d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Gemeenteraadsverkiezingen
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Mar 4 2010 02:21pm
Nee, geen kiesdrempel. De roep om grotere partijen wordt ook nu weer groter, maar het druist in tegen de Nederlandse cultuur om een kiesdrempel op te werpen. We blijven een ouderwets versnipperd land. Leve de commando's, ofzo.
Member
Gold: 0.00
Mar 4 2010 02:33pm
Komt het dan ook echt voor dat er een coalities gevormd worden van pakweg 10 verschillende partijen?
Member
Gold: 224.00
Mar 4 2010 04:29pm
Ik weet niet hoe het zit bij elke gemeente afzonderlijk. Meestal zijn het twee of drie partijen die de coalitie vormen.

Op het moment in de landelijke peilingen zijn er geen combinaties mogelijk (enkele partijen zullen pertinent niet samenwerken) van 3 partijen om een meerderheid te krijgen van de zetels. Dat vind ik wel een zorgelijke situatie. Er kan gelukkig nog een hoop veranderen in 3 maanden.
Member
Gold: 100.00
Mar 4 2010 07:29pm
Leefbaar rotterdam, vooral om het beleid rondom veiligheid, politie. Maar ook voor hun strijd tegen het misbruik van subsidies/uitkeringen etc. Ze hebben ook goed gescoord wat betreft huisvesting in de 4 jaar dat ze hier aan de macht waren.
Member
Gold: 11.33
Mar 5 2010 04:39am
Quote (Hellskin @ 5 Mar 2010 02:29)
Leefbaar rotterdam, vooral om het beleid rondom veiligheid, politie. Maar ook voor hun strijd tegen het misbruik van subsidies/uitkeringen etc. Ze hebben ook goed gescoord wat betreft huisvesting in de 4 jaar dat ze hier aan de macht waren.

En nu zit Pastors te huilen dat de stemming niet eerlijk was omdat hij verloren heeft?
Member
Gold: 6.32
Mar 5 2010 05:25am
Quote (MilkAndCookies @ Mar 5 2010 10:39am)
En nu zit Pastors te huilen dat de stemming niet eerlijk was omdat hij verloren heeft?

N'ja meer omdat er meerdere mensen in 1 stemhokje tegelijkertijd stonden, dat mag gewoon niet. En als je dan op 200 stemmen niet de grootste partij bent kan ik me wel voorstellen dat je klaagt.

Wordt vandaag overigens een nieuwe fractievoorzitter / lijsttrekker voor de SP aangewezen. Jan Marijnissen heeft al gezegd dat ' ie het niet zal gaan doen, evenals van Bommel. Lees net dat Roemer de meeste kans maakt op het moment, wordt gesteund door van Bommel, Irrgang en van Raak.
Member
Mar 5 2010 01:39pm
Quote (Hellskin @ 5 Mar 2010 02:29)

Klinkt populistisch. Zijn er dan ook politieke partijen die tegen veiligheid zijn en voor misbruik van subsidies/uitkeringen? Rotterdam lijkt me overigens nu al perfect leefbaar, haha.

Het probleem - of net het geruststellende - aan dat soort partijen is dat ze slechts voor een korte periode populair blijven.
Dat zal ook bij Geert Wilders en zijn PVV het geval zijn. Die partij is gebouwd rond één persoon: Wilders zelf, en bestaat uit een aantal lege slogans. Ze hebben geen ideologie en bieden geen realistische oplossingen. Voorlopig houden ze zichzelf in stand door wat te provoceren (tegen moslims, tegen allochtonen, tegen de jeugd..) maar na een tijd begint dat te vervelen en werkt dat niet meer. Dat zie je in België ook bij partijen als Vlaams Belang en Lijst Dedecker.
Member
Mar 5 2010 01:45pm
Quote (Wuben[NM] @ 4 Mar 2010 23:29)
Ik weet niet hoe het zit bij elke gemeente afzonderlijk. Meestal zijn het twee of drie partijen die de coalitie vormen.

Op het moment in de landelijke peilingen zijn er geen combinaties mogelijk (enkele partijen zullen pertinent niet samenwerken) van 3 partijen om een meerderheid te krijgen van de zetels. Dat vind ik wel een zorgelijke situatie. Er kan gelukkig nog een hoop veranderen in 3 maanden.

Als je ziet hoe België wordt bestuurd, dan valt een vierpartijencoalitie nog wel mee. Wij zitten met 3 regeringen binnen één land.
Is er trouwens een grote partij die met PVV wil samenwerken?
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 5 2010 01:58pm
Waar ik woon doet de CD&V het goed, al zo lang ik mij kan herinneren. Daar stem ik dus op :)
Member
Mar 5 2010 03:06pm
Ik denk niet dat zij opkomen bij de Nederlandse gemeenteraadsverkiezingen.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll