d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Moet Het Drugsbeleid In Nederland Strenger?
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 40%
Oct 10 2006 10:39am
Quote (DutchHooligan @ Tue, Oct 10 2006, 03:31pm)
Quote (Incompetence @ Tue, Oct 10 2006, 03:03pm)
Quote (DutchHooligan @ Tue, Oct 10 2006, 02:52pm)
Quote (Standard @ Tue, Oct 10 2006, 01:34pm)
Quote (DutchHooligan @ Tue, Oct 10 2006, 01:18pm)
ik heb een hekel aan junks, ze doen altijd vet raar als ze onder invloed zijn, en dat vind ik klote.

Ik vind gabbers die een pilletje nemen altijd zo raar doen...

niet elke gabber slikt pillen.. smile.gif
Dat zegt hij ook niet. Heb je nog wat toe te voegen? Stop anders je incoherente drek maar ergens anders. Dank U.

nee, maar wijs hem er vast op.

Voor het geval dat ik generaliseer... Je weet maar nooit.

Je hebt gelijk, Dennis. Mijn kleine broertje gaat er ook onverantwoord mee om, een vriendje van hem (14) was vorig jaar met met oud en nieuw in het ziekenhuis beland met een alcoholvergiftiging.
Member
Gold: 0.00
Oct 10 2006 10:56am
Quote (Incompetence @ Tue, 10 Oct 2006, 13:24)
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 11:02am)
Mja, misschien even een nuance maken:
Haha, yay!

Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 11:02am)
Alcohol heeft het effect van een harddrug indien het ZEER OVERMATIG gebruikt wordt. Het is inderdaad geen hard-drug te noemen, tenzij je het in zeer grote hoeveelheden inneemt. Maar ik pleit niet voor het verbannen van alcohol, dat zou absurd zijn.
Ok, correct, maar wanneer je het zo gaat bekijken dan zijn de meest gewone dingen (hard-)drugs. Chocola en Koffie bijvoorbeeld, niets is goed in (zeer) overmatig gebruik. Het verbannen van alcohol is inderdaad absurd, complete chaos zal ontstaan wanneer dat gebeurd, hehe ^__________________________^

Inderdaad. Het is voor een groot deel je eigen verantwoordelijkheid.

Ik vind DutchHooligan's comments altijd geweldig. Dit heeft hij te zeggen over het verstrengen van de drugswetten in Nederland:
Quote (DutchHooligan)
ik heb een hekel aan junks, ze doen altijd vet raar als ze onder invloed zijn, en dat vind ik klote.

Dit in de discussie over het criminaliteitsprobleem en alles wat daarbij komt:
Quote (DutchHooligan)
haha, echt weer kanni he die zich er druk over maakt tongue.gif

Misschien moet je gewoon uit dit soort topics wegblijven. Ik denk niet dat je er klaar voor bent.

Quote (Hellskin)
en alcohol heeft het effect van een harddrug indien het zeer overmatig gebruikt wordt..

ben je wel eens een willekeurige kinderdisco of keet binnegegaan?
de jeugd zuipt zeer overmatig veel...

Alcohol is slechts toegelaten voor personen die zestien of ouder zijn. Als je op je zestien nog niet het gezond verstand hebt om die verantwoordelijkheid te dragen, moet het probleem niet op de wetgeving geschoven worden, maar op jezelf, je ouders of wie er ook voor je verantwoordelijk is, je milieu en dat soort factoren.
Member
Gold: 100.00
Oct 10 2006 11:13am
Quote (˘?NNI @ Tue, Oct 10 2006, 04:56pm)

Alcohol is slechts toegelaten voor personen die zestien of ouder zijn. Als je op je zestien nog niet het gezond verstand hebt om die verantwoordelijkheid te dragen, moet het probleem niet op de wetgeving geschoven worden, maar op jezelf, je ouders of wie er ook voor je verantwoordelijk is, je milieu en dat soort factoren.

ik heb het ook niet over de wetgeving omtrend alcohol, het ging hier om een voorbeeld dat alcohol wel NAAR MIJN MENING wel harddrugs is..

Over gevaren gesproken, aan alcohol gaan jaarlijks vele tientalle (als het geen honderden keren meer is) mensen dood door de gevolgen van alcohol gebruik. zowel direct (mensen die zich dood drinken, nieraandoeningen, ongelukken waarbij de alcohol gebruiker overleid) als indirect (mensen die door toedoen van een onder alcohol beinvloed persoon overleiden)...

heb ook nogwel een kranten knipsel hier waarin de verenigde naties en de WHO (world health organisation) stellen dat alcohol en tabak een groter risico vormen dan (hard) drugs...

wil em eventueel wel inscannen als daar behoefte aan is

Het gebruik van soft-drugs onstaat bij vele mensen niet om een kick te hebben maar om de nieuwsgierigheid. Herinner je je eerste trokje niet?

Nee ik heb in me hele leven NOG NOOIT een trekje van een brandende sigaret/blow gehaald (Dus nog nooit echt nooit! gerookt of geblowd)

This post was edited by Hellskin on Oct 10 2006 11:15am
Member
Gold: 0.31
Oct 10 2006 11:59am
Quote (Kanni)
Mwah, het is een beetje van beide, imo. Er zullen mensen zijn die uit nieuwsgierigheid kennis zullen maken met soft-drugs. Wanneer het illegaal is, zullen er ook wel mensen zijn (ik kijk dan vooral naar minderjarigen, pubers) die het een "kick" vinden om iets te doen dat eigenlijk niet mag en zo ook indruk kunnen maken op vrienden, stoer doen.
Er is een waarheid daar, maar toch denk ik dat merendeels de allereerste keer soft-drugs of eender welke drugs dan neemt uit nieuwsgierigheid. Ik kan me nog levendig herinneren wanneer ik mijn allereerste pint dronk, mijn allereerste joint rookte en zelf nog wanneer ik mijn allereerste pillen pakte, allen uit pure nieuwsgierigheid. Goh, ik kan me zelf nog mijn eerste en enigste lijn herinneren…
Maar in verband met het feit dan dat je zegt dat veel pubers het voor de “kick” (of eerder hoe doggy het ook zei) ben ik het nog altijd niet mee eens, het is niet echt de kick of de bedoeling om ‘stoer’ te doen die de aanzet geeft tot de eerste keer, erna kunnen veel pubers dit wel gebruiken om hun imago op te krikken tov andere kinderen die het nog nooit geprobeerd hebben, ik zal niet de laatste zijn om te zeggen dat het feit dat ik een stoner was mijn imago vroeger wel meermaals streelde.
Ik moet erbij ook zeggen dat het feit dat wiet of andere drugs illegaal was me nooit iets heeft kunnen interesseren, bijna niemand van mijn leeftijdsgenoten wanneer ik 15-16 was, wist dat ik ooit hard-drugs had aangeraakt. Veel van m’n vrienden nu weten dat ik ooit hard-drugs heb aangeraakt zelf. En op dat vlak kan ik me moeilijk inbeelden dat ik zo een uitzondering ben.

Quote (Kanni)
Ja, en nee. Je moet ervan uitgaan dat - of het nu legaal is of niet - het sowieso gedaan zal worden. Er zullen sowieso mensen zijn die stoned zullen autorijden, er zullen ook mensen zijn die stoned zullen werken. Ik betwijfel trouwens dat het contractueel toegelaten is om onder invloed van cannabis te werken. Misschien kan iemand hier een antwoord op geven? Ik denk hoe dan ook dat er sterkere aspecten zijn voor dit "kosten-besparen"-argument (zie verder).
Het is zeer waarschijnlijk contractueel verboden om dit niet te doen voor en tijdens de werkuren, net zoals alcohol ‘normaliter’ in België en Nederland ook niet mag. Alhoewel naar deze wet ook gesmeten wordt. Dus over het feit of smoren al dan niet gedaan wordt met of zonder een wet kan ik alleen maar zeggen dat het zeker gedaan wordt.

Quote (Kanni)
1. Uit onderzoek bleek dat het aantal druggebruikers niet is gestegen als gevolg van de legalisatie. Met andere woorden, het is niet: legalisatie = meer junks. Het zijn er evenveel. (ik heb geen concrete bron voor deze informatie, ik zal eens op zoek gaan)
Ook al eens van gehoord, maar het is nu eenmaal schadelijk en het beďnvloed de geest enorm rap indien je het niet gewoon bent… bah alcohol ook, got me there.
Quote (Kanni)
2. Het is enkel legaal om soft-drugs te gebruiken voor personen die achttien jaar of ouder zijn. Volwassenen dus. Vanaf je achttien bent, ben je verantwoordelijk voor je daden. Ik denk dan ook dat iemand die een volwassen leeftijd heeft bereikt de keuze om al dan niet soft-drugs te gebruiken aankan.
Te gemakkelijk om mensen van mijn omgeving aan te duiden die deze verantwoordelijkheid duidelijk niet aankunnen, en ik durf er mijn hoofd op zetten dat je hetzelfde kan doen.
Quote (Kanni)
3. Je kan er als staat belastingen op heffen, wat voor extra inkomsten zorgt. Wanneer het niet legaal is, heb je er als staat geen inkomsten aan.
Dat wel, maar die inkomsten worden dan op zich waarschijnlijk weer gecompenseerd met alle kosten die overdreven en onverantwoord cannabisgebruik met zich meebrengt. Btw, België streeft naar absoluut absentie van wiet, waarvoor ze geld wil investeren, ze hebben een doel en hopen dit ooit te bereiken maar dit zal een actueel probleem blijven.
Quote (Kanni)
4. Zoals Xepo reeds zei, voorkom je de verkoop van cannabis met een te hoge THC-waarde.
En tripwiet dan?
Quote (Kanni)
5. Het zou hypocriet zijn om soft-drugs te bannen, terwijl het gebruik van sigaretten en alcohol zomaar toegelaten wordt. Deze zijn namelijk ook schadelijk voor de gezondheid (alcohol indien overmatig gebruik, zeer schadelijk zelfs).
Zie slotwoord van deze post.
Quote (Kanni)
6. Soft-drugs zijn er hoe dan ook. Gelegaliseerd of niet. Kijk maar naar België. Ik ken verschillende buurten in Antwerpen waar illegale koffieshops gerunt worden en ik ken amper iemand die nooit in contact is gekomen met weed of zelf heeft gesmoord. In feite geraak je in soms makkelijker aan weed dan aan sterke drank.
Nachtwinkels met zijn plaatselijke Indiërs hier zijn altijd bereid, op welke leeftijd dan ook, om (sterke) alcohol te verkopen, net zoals ieder kind van 12 jaar hier met ietswat connecties of oudere broers/zusters ook aan wiet of soortgelijke drugs kan geraken.
Het feit is gewoon, het is hier niet gelegaliseerd omdat de meerderheid van de bevolking het niet wil, daarom dat het strafbaar is. Je zou evengoed kunnen zeggen dat Nederland op dat vlak progressiever is dan ons, of dommer? Wie zal het zeggen, het hangt allemaal af vanuit welk standpunt je het bekijkt.

Slotwoord (Van deze post tongue.gif)

Gewoon even om de drie meest besproken ‘drugs’ te bespreken.

Sigaretten :
Direct : weinig effect (behalve eerste sigaret)
Indirect : Hart- en vaataandoening, COPD, verslaving…

Cannabis :
Direct : Benevelend, sedatief, hongergevoel, loomheid, (soms creatief)…
Indirect : Hart- en vaataandoening, COPD (enorm veel teer), verslaving (geestelijk dan)

Alcohol :
Direct : Benevelend, sedatief, soms agressief….
Indirect : Leveraandoeningen (nog nooit gehoord van nieraandoeningen door alcohol..), blijvende neurotische schade, verslaving….

Quote (Standard)
hebt gelijk, Dennis. Mijn kleine broertje gaat er ook onverantwoord mee om, een vriendje van hem (14) was vorig jaar met met oud en nieuw in het ziekenhuis beland met een alcoholvergiftiging.

Alledrie zijn schadelijk op hun manier, allen zijn houvasten voor bepaalde mensen, een gewoonte, een verslaving, een manier om even tot rust te komen. Ze zullen nooit verdwijnen, en als ze zouden verdwijnen zouden ze zowiezo veranderd worden door substitutiemiddelen.

Domme quotes...

This post was edited by Ov2rkill on Oct 10 2006 12:03pm
Member
Gold: 14,931.00
Oct 10 2006 12:15pm
Quote (Kanni)
het is niet echt de kick of de bedoeling om ‘stoer’ te doen die de aanzet geeft tot de eerste keer, erna kunnen veel pubers dit wel gebruiken om hun imago op te krikken tov andere kinderen die het nog nooit geprobeerd hebben, ik zal niet de laatste zijn om te zeggen dat het feit dat ik een stoner was mijn imago vroeger wel meermaals streelde.

dat maakt mij wel supercool dat ik zonder roken/drugs tog populair ben? tongue.gif

Member
Gold: 0.31
Oct 10 2006 12:19pm
Quote (JurK. @ Tue, Oct 10 2006, 07:15pm)
Quote (Kanni)
het is niet echt de kick of de bedoeling om ‘stoer’ te doen die de aanzet geeft tot de eerste keer, erna kunnen veel pubers dit wel gebruiken om hun imago op te krikken tov andere kinderen die het nog nooit geprobeerd hebben, ik zal niet de laatste zijn om te zeggen dat het feit dat ik een stoner was mijn imago vroeger wel meermaals streelde.

dat maakt mij wel supercool dat ik zonder roken/drugs tog populair ben? tongue.gif

Quote de juist persoon zatlap tongue.gif
Member
Gold: 0.00
Oct 10 2006 12:44pm
*kijkt naar de replies*
...........*zucht*

Hebben jullie enig idee hoeveel tijd ik net al in die discussie met mijn wijze 46-jaar oude landgenoot heb gestoken? (tijd die vooral werd besteed aan het wijzen op fouten en mezelf herhalen en niet zozeer aan de eigenlijke discussie, dan nog)

LAAT ME GERUST BENDE STALKERS VOORAL JIJ OV2RKILL

Ik reageer later.
sad.gif
Member
Gold: 0.48
Oct 10 2006 01:12pm
Quote (˘?NNI @ Tue, 10 Oct 2006, 20:44)

Hebben jullie enig idee hoeveel tijd ik net al in die discussie met mijn wijze 46-jaar oude landgenoot heb gestoken?
WIE?
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 10 2006 01:13pm
Hehe, ik stel mij Kanni voor;

Anyway, wijze heren, wat zeggen jullie ervan om Alcohol verder uit het plaatje te laten? Voor zover ik weet valt deze niet onder het drugsbeleid. Zo wel, dan heb ik niets gezegd natuurlijk ^___^

Quote (Doggy-Style @ Tue, Oct 10 2006, 07:12pm)
Quote (˘?NNI @ Tue, 10 Oct 2006, 20:44)
Hebben jullie enig idee hoeveel tijd ik net al in die discussie met mijn wijze 46-jaar oude landgenoot heb gestoken?
WIE?
'pvp-mjol'.

This post was edited by Incompetence on Oct 10 2006 01:14pm
Member
Gold: 0.48
Oct 10 2006 01:21pm
Geloof t wel xepo sad.gif

LOL, LVL 42-PVPER

This post was edited by Doggy-Style on Oct 10 2006 01:21pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll