van zijn inkomen kwijt is aan belastingen sta je daar toch echt van te kijken. Veel mensen denken dat de rijkeren zomaar aan hun geld zijn gekomen, slim beleggen of investeren of iets dergelijks. Feit blijft: mijn vader heeft een LTS/MTS opleiding electrotechniek gevolgd en zit nu al bijna 23 jaar op een directeursfunctie binnen een multinational op het gebied van industriële automatisering. Sommigen hebben er wel degelijk hard voor gewerkt en dan is het niet eerlijk dat zo iemand zo zwaar wordt belast.

Daarnaast moet er veel meer controle komen op de mensen die van alle soorten subsidies opstrijken, mij lijkt dat daar erg veel op bespaard kan worden.
Member
Mar 3 2011 06:42am
Ik vind het niet erg dat je vader 15% meer belasting betaald dan een alleenstaande moeder met 2 parttime banen die 40+ uur per week werkt. Jij wel?

Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 13:52)
Daarnaast moet er veel meer controle komen op de mensen die van alle soorten subsidies opstrijken, mij lijkt dat daar erg veel op bespaard kan worden.

De controle is heel erg duur. Een strenge controle zal in sommige gevallen duurder zijn dan de besparingen. Daarbij komt ook nog eens kijken dat voor sommige dingen heel moeilijk een goede controle te voeren is.

This post was edited by Hellskin on Mar 3 2011 06:44am
Member
Mar 3 2011 06:49am
Quote (Hellskin @ Mar 3 2011 01:42pm)
Ik vind het niet erg dat je vader 15% meer belasting betaald dan een alleenstaande moeder met 2 parttime banen die 40+ uur per week werkt. Jij wel?

Een extreem met een extreem vergelijken. Ik vind het dus wel erg dat hij 15% meer in moet leveren, gezien hij 70-80 uur per week werkt, alhoewel dit wel inclusief de gemaakte uren in het weekeinde is. Dat zijn vergoeding dan, absoluut, hoger is lijkt mij ook eerlijk, zolang het relatief maar gelijk is. In deze situatie zou een lineair belasting stelsel veel eerlijker zijn.
Member
Mar 3 2011 06:55am
Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 14:49)
Een extreem met een extreem vergelijken. Ik vind het dus wel erg dat hij 15% meer in moet leveren, gezien hij 70-80 uur per week werkt, alhoewel dit wel inclusief de gemaakte uren in het weekeinde is. Dat zijn vergoeding dan, absoluut, hoger is lijkt mij ook eerlijk, zolang het relatief maar gelijk is. In deze situatie zou een lineair belasting stelsel veel eerlijker zijn.

Ik werk zelf bij het hoofdkantoor van Ernst & Young. Waar het heel normaal is voor iemand die daar 10 jaar of meer werkt om tonnen per jaar te verdienen. Als je eens weet hoeveel de top verdieners verdienen dan kan ik me niet voorstellen dat je je zo druk maakt om die 15%.
Ik hoop ook dat je weet dat als je het dan lineair wilt gaan belasten dat je niet het gemiddelde van het laagste en het hoogste tarief moet nemen om een gelijke belastinginkomen te krijgen. Maar dat je waarschijnlijk maar een paar procent van het hoogste tarief af moet zitten.

Maar ik snap best dat de emotie die je hebt bij het "onrecht" wat je vader aangedaan wordt zo groot is dat je daar toch nooit in zal geloven.
Member
Mar 3 2011 07:05am
Quote (Hellskin @ Mar 3 2011 01:55pm)
Ik werk zelf bij het hoofdkantoor van Ernst & Young. Waar het heel normaal is voor iemand die daar 10 jaar of meer werkt om tonnen per jaar te verdienen. Als je eens weet hoeveel de top verdieners verdienen dan kan ik me niet voorstellen dat je je zo druk maakt om die 15%.
Ik hoop ook dat je weet dat als je het dan lineair wilt gaan belasten dat je niet het gemiddelde van het laagste en het hoogste tarief moet nemen om een gelijke belastinginkomen te krijgen. Maar dat je waarschijnlijk maar een paar procent van het hoogste tarief af moet zitten.

Maar ik snap best dat de emotie die je hebt bij het "onrecht" wat je vader aangedaan wordt zo groot is dat je daar toch nooit in zal geloven.

Tonnen per jaar lijkt mij erg overdreven in een organisatie als E&Y. Hoogste bestuursorganen ok, maar middle management? Vind dat moeilijk te geloven.

Ik ben mij ervan bewust dat bij een lineair stelsel het onmogelijk is om het gemiddelde belastingtarief te hanteren, maar het is in ieder geval eerlijker dan de huidige situatie. De verhouding in nederland zal, schat ik, ongeveer 30/70 - 70/30 zijn. 30% van de loonbelasting wordt door 70% van de verdieners betaalt, waar de overige 30% van de verdieners goed is voor de overige 70% (kan er hier naast zitten, maar de schetsing is duidelijk neem ik aan?).

Waarom ik mij overigens zo druk maar om die 15% is dat in dit geval er geen miljoenen worden verdiend. Bij een 'relatief lager' inkomen heeft die 15% een andere invloed dan bij een miljoeneninkomen.

Door mijn economische achtergrond begrijp ik alles wat je zegt volkomen, ik ben alleen anders van mening.
Member
Mar 3 2011 07:17am
Als partner bij e&y praat je over een bruto jaar salaris van tonnen ja. Dan hebben we het niet over het hoogste bestuursorgaan. Er zijn enkele honderde partners bij E&Y in nederland
Directors en senior managers kunnen ook meer dan 10k per maand verdienen.

die 30/70 schetsing is ongeveer wat ik in mijn gedachte had ja. Ben even te beroerd om een berekening te maken waar in die 15% we dan gaan zitten bij een liniar stelsel.

Het progresieve belasting stelsel vind ik één van de weinige manieren waarop nivellering wel werkt.

This post was edited by Hellskin on Mar 3 2011 07:20am
Member
Gold: 0.00
Mar 3 2011 07:19am
Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 13:13)
In Nederland wonen is niet voldoende, overigens is de Nederlansche overheid gemachtigd het stemrecht onder bepaalde omstandigheden in te trekken. Zal bij jou het geval zijn dan.

Of je bent nog geen 18, staat niet geregistreerd of TNT fucked you.

idd nederlandse overheid doet dat omdat wij anders deze landje over nemen
bange nederlanders tfoe
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123458Next
Add Reply New Topic New Poll