d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Het Nederlandse Recht-systeem Zuigt > hier een persoonlijk voorbeeld.
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Oct 27 2006 03:15pm
Wat gebeurt er als je moeder ''overlijdt'' ik bedoel als jullie dan van de lasten afzijn is het tog het overwegen waard imo. ik bedoel dit niet als een grap ofzo hoor...
kheb zelf ook last gehad van zon parasiet in de familie, in dit geval me tante in spanje die toen me oom op doodgaan lag even een pen in zijn handen had gestoken (mijn oom was bijna dood dus kon niet bepaald helder meer denken) toen vroeg ze of hij overal nog ff kon tekenen die vent doet dat en nu heeft zij helf van al het geld en zon 3/4de deel van al zijn land (oleivebomenland in spanje is volges mij niet veel waard maar tog ^^) daarna heeft ze aan de helft van de familie die erachter wasgekomen een paar duizend euro gegeven zodat ze niet verder vertelden.

This post was edited by edujackass on Oct 27 2006 03:17pm
Member
Gold: 100.00
Oct 27 2006 03:18pm
Quote (Standard @ Fri, Oct 27 2006, 08:53pm)
Probeer eens over iets gevoeligs te praten bij haar,

heb op dr gevoel proberen in te spelen (natuurlijk)

neem nou van mij aan ik heb alles (behalve geweld) geprobeerd om dr te beinvloeden

maar ik denk dat ze ziek is (schizofreen ofzo) dat ze echt gelooft wat ze allemaal aan elkaar liegt!

Quote (Incompetence @ Fri, Oct 27 2006, 09:01pm)
Vraagje; is het niet beter om dit aan een naaste te bespreken? Dat geeft meer 'genoegdoening' lijkt me.

nee schrijven help beter...

Quote (edujackass)
Wat gebeurt er als je moeder ''overlijdt''

zulksoort dingen moet ik maar niet in de hoofd halen, allimentatie duurt maar tot de 21 ofzo...

This post was edited by Hellskin on Oct 27 2006 03:23pm
Member
Gold: 224.00
Oct 27 2006 03:39pm
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 27 2006, 08:45pm)
Quote (Wuben[NM] @ Fri, Oct 27 2006, 08:09pm)
Dan zal ik de eerste klootzak maar zijn: vervelend, maar wat boeit mij dit?

Iedereen heeft problemen. Als je er écht mee zit; ga langs een psycholoog. Als je het goed doet, hoeft dat niks te kosten.

ben blij dat ik mijn frustraties even van me afgeschreven heb,...
hoef geen medelijde van jou hoor...

ookal had niemand het gelezen had het me nog opgelucht

Nee, mijn medelijden krijg je ook niet. Bedoel ik niet lullig.

Mijn tips:
Praat er met iemand over die:
1. een goede bekende van je is
2. professioneel genoeg is om je te helpen

Of schrijf het op en laat het niemand lezen.

Ik zit niet echt te wachten op jouw levensverhaal. Net zo min als jij op het mijne zit te wachten.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Oct 27 2006 03:44pm
Ruben, je hoeft het niet te lezen. Als hij zich hier goed bij voelt, waarom is er dan een probleem als hij \'t post? Nogmaals, niemand verplicht je om het te lezen.
Banned
Warn: 20%
Oct 27 2006 03:45pm
Ruben, je hoeft het niet te lezen. Als hij zich hier goed bij voelt, waarom is er dan een probleem als hij \'t post? Nogmaals, niemand verplicht je om het te lezen.
Member
Oct 27 2006 07:55pm
Quote (edujackass @ Fri, Oct 27 2006, 08:38pm)
dit is de eerste keer dat ik dit woord in dutch forum ga gebruiken hoort eigenlijk niet maar doe het tog
WAT EEN KANKER WIJF jemig :S
dus jullie betalen nu allimentatie voor familie/kinderen die ze niet eens verzorgt of heeft en zei hebben zelf geld genoeg?
wat mensen al niet doen voor een beetje geld.. gewoon een familie kapot maken en daar een paar sentjes van verdienen om zo een mooie jurk van te kopen dure auto etc.. idioot gewoon...
Hier is dus niks tegen te doen? je kan niet zelf met je vader een rechtszaak doen over dat ze geld krijgt dat ze niet nodig heeft?
zouden we anders niet met het hele dutch forum een goeie advocaat bij mekaar kunnen donaten? tongue.gif hmm naja zal wel heel duur zijn sad.gif
ik wens je sterkte sad.gif
edit/ is er meschien iemand waarvan 1 van zen ouders advocaat is die het gratis zou kunnen doen? ;/

Hahaha, fantastische reactie, wat ben jij wereldvreemd zeg.

Hellskin in mijn ogen heeft je vader vroeger fouten begaan omdat hij overhaast de scheiding wou afronden en dankzij zijn dramatische advocaten en naïviteit wordt hij daar nu op afgerekend.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Oct 28 2006 05:31am
Quote (triple_han @ Sat, 28 Oct 2006, 03:55)
dit is de eerste keer dat ik dit woord in dutch forum ga gebruiken hoort eigenlijk niet maar doe het tog
dus jullie betalen nu allimentatie voor familie/kinderen die ze niet eens verzorgt of heeft en zei hebben zelf geld genoeg?
wat mensen al niet doen voor een beetje geld.. gewoon een familie kapot maken en daar een paar sentjes van verdienen om zo een mooie jurk van te kopen dure auto etc.. idioot gewoon...
Hier is dus niks tegen te doen? je kan niet zelf met je vader een rechtszaak doen over dat ze geld krijgt dat ze niet nodig heeft?
zouden we anders niet met het hele dutch forum een goeie advocaat bij mekaar kunnen donaten? tongue.gif hmm naja zal wel heel duur zijn sad.gif
edit/ is er meschien iemand waarvan 1 van zen ouders advocaat is die het gratis zou kunnen doen? ;/

Hellskin in mijn ogen heeft je vader vroeger fouten begaan omdat hij overhaast de scheiding wou afronden en dankzij zijn dramatische advocaten en naïviteit wordt hij daar nu op afgerekend.

hah idd grappig..
Member
Oct 28 2006 05:38am
in mijn ogen heeft je vader vroeger fouten begaan omdat hij overhaast de scheiding wou afronden

wat zie jij als fouten??

z'n naiviteit is wel een fout geweest maar ik denk dat je wat anders bedoelt...

hij heeft de scheiding zo snel mogelijk willen laten voltrekken zodat het de kids het minste zou schade (het laatste wat hij wilde is een ruzie/gevecht tegen mijn moeder)
Hij heeft die keuzes gemaakt om de kinderen te schermen...

wat was die fout(en) waar jij het over had?
Member
Oct 28 2006 07:08am
Quote (Hellskin @ Sat, Oct 28 2006, 01:38pm)
in mijn ogen heeft je vader vroeger fouten begaan omdat hij overhaast de scheiding wou afronden

wat zie jij als fouten??

z'n naiviteit is wel een fout geweest maar ik denk dat je wat anders bedoelt...

hij heeft de scheiding zo snel mogelijk willen laten voltrekken zodat het de kids het minste zou schade (het laatste wat hij wilde is een ruzie/gevecht tegen mijn moeder)
Hij heeft die keuzes gemaakt om de kinderen te schermen...

wat was die fout(en) waar jij het over had?

Hij wordt nu "afgeperst" door zijn ex-vrouw, dan lijkt me dat hij fouten begaan heeft, bijvoorbeeld door niet vast te leggen dat deze afspraken vast zijn etc.
Als hij de rechtzaak iets langer had laten duren was er nu waarschijnlijk niks aan de hand geweest, welke oplossing denk je dat het minste schade gebracht zou hebben aan de kinderen?

Quote (edujackass @ Sat, Oct 28 2006, 01:31pm)
Quote (triple_han @ Sat, 28 Oct 2006, 03:55)

hah idd grappig..

Stop maar even met posten hier.. als je echt denkt dat wij met vooral kinderen 1000'en euro's bij elkaar zouden kunnen en vooral willen krijgen voor een vader van iemand die we eigenlijk helemaal niet kennen, dan ben je gestoord.

This post was edited by triple_han on Oct 28 2006 07:09am
Member
Oct 28 2006 07:16am
Quote (han)
Hij wordt nu "afgeperst" door zijn ex-vrouw, dan lijkt me dat hij fouten begaan heeft, bijvoorbeeld door niet vast te leggen dat deze afspraken vast zijn etc.

wat er bij de mediator is afgesproken is vetrouwelijk en kan in geen enkele rechtzaak gebruikt worden

Quote (han)
Als hij de rechtzaak iets langer had laten duren was er nu waarschijnlijk niks aan de hand geweest, welke oplossing denk je dat het minste schade gebracht zou hebben aan de kinderen?

hij kon toch niet weten dat mijn moeder tegen alle afspraken in hem nu probeert kapot te maken?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll