die moves op 1 hand heten 90's en dat heeft wel te maken met evenwicht en de rest draai je op de buitenkant van je duimdeel van je hand
Quote (Ov2rkill @ Thu, Sep 28 2006, 06:27pm)
xycho2d, of wat je naam ook wezen mogen. Wat zijn de basisvereisten van tebreakdancen? Het ziet er me redelijk tof uit en ik zoek al een tijdje een sport die alle spieren van m'n lichaam traint

wat heb je nodig om te breaken:
Ten eerste "moet" je kiezen wat je wil gaan doen, als je die filmpjes leuk vind en videoclips dan kies je powermoves(niet iedereen kan dit ) dus zal je waarschijnlijk vallen onder 1 van de 2 andere categoriën waaronder ook weer subcategoriën vallen.
Powermoves
Footwork
Popping locking en shocking
je kan natuurlijk ook alround zijn maar wil je ooit harde Bboy/girl worden moet je ECHT een eigen style hebben.
er zijn in nederland relatief veel goede breakdancers maar die maken het nie in nederland, oke oke er zijn er 2 die dat wel doen: Mennoh en The kid Xisco, maar dat komt dus door een eigen stijl (tilburg is gewoon goed)
Voor allround breaken moet je alles een beetje kunnen met heel veel STIJL EN NIEUWE COMBO's / moves!
Qua lichamelijke dingen, moet je alleen: je eigen gewicht kunnen dragen, snelheid in je benen, en veel TRAINEN en je moves/combo's zo hard uit je hoofd leren dat het lijkt dat je improviseerd, dit beslaat ook je crashes erin opnemen zodat als het ooit in showcase's/battle's voorkomt dat je een mooie move erachter kan plakken zodat het bijna niet te zien is dat je crashed.
voor meer info mail me/pm
This post was edited by Yoghurt. on Sep 29 2006 09:31am