d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Huisdier Op Kamers > Doable?
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 70,686.51
Feb 7 2011 03:42pm
mark, iris vraagt of je even ophoud met computeren en haar eens een keer goed verwent

anyway ik zou voor de poes gaan, toont je verantwoordelijkheid en meiden vinden poesjes leuker dan hamsters ^^
Member
Gold: 179.04
Feb 8 2011 02:12am
Ik heb zo'n vermoeden dat de meeste mannen poesjes leuker vinden dan dat meiden dat vinden, maargoed.

Over gerbils, dat is natuurlijk ook een optie waar ik even niet bij stil had gestaan. Wij hebben voorheen ook gerbils gehad en je hebt er inderdaad niet veel onderhoud aan. Daarnaast is het echt geweldig om te zien hoe ze een compleet gangenstelsel in die bak graven :p
Member
Gold: 100.00
Feb 8 2011 06:42am
ik zou voor een witte rat gaan. Die beesten zijn tenminste goed tam te krijgen.

Hamster zitten maar te zitten.

poezen stinken. Geven veel rotzooi en hebben veel onderhoud nodig. (als je een kattenbak niet direct schoonmaakt nadat ze kun behoefte gedaan hebt stinkt je hele kamer er naar, die beesten poepen en pissen echt napalm ofzo)

This post was edited by Hellskin on Feb 8 2011 06:43am
Member
Gold: 0.00
Feb 8 2011 07:07am
Quote (Hellskin @ Feb 8 2011 01:42pm)

poezen stinken. Geven veel rotzooi en hebben veel onderhoud nodig. (als je een kattenbak niet direct schoonmaakt nadat ze kun behoefte gedaan hebt stinkt je hele kamer er naar, die beesten poepen en pissen echt napalm ofzo)

ligt er serieus aan of ze alleen in de kattenbak hun behoeftes doen of ook bv buiten.
Member
Feb 8 2011 07:10am
Quote (Hellskin @ Feb 8 2011 01:42pm)

Met witte rat neem ik aan dat je albino bedoelt? Die beesten zijn keihard doorgefokt en zullen het vaak niet langer dan een jaar a anderhalf uithouden voordat ze overal kankergezwellen krijgen.

Beter ga je naar een fokker en neem je een blauwe/rode/husky.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Feb 8 2011 07:59am
haaahahah een vriendin van me had ook een witte doorgefokte rat dat ding was zoooo smerig, er stak echt een tumor uit de zijkant van het hoofd van dat beestje, zo lang als een pary knaks
Member
Gold: 12,648.00
Feb 8 2011 08:24am
Quote (187ci @ 7 Feb 2011 22:42)
mark, iris vraagt of je even ophoud met computeren en haar eens een keer goed verwent
Done :P

Quote (Hellskin @ 8 Feb 2011 13:42)
Geen last van hier met 2 poezen en 2 kattenbakken (horen 'officieel 3 of 4 kattenbakken te zijn, want OF 1 meer dan je katten hebt OF 2 per kat)
Quote (BWOAH @ 8 Feb 2011 14:07)
ligt er serieus aan of ze alleen in de kattenbak hun behoeftes doen of ook bv buiten.
Ook buiten :)
Maar ligt er mijns inzien ook aan welke kattenbakvulling je gebruikt. Zit zeer veel verschil in kwaliteit in! Goedkope zooi werkt vaak lang niet zo goed en gaat snel stinken. Wij gebruiken Catsan Hygiene Plus (witte korrels, blauwe zak) en Vitakraft Magic Clean (transparante en blauwe korrels, roze zak). Beiden heel goed.

Quote (Lucas[NM)
,8 Feb 2011 14:10]Met witte rat neem ik aan dat je albino bedoelt? Die beesten zijn keihard doorgefokt en zullen het vaak niet langer dan een jaar a anderhalf uithouden voordat ze overal kankergezwellen krijgen.

Beter ga je naar een fokker en neem je een blauwe/rode/husky.
Dit!
Heb vroeger ook een 'doorgefokt' beestje gehad, kreeg dik uitpuilend kankergezwel (oid) in z'n hoofd... Heb daarna gerbils genomen, maar idd, een fokker is het beste adres om een knaagdier te kopen. Je weet zeker dat ze gezonde ouders hebben en al mensen gewend zijn. Ook kunnen ze je helpen met advies etc.
Fokkers verkopen vaak de beestjes die ze zelf verder niet 'nodig' hebben voor tentoonstellingen of het in stand houden van bloedlijnen/stambomen.

Husky! Kwil nog een keer een mooie husky gerbil! Vet stoer!

Quote (shadowstriker89 @ 8 Feb 2011 14:59)
haaahahah een vriendin van me had ook een witte doorgefokte rat dat ding was zoooo smerig, er stak echt een tumor uit de zijkant van het hoofd van dat beestje, zo lang als een pary knaks
Yuk! Idd dus, maar ik heb mijne vroegtijdig uit z'n lijden verlost.
Member
Feb 8 2011 08:28am
Toevallig weet ik dat er in Etten-Leur een fokker zit, maar dat is voor ratten geloof ik. Alles wat hij niet voor dik geld doorverkoopt/naar tentoonstellingen gaat wordt gewoon verkocht. Je zal misschein iets meer betalen dan in de dierenwinkel (20 ipv 12,50-15 euro per beestje), maar dat betekent wel dat ze een stuk langer mee gaan. Mijn oudste is 3,5 jaar geworden en is gewoon van ouderdom dood gegaan.
Member
Gold: 12,648.00
Feb 8 2011 08:49am
Quote (Lucas[NM] @ 8 Feb 2011 15:28)
Toevallig weet ik dat er in Etten-Leur een fokker zit, maar dat is voor ratten geloof ik. Alles wat hij niet voor dik geld doorverkoopt/naar tentoonstellingen gaat wordt gewoon verkocht. Je zal misschein iets meer betalen dan in de dierenwinkel (20 ipv 12,50-15 euro per beestje), maar dat betekent wel dat ze een stuk langer mee gaan. Mijn oudste is 3,5 jaar geworden en is gewoon van ouderdom dood gegaan.

Wij hebben onze gerbils voor 7euro gekocht bij een fokster, dierenwinkelprijs is soms zelfs wel 12euro!
Member
Gold: 11.33
Feb 8 2011 09:10am
Kat heeft te veel ruimte nodig, tenzij je er een dikke huiskat van maakt. Maarja, dan moet je wel vaak een kattenbak schoonmaken.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll