d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Help Alstublieft? :) > Lichte Bokszak Ophangen Aan Plafond.
Prev123
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 70,686.51
Feb 17 2010 05:03pm
je kan oefenen op je benen dan word je meer alround of expert worden met je vuisten -.-

anyway 4 kettingen is niet echt handig het houd het zwaai effect tegen en je moet harder slaan om de zak in een goeie beweging te krijgen
Member
Gold: 46.50
Feb 18 2010 05:36am
geinig........
maar niet nodig genoeg van dat soort faciliteiten @ work ;)
Member
Gold: 100.00
Feb 18 2010 10:32am
Quote (Pattern @ 17 Feb 2010 23:11)
mwah, als ik die kettingen eraan laat zitten kan ik wel lowkicks oefenen. (hang ik de zak lager, nog geen 5 minuten-werk)
alleen als ik de kettingen eraan laat zitten en de zak hangt hoog, maakt dat een lawaai als ik stoot.

dus, wat zou ik doen? Ik ben meer een stoter, niet echt een sterke trapper. Misschien handig om toch te oefenen dus?

ik weet niet wat je doel is. maar ik raad je aan om zoiezo juist te oefenen waarin je zwak bent.

Je moet je ook bedenken dat alle kracht die je met stoten geeft uit je benen komen. Dus als je hard wilt slaan moet je ook juist je benen trainen. De stand en de beweging in je heupen zorgt bij zowel het schoppen als het slaan voor de kracht erachter. Het is belangerijk dat als je eenmaal een beetje kan schoppen dat je het schoppen in combinaties verwerkt met je stoten. jab, jab, rechter directe, rechter lowkick is daar een goed voorbeeld van. De lowkick geef je dan met de zelfde beweging als de rechter stoot. Of na een linker hoek (een draai naar links makend met je lichaam) een rechter lowkick of powerkick (dus dat je vanuit een linkse draai een volledige rechter draai maakt waardoor je veel meer kracht in je schop geeft). het feit dat je je boksbal hiervoor moet verstellen betekend dus dat je zulke combinaties niet kunt oefenen.

Je hebt het ook over lawaai. Ik kan je vertellen dat het geen reet uit maakt dat je die kettingen weg haalt. het blijft enorm veel lawaai geven. De trillingen van de boksbal die na een klap op en neer springt.wat met 4 bevestigingspunten veel groter is omdat zodra hij een zwaai maakt hij door 2 kettingen vast gehouden wordt er een schokkerige golf beweging onstaat waarbij de linker en rechter kant van de zak om de beurten omhoog getrokken worden. Het geluid wat de kettingen maken is niet hetgeen waar je buren of medebewoners het meeste last van zullen hebben. De klappen en schokken die door het beton gaan zullen meer overlast veroorzaken. Gok ik.

ik had mijn boksbal hangen in een kamer boven mijn huiskamer. als ik los ging op de bal dan schudde het huis zo dan m'n vriendin beneden het voelde schudden. je kunt schokdempers kopen maar die heb ik zelf nooit gebruikt.

Quote (187ci @ 18 Feb 2010 01:03)
je kan oefenen op je benen dan word je meer alround of expert worden met je vuisten -.-

anyway 4 kettingen is niet echt handig het houd het zwaai effect tegen en je moet harder slaan om de zak in een goeie beweging te krijgen

waar heb jij het in godsnaam over?

Quote (3558. @ 18 Feb 2010 13:36)
geinig........
maar niet nodig genoeg van dat soort faciliteiten @ work ;)

we hebben bij ons op kantoor een mooie sportzaal maar helaas geen boksballen. Ze zijn nu wel bezig met een idee om op een aantal afdelingen een aantal boksballen op de hangen als remedie tegen stress.
zodra ze dat doen worden mijn brand-/sluitrondes een stuk leuker :D

This post was edited by Hellskin on Feb 18 2010 10:33am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev123
Add Reply New Topic New Poll