d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Vanwaar Ben Je? > En waarom is je land beter dan het ander
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Aug 23 2006 04:49am
Quote (dmx_wizzard @ Wed, 23 Aug 2006, 11:30)
belgie gewoon oost -vlaanderen
and @ cannie
onderwijs is beter

Mja, volgens mijn ervaringen niet. Ze hechten veel teveel belang aan bijvakken. Wanneer je een richting zoals toerisme doet, kan je blijven zitten wanneer je minder dan 40% voor wiskunde hebt ongeacht de andere resultaten. Dat is fout. Toerisme dient zaken aan te leren zoals talen, cultuur, pr; een zekere basis van wiskunde is wel nodig, maar om nu iemand ervoor te laten zitten vind ik echt overdreven (dat is maar 1 voorbeeld, maar ik ken er nog wel). Ze zouden ook meer maatschappelijke vakken moeten geven imo. Nu is er alleen godsdienst/zedeleer, dat is in mijn ogen veel te weinig. Omdat ouders vaak tekortkomen in het geven van een goede opvoeding moet dat in de school bijgewerkt worden.

alleen eerste belgische elftal is slecht rest van de voetbal niet wink.gif

Ik had het over het nationaal voetbalelftal... Ik weet niet over wat jij het hebt, maar de niveau van de Belgische competitie ligt toch ook lager dan de Nederlandse.

eten is ook veel beter moet je maar es komen eten in belgie vraag es aan mama en papa tongue.gif je zou niet meer terug willen naar nederland

Mja, dat is natuurlijk ook relatief. Ik woon al heel mijn leven nabij Antwerpen btw; ik ben Belg.

enja nederlanders ook groter gedachts over hun eigen

Veralgemenende mening.
Member
Gold: 11.33
Aug 23 2006 04:53am
Quote (KillingScream @ Wed, 23 Aug 2006, 09:50)
Nederland hier smile.gif

Enne..... milkandcookies wtf? Havo kun je niet mee studeren ?
Leg eens uit wat je daarmee bedoelt ? smile.gif

Niet aan de universiteit, of ik moet voorgelogen zijn bij groepsles :-|
Member
Gold: 224.00
Aug 23 2006 05:06am
Haha! Wat zijn jullie toch schattig.

"Het bier is beter!" "Het voetbalelftal is beter!" "Ze pijpen lekkerder in België!" "Mijn tenen doen minder pijn in Zuid-Limburg!"

Ofwel; kom eens met de echt grote verschillen in beide landen. Het onderwijssysteem bijvoorbeeld waar een strijd op het gebied van discipline lijkt te bestaan. Nederlanders lachen bij de gedachte dat je op moet staan als een leraar de klas binnenkomt, Belgen propageren dat hun kinderen gedisciplineerd zijn. Ik ben voor het Nederlandse systeem, maar ik kan me voorstellen dat voor 80% van de jeugd het Belgische systeem beter zou zijn.

Consensus is mooi, maar ook niet alles. Het Poldermodel behoeft aanpassing, hehe.

Om even terug te komen: ik stem voor Nederland. Waarom weet ik nog niet, ik vind het gewoon zo.
Member
Aug 23 2006 05:18am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, 23 Aug 2006, 13:06)
Haha! Wat zijn jullie toch schattig.

"Het bier is beter!" "Het voetbalelftal is beter!" "Ze pijpen lekkerder in België!" "Mijn tenen doen minder pijn in Zuid-Limburg!"

Belgische spellingcheckers zijn minder arrogant!

Ofwel; kom eens met de echt grote verschillen in beide landen. Het onderwijssysteem bijvoorbeeld waar een strijd op het gebied van discipline lijkt te bestaan. Nederlanders lachen bij de gedachte dat je op moet staan als een leraar de klas binnenkomt,

Wat weet je veel. Ik heb in 4 verschillende scholen gezeten, ik heb nooit moeten opstaan wanneer er een leraar of lerares in de klas kwam. Wat nu? De ene school is strenger dan de andere en discipline heeft in ieder geval in België dan bitter weining te maken met het onderwijssysteem.

Belgen propageren dat hun kinderen gedisciplineerd zijn.

Wat een veralgemening. Om even de groep "Belgen" te definiëren: iedereen met een Belgische nationaliteit. Dus, jij zegt: "Iedereen met een Belgische nationaliteit propageert dat hun kinderen gedisciplineerd zijn". HEY, mijn ouders niet.

Ik ben voor het Nederlandse systeem, maar ik kan me voorstellen dat voor 80% van de jeugd het Belgische systeem beter zou zijn.

1. Waarom?
2. Blijkbaar ken je te weinig af van "het Belgische systeem" om erover te kunnen oordelen. Dus kan je beter geen veralgemenende conclusies trekken uit zaken die "schijnen" te zijn.

Om even terug te komen: ik stem voor Nederland. Waarom weet ik nog niet, ik vind het gewoon zo.

Pluspunt aan Nederlanders: ze hebben IMHO beter cabaretiers.

This post was edited by ¢?NNI on Aug 23 2006 05:19am
Member
Gold: 224.00
Aug 23 2006 05:34am
Oh Canni, omdat jouw ouders het niet zeggen, wil niet zeggen dat het niet zo kan zijn. Ik dacht dat het 'common knowlegde' was dat het Belgische systeem mensen met meer discipline 'aflevert'. In ieder geval, in mijn omgeving is dat wel zo.

Een klein voorbeeld: http://homouniversalis.downfire.com/onderwijs.htm

Toevallig woon ik vlakbij de Belgische grens en heb genoeg verhalen gehoord van Nederlandse mensen die in België op school hebben gezeten. Sommigen daarvan moesten opstaan als de leraar binnenkomt. Ondenkbaar in Nederland.

Ik bedoel trouwens niet dat elke Belg zal zeggen dat hun kinderen zogenaamd hersenloos gedisciplineerd zijn (zie daar, mijn mening!). Nederlanders staan erom bekend dat ze over het algemeen nuchter zijn. Toch heb ik genoeg Nederlanders gezien die geloven in handopleggingen en andere Reiki-dreck. Dat neemt niet weg dat over het algemeen Nederlanders nuchter zijn. Zo bedoelde ik de opmerking over het propageren van Belgen ook. Jouw ouders ken ik niet.

Wat wel opvallend is:
- Belgen winnen vaker het Nationale Dictee.
- Belgen hebben meer Nobelprijzen gewonnen.
- Belgen maken Spoed. Spoed is serieuze bedreiging voor ER.
Member
Aug 23 2006 06:02am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, 23 Aug 2006, 13:34)
Oh Canni, omdat jouw ouders het niet zeggen, wil niet zeggen dat het niet zo kan zijn. Ik dacht dat het 'common knowlegde' was dat het Belgische systeem mensen met meer discipline 'aflevert'. In ieder geval, in mijn omgeving is dat wel zo.

Mja, in mijn omgeving merk ik er weinig van. Ik heb situaties gehad waar er in de klas met stoelen gegooid werd en de leerkracht dus helemaal geen controle had. Een ander voorbeeld: een LO leerkracht werd geslagen omdat hij arrogant deed. Naja, ik kan nog wel een paar zaken opnoemen. Ik denk dat het dan ook te maken heeft met het feit dat ik in een grootstad naar school ga. Daar zit vaker meer "krapuul".

Een klein voorbeeld: http://homouniversalis.downfire.com/onderwijs.htm

Toevallig woon ik vlakbij de Belgische grens en heb genoeg verhalen gehoord van Nederlandse mensen die in België op school hebben gezeten. Sommigen daarvan moesten opstaan als de leraar binnenkomt. Ondenkbaar in Nederland.

Mja, het zou zo kunnen zijn aan de grensdorpen, ik heb er in ieder geval nog weinig van gemerkt. Discipline onder de vorm van uniform ken ik wel. 3 van de 4 scholen waar ik naartoe ben geweest had uniformkleuren (wit/blauw/zwart). Afschuwelijk is het.

Ik bedoel trouwens niet dat elke Belg zal zeggen dat hun kinderen zogenaamd hersenloos gedisciplineerd zijn (zie daar, mijn mening!). Nederlanders staan erom bekend dat ze over het algemeen nuchter zijn. Toch heb ik genoeg Nederlanders gezien die geloven in handopleggingen en andere Reiki-dreck. Dat neemt niet weg dat over het algemeen Nederlanders nuchter zijn. Zo bedoelde ik de opmerking over het propageren van Belgen ook. Jouw ouders ken ik niet.

Ok. Over dat nuchter zijn: over het algemeen kan het wel zo zijn, maar ik dacht dat er meer sektes waren in Nederland (ben niet 100% zeker though). In ieder geval een voorbeeld: mijn vader geeft stottertherapie, en in Nederland zijn er nog veel meer voorbeelden van methodes die je van stotteren zouden verhelpen maar in feite gewoon oplichterij zijn. Naja, het is allemaal relatief natuurlijk. Ik spreek liever niet over "Belgen zijn zo en Nederlanders zijn zo", zelfs al zeg je "over het algemeen", dan heb je er ook weinig aan. Ik bekijk het liever individueel.

Wat wel opvallend is:
- Belgen winnen vaker het Nationale Dictee.
- Belgen hebben meer Nobelprijzen gewonnen.
- Belgen maken Spoed. Spoed is serieuze bedreiging voor ER.

Een vriend van me had een gastrol in spoed! Hij was een slachtoffer.
Member
Aug 23 2006 03:43pm
nederland, zo tof dat ze de allochtonen uitkeringen blijven geven ..

NOT.
Member
Gold: 12,649.00
Aug 23 2006 04:51pm
Quote (Godsterrorforce @ Wed, 23 Aug 2006, 23:43)

NOT.
Ik gok op een reply van ¢?NNI smile.gif
Member
Aug 24 2006 05:09am
Quote (MarkIris @ Thu, 24 Aug 2006, 00:51)
Quote (Godsterrorforce @ Wed, 23 Aug 2006, 23:43)

NOT.
Ik gok op een reply van ¢?NNI smile.gif

Goede gok. Ik zou eigenlijk helemaal niets moeten zeggen want hij begrijpt er toch niets van, maar ik zal het dan maar doen omdat het een traditie is om in te gaan tegen rascistische, simpele, belachelijke, achterlijke comments.

Maarja zoals ik al zei:
Het onderwijs zou meer maatschappelijke vakken moeten geven imo. Nu is er alleen godsdienst/zedeleer, dat is in mijn ogen veel te weinig. Omdat ouders vaak tekortkomen in het geven van een goede opvoeding moet dat in de school bijgewerkt worden.

Kijk, een goede opvoeding zou normaal gezien moeten een anti-rascistische houding moeten omvatten, blijkbaar is dit niet het geval bij Godsterrorforce, dus ik vind dat de school dan maar verantwoordelijk moet zijn voor wat voor het verdrijven van dat simpele denken.

Nederland, zo tof dat er een groot percentage bij sollicitaties de voorkeur geeft aan autochtonen.
Member
Gold: 207.96
Aug 25 2006 12:28pm
Quote (¢?NNI @ Wed, 23 Aug 2006, 11:49)
belgie gewoon oost -vlaanderen
and @ cannie
onderwijs is beter

Mja, volgens mijn ervaringen niet. Ze hechten veel teveel belang aan bijvakken. Wanneer je een richting zoals toerisme doet, kan je blijven zitten wanneer je minder dan 40% voor wiskunde hebt ongeacht de andere resultaten. Dat is fout. Toerisme dient zaken aan te leren zoals talen, cultuur, pr; een zekere basis van wiskunde is wel nodig, maar om nu iemand ervoor te laten zitten vind ik echt overdreven (dat is maar 1 voorbeeld, maar ik ken er nog wel). Ze zouden ook meer maatschappelijke vakken moeten geven imo. Nu is er alleen godsdienst/zedeleer, dat is in mijn ogen veel te weinig. Omdat ouders vaak tekortkomen in het geven van een goede opvoeding moet dat in de school bijgewerkt worden.

euhm ze moeten toch kunne rekenen en met hun computer dingen kunne berekenen dus moeten ze matricen enzo zeker kenne mja
weet dus niet wat jij volgt op school biggrin.gif
vind het nog altijd practisch dat je vanalles een beetje hebt en naar gelang de tijd gaat de richting toch zowiezo de vakken die je niet nodig hebt zwaar verminderen
maar jij wilt zeggen geen wiskunde maar 5de 6de jaar?

alleen eerste belgische elftal is slecht rest van de voetbal niet wink.gif

Ik had het over het nationaal voetbalelftal... Ik weet niet over wat jij het hebt, maar de niveau van de Belgische competitie ligt toch ook lager dan de Nederlandse.

mja geef ik je gelijk in
anders hoeveel nederlandse spelers zitten er in de goeie nederlandse ploegen ohmy.gif?
in belgie ver bijna lalemaal belgen(alleh veel toch)

eten is ook veel beter moet je maar es komen eten in belgie vraag es aan mama en papa tongue.gif je zou niet meer terug willen naar nederland

Mja, dat is natuurlijk ook relatief. Ik woon al heel mijn leven nabij Antwerpen btw; ik ben Belg.

*no comment*

enja nederlanders ook groter gedachts over hun eigen

Veralgemenende mening.

ken natuurlijk alleen maar toffe nederlanders mja biggrin.gif
die mensen van dutch echt (y)
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1234Next
Add Reply New Topic New Poll