d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Embryonale Stamcellen.
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Nov 5 2006 02:15pm
@Jurk

Denk je dat de toegankelijkheid van dergelijke geneesmethoden voor onze generatie van toepassing is?

En ik begrijp wat je bedoeld. Ik denk dat doormiddel van de embryonale stamcellen het leven niet verlengd zou moeten worden, maar eerder een methode moet zijn om ongemakken en ziekten te verwijderen.

Want ouderdom zal wel niet te bestrijden zijn met deze stamcellen.

Quote (yair)
m8 ik weet niet hoor maar dat hele verhaal van jou is egoistich, denk je dat het nodig is dat dit word uitgevonden ? hadden we niet al een goed genoeg leven zonder dit? man... waarom denk je dat er steeds meer ziektes komen en virussen? denk je niet dat er al veel te veel mensen zijn... denk ook eens niet aan de mens, de mens is geen vorm van god ofzo dat onsterfelijk moet zijn ofzo

Weet je wel waar je over praat?

Ik vind dat het wel nodig is. Er zijn mensen die met minder geluk worden geboren, en die door deze methode ook een gelukkig leven kunnen leiden, net als ons. Als er meer en meer ziektes komen, dan zal de vraag naar genezing ook stijgen. De stamcellen zouden daarbij toegepast kunnen worden. Wat heeft dit met de hoeveelheid mensen te maken? Zoals jij het zegt, lijkt het wel alsog alle zieken geen recht hebben op genezing, of ben je van mening dat 70+ geen recht heeft op deze behandelingen?

Waarom denk je dat een mens god zal kunnen zijn, als het alleen maar heelt?

This post was edited by CursedWater on Nov 5 2006 02:18pm
Member
Gold: 2,812.00
Nov 5 2006 02:17pm
omg dit is echt bull shit. k vin het heel knap dat de wetenschap zo ver komt maar dit is echt niet nodig van mij hoor
Member
Gold: 6,237.00
Nov 5 2006 02:23pm
Punt 1:

Er bestaat geen god

Punt 2:

De mens is het logische gevolg van miljoenen jaren evolutie

Punt 3:

Evolutie duurt lang. De eerste mens moest vechten om te overleven, de sterkste mensen kregen meer kinderen zodat het totale ras sterker werd.

Punt 4:

Nu word iedereen verzord ook de mensen met aangeboren ziektes. Daarom verzwakt het menselijk ras.

Punt 5:

Mensen met een aangeboren ziekte moeten genezen worden maar als zij kinderen wille moeten ze adopteren.
Member
Gold: 0.31
Nov 5 2006 02:32pm
Quote (Incompetence @ Sun, Nov 5 2006, 06:08pm)
PS; als je meer informatie nodig hebt, dan zeg je het maar.
Ik zeg het maar smile.gif
Quote (yair @ Sun, Nov 5 2006, 08:58pm)
Quote (Incompetence @ Sun, Nov 5 2006, 07:48pm)
Yair, beeld je het volgende in;
Je zoon/dochter/broer/zus/vriend/vriendin heeft een prachtig stel hersens, er is niets met hem/haar mis; behalve dan dat haar zenuwstelsel op een vitaal punt is aangetast. Hij/zij is verlamd vanaf zijn/haar nek.

Wat heb je liever? een ongelukkig kind dat ook zo graag met die andere kinderen zou willen voetballen? of een gezond kind dat geholpen is met 'kunstmatige' zenuwcellen?

mja zo zijn er idd uitzonderingen maar dan zou ik zeggen geef dat kind een spuit, net als met oudere mensen die door 50+ buisjes en slangetjes in leven gehoudenm worden en 20000 eurie per dag kosten om in leven gehouden te worden ...

t zou inderdaat een goed idee zijn ls het voor kinderen gebruikt kan worden maar k weet cker dat als ut echt werkt 75% voor oudere gebruikt word
Ooit al eens de dingen die je verkondigd in real life gezien of meegemaakt? Je stellingen slaan op niets, zijn volledg ondoordacht en volledig veralgemeent. Denk voor je schrijft, in borat's naam!
Ik persoonlijk ben voor die stamcellen, ik zie er geen graten in met een streng genoege wetgeving/controle en beperkte vrijgave van de kennis.

Ow ja, en zero, ik sluit me volledig aan met wat je in deze topic al gezegd hebt !

This post was edited by Ov2rkill on Nov 5 2006 02:35pm
Member
Gold: 2,812.00
Nov 5 2006 02:41pm
ehm, ik ben chauffeur bij een bedrijf en bezorg alleen maar verpleeg artiekelen in bejaarden tehuizen enzo ook bij persoonlijke mensen mja k zie wat er allemaal om me heen gebeurt en waar mensen allemaal niet mee bezig zijn.
moet je maar is naar een bejaarden tehuis gaan met een gesloten afdeling... daar zitten ze letterlijk te w88 op hun dood die mogen niks en kunnen niks en worden allemaal kunstmatig in leven gehouden, dat is niet nodig als je t mij vraagt als je ze dan ook nog eens langer wil laten leven door die troep van die embryo's te gebruiken zeg ik dat ik het er niet mee eens ben
Member
Gold: 5,901.42
Nov 5 2006 02:49pm
hiermee kan je kanker genezen. Het slechte weefsel wordt verwijdert, en het wordt gewoon opnieuw aangemaakt met stamcellen.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 5 2006 02:54pm
Quote (CursedWater @ Sun, Nov 5 2006, 08:15pm)
Want ouderdom zal wel niet te bestrijden zijn met deze stamcellen.
Voor zover ik weet niet nee.

Quote (Ov2rkill @ Sun, Nov 5 2006, 08:32pm)
Heb je een specifieke richting? =)
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Nov 5 2006 03:07pm
Quote (Incompetence @ Sun, 5 Nov 2006, 21:56)
Quote (JurK. @ Sun, Nov 5 2006, 07:52pm)
het nadeel is echter dat stamcellen dermate veel bepalen over je lichaam en persoonlijkheid dat je door stamcelmanipulatie de mensen kan vormen naar je eigen wil.
Jij denkt aan het modificeren van het embryo en deze vervolgens geboren te laten worden?

heh dan lopen straks mensen als bush met geheime cloon legers
Member
Gold: 0.31
Nov 5 2006 03:28pm
Quote (yair @ Sun, Nov 5 2006, 09:41pm)
ehm, ik ben chauffeur bij een bedrijf en bezorg alleen maar verpleeg artiekelen in bejaarden tehuizen enzo ook bij persoonlijke mensen mja k zie wat er allemaal om me heen gebeurt en waar mensen allemaal niet mee bezig zijn.
moet je maar is naar een bejaarden tehuis gaan met een gesloten afdeling... daar zitten ze letterlijk te w88 op hun dood die mogen niks en kunnen niks en worden allemaal kunstmatig in leven gehouden, dat is niet nodig als je t mij vraagt als je ze dan ook nog eens langer wil laten leven door die troep van die embryo's te gebruiken zeg ik dat ik het er niet mee eens ben
Wel, ik doe verpleegkunde, en ik werk momenteel op een gesloten psycogeriatrische afdeling, en laat me je zeggen dat je beeld redelijk vertekend is. Ik heb ondertussen al op verschillende afdelingen gewerkt en het partieel of volledig kunstmatig in leven houden is nog maar een zeldzaam feit, ja het komt nog voor maar lang niet zoveel meer als vroeger.

Quote (Ov2rkill @ Sun, Nov 5 2006, 08:32pm)
Heb je een specifieke richting? =)
Hoe men eraan komt, op welke manier, hoe het dan in zijn werkt gaat, etc...
Het medische aspekt dus smile.gif

This post was edited by Ov2rkill on Nov 5 2006 03:31pm
Member
Gold: 14,931.00
Nov 6 2006 05:00am
Quote (edujackass @ Sun, 5 Nov 2006, 22:07)
Quote (Incompetence @ Sun, 5 Nov 2006, 21:56)
Quote (JurK. @ Sun, Nov 5 2006, 07:52pm)
het nadeel is echter dat stamcellen dermate veel bepalen over je lichaam en persoonlijkheid dat je door stamcelmanipulatie de mensen kan vormen naar je eigen wil.
Jij denkt aan het modificeren van het embryo en deze vervolgens geboren te laten worden?

heh dan lopen straks mensen als bush met geheime cloon legers

die mogelijkheid bestaat idd en als er nog celweefsel van adolf is dan is het zelfs mogelijk hem te kopieeren
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll