d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Stemmen! > Effe Nieuwschierig!
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.02
Jun 9 2010 10:48am
Quote (weebely @ 9 Jun 2010 18:33)
Nou ik heb op rita gestemt trots op nederland dus..;)

Weer een verloren stem.. :(
Member
Gold: 0.00
Jun 9 2010 11:07am
Quote (Pattern @ Jun 9 2010 04:48pm)
Weer een verloren stem.. :(

eige mening;) wie ben jij om dat uit te maken?
naja ik stem alleen maar zodat me stem niet na de hoogste party gaat!
Member
Gold: 641.00
Jun 9 2010 11:21am
Quote (Pattern @ 9 Jun 2010 17:47)
Jan Peter heeft zoals altijd weer grote plannen en veel praatjes, maar er gebeurt helemaal niks.

Wat lul je nu over Jan Peter? Je lult keihard om het feit dat je niet zegt waarom je PVV schreeuwt heen
Member
Jun 9 2010 11:40am
Quote (CpTJenJen @ 9 Jun 2010 19:21)
Wat lul je nu over Jan Peter? Je lult keihard om het feit dat je niet zegt waarom je PVV schreeuwt heen

Nu praat je wel stoer, toen je vriendin je verliet was je een jankbal.
PVV voor meer veiligheid en opkankering van de islamisering.

Bovendien is het nogal wiedes dat je PVV stemt als je de politie in wilt, iedereen op het bureau stemt op Wilders.
Meer blauw op straat.

Waarom zou jij die christelijke kutkop weer terug willen zien dan?
Member
Jun 9 2010 11:46am
Quote (Pattern @ 9 Jun 2010 18:40)
Nu praat je wel stoer, toen je vriendin je verliet was je een jankbal.
PVV voor meer veiligheid en opkankering van de islamisering.

Bovendien is het nogal wiedes dat je PVV stemt als je de politie in wilt, iedereen op het bureau stemt op Wilders.
Meer blauw op straat.

Waarom zou jij die christelijke kutkop weer terug willen zien dan?

Godverdomme wat ben jij een meisje, gelijk roepen dat ik stoer doe!! 1 ik zei nooit dat ik Jan Peter wou? ofwel, word ik gek? 2 o dus als zij van een brug springen, voel je hem?

HYPOCRIET STUK VRETEN!!!
Member
Jun 9 2010 11:47am
Quote (CpTJenJen @ 9 Jun 2010 19:46)
Godverdomme wat ben jij een meisje, gelijk roepen dat ik stoer doe!! 1 ik zei nooit dat ik Jan Peter wou? ofwel, word ik gek? 2 o dus als zij van een brug springen, voel je hem?
HYPOCRIET STUK VRETEN!!!

Nu in het Nederlands.

This post was edited by Pattern on Jun 9 2010 11:48am
Member
Jun 9 2010 01:03pm
Quote (314159265 @ 8 Jun 2010 15:23)
Ik heb dat debat laatst gezien, loopt echt parallel met de Nederlandse politiek op het moment, uiteraard met uitzondering van BHV-achtige taferelen. Jullie hebben zelfs een eigen Wilders =o.

Leven die verkiezingen onder de bevolking eigenlijk een beetje? Hier word je zo'n beetje doodgegooid met alles wat ook maar zijdelings met de verkiezingen te maken zou kunnen hebben; oud-politici die hun huidige partijleider afvallen en dan vervolgens toch weer niet enzo. Hoe zit dat daar?

De Nederlandse en Belgische verkiezingen zijn totaal niet vergelijkbaar. Een type als Wilders vind je in ongeveer elk West-Europees land.

Deze verkiezingen leven zeker vanwege hun unieke karakter. De staatsstructuren van ons land worden meer dan ooit (terecht) in vraag gesteld. De Nederlandstalige en Franstalige Belgen zijn in de loop van de jaren uit elkaar gegroeid. Verschillende media, verschillende politieke partijen, verschillende cultuur enz. hebben ertoe geleid dat er momenteel 2 heel verschillende publieke opinies zijn. Het gegeven dat Vlamingen niet op Waalse politici kunnen stemmen en omgekeerd maken dat het politiek veld er totaal verschillend uitziet. Enerzijds heb je een centrumrechts Vlaanderen en anderzijds een links Wallonnië. Zij moeten samen (federaal) België besturen. Dat maakt dit land zeer moeilijk bestuurbaar, en daarom zijn de Vlaamse partijen voorstander van een staatshervorming. Dit wil zeggen dat bevoegdheden die nu federaal zijn, overgeheveld worden naar de Vlaamse en Waalse overheden. Daardoor kunnen Vlamingen het centrumrechtse beleid doordrukken waar Vlamingen voor zijn, en de Walen het linkse beleid waar de Walen voor kiezen. Met andere woorden: een rechtlijniger, efficiënter bestuur dat minder kost. De Walen zien dit echter als een stap naar de splitsing van België en weigeren mee te werken. Zij hebben in dit land een blokkeringsminderheid en houden een staatshervorming tegen waardoor we in de zoveelste politieke crisis zijn beland. Ondertussen wordt er in tijden van economische crisis geen enkel beleid gevoerd. Absurd.

Dan heb je de figuur Bart De Wever (N-VA) die met zijn partij streeft naar een confederaal België. Hij is communicatief vaardig, (als één van de weinige) geloofwaardig én heeft gevoel voor humor. Dat maakt hem zo populair in Vlaanderen. Helaas zien de Franstaligen hem als een gevaar en wordt hij afgeschilderd als extremist. Nu de laatste weken is gebleken dat hij de grote winnaar van de verkiezingen zal worden, hebben de andere Vlaamse partijen ervoor gekozen om hetzelfde te doen en De Wever & de N-VA te demoniseren. Dat clichébeeld wordt dan overgenomen in het buitenland.

Zeer interessant interview met Bart De Wever over o.a. Brussel en de paniekzaaierij en het demoniseren van zijn partij:
http://www.deredactie.be/permalink/1.795733

Als je graag een voorbeeld ziet van hoe sterk De Wever kan debatteren:
In debat met Thyssen (CD&V):
deel 1: http://www.deredactie.be/permalink/1.795232
deel 2: http://www.deredactie.be/permalink/1.795240
deel 3: http://www.deredactie.be/permalink/1.795252

In debat met De Winter (Vlaams Belang):
http://www.deredactie.be/permalink/1.778094

Kan je al raden voor wie ik zondag stem. En ik ben ideologisch eigenlijk eerder centrum-links.
Member
Jun 9 2010 01:38pm
Quote (Pattern @ 9 Jun 2010 18:47)
Nu in het Nederlands.

Als je dat niet kan lezen leer je het eerst maar...
Member
Gold: 208,274.67
Jun 9 2010 04:19pm
Ik geef toch eventjes extra aandacht aan Geert Wilders, en zie in dat zijn partij veel potentie heeft om bij de volgende verkiezingen de grootste te worden.
Daarom toch een paar kanttekeningen bij zijn verkiezingsprogramma omdat ik het toch even kwijt wil.

Erg leuk iedereen oprotten die (ernstige) misdaden pleegt.
Doe dat dan ook met Nederlanders zonder dubbel paspoort.

Erg leuk dat hij minder geld wil voor Europa/3e wereld landen
Maar zorg nou eens dat dat geld goed besteed wordt, dan krijg je ze dubbel terug. (bijv. micro-kredieten)

Erg leuk dat je geen Islamitische scholen/moskeeen wilt omdat die tegen bepaalde mensenrechten instemmen.
Maar pak dan ook de SGP en het vrouw onvriendelijke bedrijfsleven aan.
En zorg dat er wel correcte Islamitische scholen/moskeeen komen die het goede voorbeeld kunnen geven.

Erg leuk niet aan de hypotheekrente 'morrelen' om voor zekerheid te zorgen...
Maar mensen blijven dan te hoge hypotheken nemen wat alleen maar voor een grotere nationale hypotheekrente schuld veroorzaakt...
Zie ik hier een nieuwe crisis als het tegen gaat zitten de komende jaren?

Erg leuk niet aan de AOW komen
Maar zorg nou dat er betere doorstroming komt voor mensen die door kunnen werken zodat die 25% eens naar 50% gaat.

Ik heb trouwens geen van de politici (op het weigeren van het wachtgeld van Cohen na) gehoord over de wachtgeldregeling.
Ik heb geen van de politici gehoord over de hoge kosten over de vragenuurtjes in de 2e kamer (die veel beter georganiseerd kunnen worden, of zelfs volledig online kunnen aangezien het vaak maar 2/3 mensen aan gaat).
Ik heb geen van de politici gehoord over de salarissen van mensen in de kamers vergeleken met ministers, die aanzienlijk hoger zijn in percentage vergeleken met omringende eurolanden.
Ik heb geen van de politici gehoord over het samenvoegen van de provinciale taken van Friesland/Groningen/Drenthe, die evenveel burgers hebben als Gelderland maar wel 2 tot 3 keer zoveel bestuurders nodig hebben.
Ik heb geen van de politici gehoord over het terugdringen van de CO2 uitstoot van Nederland als geheel.
Ik heb heel weinig gehoord over de CO2 tax voor automobilisten o.i.d. (stond wel in partijprogramma's e.d. maar werd nauwelijks over gediscussieerd)
Ik heb geen van de politici gehoord over de bouw/vergroting van kerncentrales

Jammerlijke verkiezingen die alleen maar over een paar hoofdpunten gaan wat merendeels allemaal even slecht is.

This post was edited by eekzie on Jun 9 2010 04:36pm
Member
Jun 9 2010 04:55pm
Domme Hollanders.

Ach ja. Gelukkig is een figuur als Wilders snel opgebrand. Ten eerste bereikt zo'n partij als snel een plafond, omdat er altijd een groot percentage kiezers is dat snugger genoeg is om zijn stem niet te geven aan rechtspopulisten. Mensen die voor hem stemden, zullen snel genoeg merken dat ook iemand als Wilders geen oplossingen heeft voor de problemen. Zijn boodschap is simplistisch en bestaat uit slogans. Partijen als de PVV kunnen een haatcampagne voeren, maar zijn niet in staat iets op te bouwen. Sterk als oppositiepartij, maar niet in staat zelf te besturen. Ze teren op de stemmen van debielen, gefrustreerde en verzuurde mensen.

Net even programma van PVV bekeken. Heel voorspelbaar.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll