d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wel Is De Trip Van Je Leven Gehad? > =d
Prev1234515Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jul 14 2010 02:54pm
Drugs nemen is voor losers.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Jul 15 2010 05:34am
Quote (Kanni @ 14 Jul 2010 22:54)

Vouch.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Jul 15 2010 08:40am
Quote (Kanni @ Jul 14 2010 08:54pm)

nouja zo denk jij er over ;)
zo lang je niet vast zit is het np en zeker niet voor losers
dus stfu als je niet weet waar je over praat :P
Member
Jul 16 2010 12:19pm
Quote (Hchooligan @ 15 Jul 2010 15:40)
dus stfu als je niet weet waar je over praat :P

-Het verschil tussen wat goed en wat slecht is, manifesteert zich niet enkel op juridisch vlak.
-Drugs gebruiken heeft nefaste gevolgen op vlak van gezondheid en niet zelden ook op het sociale leven.
-Er is geen enkele rationele reden om drugs te gebruiken.
Member
Gold: 0.30
Jul 16 2010 01:21pm
Quote (Kanni @ Jul 16 2010 06:19pm)
-Het verschil tussen wat goed en wat slecht is, manifesteert zich niet enkel op juridisch vlak.
-Drugs gebruiken heeft nefaste gevolgen op vlak van gezondheid en niet zelden ook op het sociale leven.
-Er is geen enkele rationele reden om drugs te gebruiken.

Over dat juridische heb je gelijk en voor je gezondheid is het ook al niet schitterend, maar geen enkele rationele reden? Kom op man.
Al sinds mensenheugenis wordt er drugs gebruikt, voor allerlei verschillende doeleinden.

Alcohol kan een fantastisch hulpmiddel zijn voor introverte, verlegen mensen aangezien het de sociale remmingen doet vervagen.
Cannabis helpt tegen misselijkheid, werkt pijnstillend en zorgt voor een tragere achteruitgang van het zicht bij mensen die staar hebben.
Codeïne, ketamine en opiaten als morfine of derivaten daarvan werken pijnstillend, en zo zijn er vast nog wel een paar waar ik niet meteen aan denk.
Mdma, het actieve bestanddeel van xtc kan in lage dosissen gebruikt worden om depressies te behandelen (en als ik wikipedia mag geloven zou het zelfs kunnen helpen tegen voortijdig klaarkomen).
Rilatine is gekend voor zijn positieve effecten op ADHD-patiënten maar wordt in het uitgaansmilieu ook gesnoven om wakker te blijven, net zoals speed. Ook studenten gebruiken deze middelen soms om beter en meer te kunnen blokken.
Om nog maar te zwijgen over de diepgaande filosofische ervaring die hallucinogene drugs als psylocibine, mescaline of LSD teweeg kunnen brengen, maar dat vind jij waarschijnlijk geen "rationele reden".

Dit is overigens geen pleidooi voor druggebruik, maar met van die ondoordachte oneliners als jouw laatste statement mag je wel wat beter oppassen.
Member
Jul 16 2010 01:58pm
Daar heb je gelijk in. Maar wie deze topic heeft doorlezen, begrijpt dat het hier natuurlijk niet gaat om het gebruik van drugs in medische context.
Dat leek me vanzelfsprekend, maar blijkbaar moet ik vooral oppassen met zaken als vanzelfsprekend te beschouwen.
Member
Gold: 641.00
Jul 16 2010 02:12pm
Quote (Kanni @ 16 Jul 2010 20:58)
Daar heb je gelijk in. Maar wie deze topic heeft doorlezen, begrijpt dat het hier natuurlijk niet gaat om het gebruik van drugs in medische context.
Dat leek me vanzelfsprekend, maar blijkbaar moet ik vooral oppassen met zaken als vanzelfsprekend te beschouwen.

Je had hier best van uit mogen gaan. had je deze zin enkel anders moeten formuleren "-Er is geen enkele rationele reden om drugs te gebruiken. "
Member
Jul 16 2010 03:16pm
Er is helemaal niets mis met die formulering. Die zin staat namelijk in een bepaalde context. Een context die gaat over drugs als genotmiddel, niet als medicijn. Vandaar ook dat ik het vanzelfsprekend vond dat mijn uitspraak geen betrekking heeft op drugs als medicijn.

Als je per se wil mierenneuken, doe het dan goed.
Member
Gold: 100.00
Jul 16 2010 03:33pm
Quote (ReadyAimFire @ 13 Jul 2010 18:31)
LSD in het grote boze wolven bos? Ik hoop dat het niet 's nachts was, dat is vragen om een bad trip... Tenzij je het vaak doet natuurlijk.

het was snachts. Prima te doen trouwens. Het was een bos met een pad dat "de wolvenvalei" heette. Lekker kampvuurtje, muziekanten, zonsopgang. was de eerste keer dat ik LSD heb gebruikt (sterker nog, heb al bijna 2 jaar bijna niks meer gebruikt)
heb een hele goede nacht gehad

Quote (Kanni @ 14 Jul 2010 22:54)

Concider me a lozer.

Zeuren en zeiken is trouwens ook voor lozers.

Quote (Hchooligan @ 14 Jul 2010 19:52)
haha oki nice man ^^
nooit lsd gehad staat nog wel een keer in de planning
ik ging laast hard op pillen ghb coke niet een super combi kwam ik later achter
maarja blijft voor soms leuk!

coke hou ik niet van, daar word ik loom, lam, moe en chagrijnig van. Not my drug of choice.
Pillen doen me ook niks meer (ooit wel veel gebruikt, maar al zeker 5 jaar niet meer gedaan)

ghb is best okay op z'n tijd.

Quote (Hchooligan @ 15 Jul 2010 16:40)

Ik snap best dat mensen drugs voor losers vinden. Denk ook wel dat ze gelijk hebben.
Maar ik vind roken en alcohol op z'n minst net zo erg. misschien nog wel erger.

This post was edited by Hellskin on Jul 16 2010 03:40pm
Member
Gold: 0.30
Jul 16 2010 05:02pm
Quote (Hellskin @ Jul 16 2010 09:33pm)
het was snachts. Prima te doen trouwens. Het was een bos met een pad dat "de wolvenvalei" heette. Lekker kampvuurtje, muziekanten, zonsopgang. was de eerste keer dat ik LSD heb gebruikt (sterker nog, heb al bijna 2 jaar bijna niks meer gebruikt)
heb een hele goede nacht gehad

Mja, lijkt me nogal heftig voor een eerste kennismaking met LSD, maar ieder zijn ding :/

Quote (Kanni @ Jul 16 2010 09:16pm)
Er is helemaal niets mis met die formulering. Die zin staat namelijk in een bepaalde context. Een context die gaat over drugs als genotmiddel, niet als medicijn. Vandaar ook dat ik het vanzelfsprekend vond dat mijn uitspraak geen betrekking heeft op drugs als medicijn.

Als je per se wil mierenneuken, doe het dan goed.

Ok collega mierenneuker, wat is er irrationeel aan de drang naar genot?

Overigens hebben de dingen die ik zei over alcohol, rilatine, speed en hallucinogene drugs ook niets met het medicinale te maken. Ja, er is dus wel iets mis met je formulering.

Edit:
Quote (Kanni @ Jul 14 2010 08:54pm)

Nog zo een mooi genuanceerd statement. Namen als Jim Morrison, Albert Hofmann, Edgar Allan Poe, Oscar Wilde, Barack Obama, etc. zeggen je niets?
Hoeft ook niet man, het zijn maar losers

This post was edited by ReadyAimFire on Jul 16 2010 05:31pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234515Next
Add Reply New Topic New Poll