d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Grappig Filmpje > Nederlanders en Alochtonen
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 6 2006 09:37am
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 03:34pm)
Ik heb deze discussie ooit met Xepolite gevoerd. http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=1189102&st=60
Het komt erop neer dat je dan op basis van nationaliteit mensen strenger gaat straffen, terwijl er geen enkel verband bestaat tussen nationaliteit en het vertonen van crimineel gedrag = discrimineren.
Aaahhw.. pure nostalgie. Is mijn punt ooit goed overgekomen trouwens?

Member
Gold: 0.00
Oct 6 2006 09:38am
Quote (Incompetence @ Fri, 6 Oct 2006, 17:37)
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 03:34pm)
Ik heb deze discussie ooit met Xepolite gevoerd. http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=1189102&st=60
Het komt erop neer dat je dan op basis van nationaliteit mensen strenger gaat straffen, terwijl er geen enkel verband bestaat tussen nationaliteit en het vertonen van crimineel gedrag = discrimineren.
Aaahhw.. pure nostalgie. Is mijn punt ooit goed overgekomen trouwens?

Ja, het was fout.
Member
Gold: 6,237.00
Oct 6 2006 09:41am
Quote (¢?NNI @ Fri, 6 Oct 2006, 16:34)
Quote (zero_cool89)
het is gewoon simpel, je mag best hier komen wonen werken en je ding komen doen, je hebt gewoon levenslang op proeftijd, 1 keer de fout in (al is het maar een peprmuntje stelen bij de snoepzaak op de hoek) en ze mogen weer terug naar waar ze vandaan kwamen.

Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven, ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn.. Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich wel leren gedragen. En de nederlandse criminelen ook harder aanpakken, cellen moeten geen hotels zijn (geen tv, geen internet alleen een kamer om te denken...). Een gevangenis moet een plek zijn die gevreesd word, zelfs door de zwaarste criminelen.

This post was edited by zero_cool89 on Oct 6 2006 09:41am
Member
Gold: 282.19
Oct 6 2006 09:55am
Quote (zero_cool89 @ Fri, Oct 6 2006, 03:41pm)

Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven,
ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn..
Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich
wel leren gedragen.
En de nederlandse criminelen ook harder aanpakken, cellen moeten geen hotels zijn (geen tv, geen internet alleen een kamer om te denken...). Een gevangenis moet een plek zijn die gevreesd word,
zelfs door de zwaarste criminelen.

Maak je nu wel of niet onderscheid tussen "nederlanders" en "de crap uit andere landen" ?
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 6 2006 09:57am
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 03:38pm)
Ja, het was fout.
Wanneer je zei "Ja, het was fout, vind ik" dan zou ik het met je eens geweest zijn.

Quote (zero_cool89 @ Fri, Oct 6 2006, 03:41pm)
Nee je mist mijn punt, ik zeg niet dat alleen mensen uit het buitenland problemen geven, ik denk juist dat het onze eigen nederlanderse jongeren het ergste zijn.. Alleen we hoeven niet de crap uit andere landen er ook nog bij, dus ze mogen hier komen maar dan moeten ze zich wel leren gedragen.
Haha, dat is precies hetzelfde wat ik ook probeerde duidelijk te maken!

Member
Gold: 100.00
Oct 6 2006 10:07am
Het gevoel geen Nederlander te zijn verandert niets aan het feit dat je het Nederlandse staatsburgerschap bezit. Iedereen is vrij zich te voelen hoe hij of zij zich wil voelen. Er zullen nu eenmaal altijd Nederlanders zijn die zich Nederlander voelen, en Nederlanders die zich geen Nederlander voelen. PUNT.

ik ontneem niemand het recht zich geen nederlander te voelen.

maar als zij het recht hebben zich geen nederlander te voelen. dan heb ik het recht ze ook geen nederlander te vinden.

voor mij is nederlander zijn ook echt een kwestie van gevoel en niet van papier.

Maar goed, ik vroeg wat jij van mij vond.

hoe moet ik daar over kunnen oordelen? ik ken jou niet en heb weinig tot helemaal geen informatie waar ik mijn mening op kan baseren. wat denk je dat ik ben? waarom denk je dat ik zomaar zonder enige vorm van informatie een oordeel over iets of iemand heb.
Member
Oct 6 2006 10:24am
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 6 2006, 01:09pm)
je bent pas een nederlander wanneer je zelf vind dat je een nederlander bent.
als je van jezelf zegt dat je marokaan bent (en een marokaans paspoort hebt) waarom zouden wij dan moeten vinden dat het nederlanders zijn?
dat ze hier geboren zijn maakt noch niet dat het nederlanders zijn... ze hebben wel de zelfde rechten als "nederlanders"

Hier oordeel je anders heel makkelijk over, terwijl jij ook "de marokaan" niet kent en weinig tot helemaal geen informatie hebt waar jij je mening op kan baseren.

Quote (Wikipedia)
Een vooroordeel is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd.

Quote (Wikipedia)
Vooroordelen zijn hardnekkig en als een bepaalde groep eenmaal een etiketje aan zich heeft hangen dan is het moeilijk om dit te veranderen. Een goede manier om hier tegen in te gaan is kennis. Als je mensen of een groep mensen beter leert kennen dan merk je vaak dat er niets van waar is.
Member
Oct 6 2006 10:38am
welke marokanen??

over welke marokanen heb ik een oordeel?

ik zeg als een marokaan aangeeft geen nederlander te zijn (ookal hebben ze een nederlands paspoort) vind ik hem/haar ook geen nederlander... ik oordeel niet over een marokaan het is een stelling

This post was edited by Hellskin on Oct 6 2006 10:41am
Member
Oct 6 2006 10:52am
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 6 2006, 04:38pm)
welke marokanen??

over welke marokanen heb ik een oordeel?

Weet ik niet, het zijn jouw woorden.
Member
Oct 6 2006 12:58pm
volgens mij heb je me niet echt begrepen...
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123459Next
Add Reply New Topic New Poll